Skip to main content

3FM Serious Request

• December 18, 2025
  • 12 reacties
  • 130 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Hey ik ben echt een groot liefhebber van muziek en mijn favoriete radio-zender is 3FM vandaag zijn de 3FM DJ's weer het glazen huis in gegaan om geld op te halen voor Spieren voor Spieren die zich inzetten voor kinderen met een spierziekte. Ik vraag elk jaar een plaatje aan maar dit jaar geef ik iets meer geld uit omdat ik zelf ook een spierziekte heb (MD type1) ik heb een plaatje aangevraagd en deze komt vannacht op de radio ze vroeger mij of ik vannacht wilde bellen maar dat was echt veel te laat...of te vroeg 😅. Ik ben benieuwd kijken/luisteren jullie ook naar 3FM Serious Request en doneren jullie ook? Deze week staat bij ons elke dag de TV op de stream van Serious Request en ik geniet van alle leuke plaatjes die mensen aanvragen in ruil voor geld. Ik hoop dat we met heel Nederland een heel mooi bedrag op kunnen halen voor: Spieren voor Spieren! En dat misschien eindelijk medicijnen kunnen worden gevonden tegen onbekende en zeldzame ziekten zoals mijn spierziekte.

Seashell 😘 

12 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 19, 2025

Hey! Supergoed! Ja via scouting doen wij ook een actie en hopelijk een goede bijdrage! En ik hoop ook dat er medicijnen en behandelingen worden bedacht! Het zou zo mooi zijn. Het is iig een heel goed doel! Laten we hopen op ontzettend veel opbrengst! ♥️ Jij alvast ook sterkte en veel succes! Wordt een mooie actie denk ik.  Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 19, 2025

Hoi, ja ik wist het niet dat dat vandaag is... maar vorige keer heeft mijn moeder ook serious request sleutelhangers gekocht en hadden ze een koekjes actie op haar werk. Top dat je dat doet btw!

^ mijn serious request sleutelhanger.

Liefs Yusa 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 19, 2025

Hoi,

In totaal heb ik al uren naar Serious Request gekeken op NPO3/NPO1 extra.

Hopelijk wordt er veel geld opgehaald voor onderzoek.

Groetjes,

ghast

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 19, 2025

Wat een bizarre eerste tussenstand!!! Volgens mij is de eerste tussenstand nog nooit zo hoog geweest bij Serious Request 😱 maar echt super mooi en dat kan echt een super mooi bedrag worden aan het einde op kerstavond. Ik hoop echt op een recordbedrag en dat er met het geld veel onderzoek kan worden gedaan zodat voor veel ziekten een medicijn gevonden wordt. Want voor heel veel spierziekten bestaat dus geen medicijn…

Ga evoor Barend, Sophie en Mart (3FM dj's)!!! 

Seashell 😘 

• December 20, 2025

@Seashell  bij ons staat ook de hele dag de radio aan op 3fm of de tv en m’n ouders hebben ook een mooi bedrag overgemaakt 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 21, 2025

Dag 3 ondertussen en ze zitten al bijna op 7,5miljoen terwijl dat in 2023 de eindstand 7,8 miljoen was het kan echt een mooi eindbedrag worden op kerstavond 

Laten we hopen dat er veel goed onderzoek kan worden gedaan en dat veel mensen met een spierziekte geholpen kunnen worden. En dat er veel medicijnen kunnen worden gevonden want heel veel spierenziekten hebben gewoon nog geen medicijn.

Zet hem op 3FM dj's!!!

Seashell 😘 

LoesDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 21, 2025

Heehoi! 

Letten jullie erop dat het geen blog wordt? (Zie forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan) Dan houden we het forum overzichtelijk :)

Groetjes,

Loes (de kindertelefoon)

• December 22, 2025

Ik had al eerder gereageerd en vind het ook een hele mooie actie van 3fm dat ze dit blijven doen. Volgens m’n ouders is er een paar jaar geleden gezegd dat 3fm met deze actie zou stoppen, gelukkig is dat tot nu toe niet gebeurd. Maar van de andere kant denk ik dat onderzoeken bij kinderen/kwetsbare kinderen met bepaalde aandoeningen/ziektes niet afhankelijk moet zijn van geld. Dat de onderzoeken helemaal kosteloos gedaan kunnen worden begrijp ik maar vind eigenlijk dat de staat meer bij moet springen. Begrijp me niet verkeerd. Wij hier thuis zullen 3fm blijven steunen

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 22, 2025

Ik vind het een heel mooi initiatief voor een heel goed doel maar ik ga er niet naar luisteren: ik word een beetje gek van dat eindeloze hysterisch gekwek en die flauwe muziek.

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • December 22, 2025

Hoi ​@Seashell,

Bij mij thuis hebben we ook vaak de tv aan op Serious Request. Ik vind het ook altijd een goede actie dat ze dit doen. Wij doneren dan ook elk jaar wat.

Ik hoop dat het bedrag nog veel hoger gaat worden!

Groetjes,  Monkeyboy08

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

@Diana  eens, het "aanbod" aan muziek is armoede. Het doel staat buiten elke twijfel en wij hebben ook gegeven, onze dojo , voetbal club en scouts ook. Maar de ego's en de gemiddelde main stream muzak mogen wmb wel wat anders. De lieve gasten en mensen aan het loket vind ik dan wel weer leuk. Ook kan ik on topic een leuke score vanuit onze scouts melden (ivm anoniem) met iig 2 nullen. 

Liefs, Tover xxx

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 24, 2025

Wat een bizarre eindstand de hoogste opbrengst ooit voor Serious Request echt zo'n mooi resultaat. Ik hoop dat er met dit geld veel onderzoek kan worden gedaan en dat er voor meerdere spierziekten behandelingen of medicijnen komen ook voor de spierziekte die ik heb (MD type 1) want ook voor mijn ziekte bestaat geen behandeling of medicijnen. 

Seashell 😘