Vraag

Zwanger, wat moet ik doen?

  • 24 November 2022
  • 18 reacties
  • 1092 Bekeken

Badge

Hoii, 

ik ben een meisje (13 bijna 14)

ik ben nu 2/3 week zwanger blijkt dus van zwangerschaptesten

ik weet niet wat ik moet doen, vader van t kindje is nog actief en wilt helpen

hij zegt dat ik geen abortus mag doen, hij wilt het kindje ook 

mijn droom is echt om een kindje te krijgen

maar ik durf me ouders het niet te vertellen, ik heb al klein buikje, als het erger word mag ik bij vriendinnen slapen en mij zn vriend, ik ben ook heel bang voor de bevalling 

ik weet echt niet wat ik moet doen.


18 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Je moet het echt zeggen tegen je ouders mss kunnen ze je juist helpen

Badge

maar hun worden boos ik ga t nie tegen ze zeggen

Reputatie 3
Badge +4

Of zeg het tegen een vertrouwde leerkracht die het zo dan kan vertellen aan je ouders dat zou ik doen moest ik in zo'n situatie zitten

Je niet het wel aan een volwassene vertellen. En baby in de buik heeft zorg nodig er kan van alles mis gaan met de baby en met jou.  

Reputatie 7
Badge +17

maar hun worden boos ik ga t nie tegen ze zeggen

Je moet het ze echt wel vertellen hoor. En zo snel mogelijk. Bij vriendinnen slapen om het te verbergen is geen oplossing. Je gaat sws alle hulp nodig hebben die je kunt krijgen.

Reputatie 5
Badge +3

Ojee, wat een lastige situatie! Maar je moet het zeker vertellen,  misschien zijn je ouders eerst boos maar ze zouden je daarna je zeker moeten steunen.  Misschien ook ff met de kindertelefoon sparren?

Liefs vosje

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

dus op je 13e of 14e zwanger zijn, is echt heel jong. Je zou misschien dood kunnen gaan bij de geboorte (sorry, ik wil je echt niet bamg maken). Ik zou abortus doen, het is beter dat je klaar bent met school. Je vriendje moet je supporten, zo niet? Dan is er iemand beter voor je op de wereld. Je vriendje hoort je te supporten, met of zonder baby. Want uiteindelijk is het jouw keuze wat je met de baby gaat doen en niet die van hem.

Badge

heyy, il zou het wel aan je ouders vertellen, dan kunnen ze je misschien helpen, het is wel heel goed dat je geen abortus wilt doen, je wilt je eigen kind niet vermoorden toch??

 

kuskus

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook zou je kunnen bellen of chatten met Sense, Fier of Fiom.

 

Groetjes,

 

Claire

De Kindertelefoon

pleeg gewoon abortus (hij zal echt wel begrijpen dat het beter is zo niet dan is het eigenlijk een beetje raar omdat hij wilt kinderen op deze leeftijd dat is echt niet normaal) wil je echt dat je nu al al je tijd aan je kind moet besteden.

Ik heb gehoord dat het heel zwaar is. Je hoeft echt niet te wachten totdat je 30 bent maar nu is echt nog te vroeg

Reputatie 1
Badge +1

Dat je geen abortus MAG plegen? Sorry maar dat is echt heel raar, als jij abortus wilt plegen, mag je dat gewoon doen. Ik heb wel van een paar mensen gehoord dat ze op hun 14e zwanger raakte, maar toen raakte ze 1 van haar ouders kwijt, omdat die daar heel zwaar tegen was. Haar vader zei: “Of je pleegt abortus, of je bent  m’n dochter niet meer.” Zij heeft voor het laatste gekozen, maar ze was bijna omgekomen in de bevalling. 

Ook lijkt het me lastig met school. En zorgen je ouders dan voor het kind, of doe jij dat, omdat jij natuurlijk ook een opleiding en jeugd nodig hebt...

hoi!!

wow wat erg!! ik heb hier zelf niet echt verstand van maar ik zou je graag proberen te helpen door een aantal ´tips´ te geven.

als eerst, je bent 13 en dat is echt jong!! de bevalling kan heel erg zwaar zijn, en geen idee of het uberhaupt lukt om te bevallen op deze leeftijd. je moet heel veel doen om een kindje te verzorgen. je zit zelf ook nog op school, dat kindje moet dan bijvoorbeeld ook ergens kunnen blijven.  je hebt ook groter risico op finaciele problemen. Je zou abortus kunnen plegen, geen idee of je dat wilt.

ooit moet je het aan je ouders vertellen! je kan dat echt niet voor ze verbergen. Ik zou het ook niet durven te vertellen, maar je kan het echt niet maken om het geheim te houden. ze komen er toch ooit achter. Wel erg fijn dat je vriendinnen je willen helpen, maar als jouw ouders over de zwangerschap weten kunnen ze je helpen of rekening houden. Ik heb geen idee of je een goede band met je ouders hebt, maar ik zou het echt vertellen!! 

Ga naar de dokter, of naar het ziekenhuis. Hun kunnen je helpen. Ik weet dit niet zeker maar volgens mij mogen doktoren dingen niet aan je ouders vertellen als je dat niet wilt. Je moet het echt aan iemand vertellen! wat nou als er iets mis gaat of als je erge pijn krijgt?!

Je moet ook goed letten op je gezondheid: niet roken, geen alcohol , gezond eten etc.

 

voor meer info kijk op deze site : https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zwanger/tienerzwangerschap/

 

veel succes en laat me weten hoe het met je gaat!! :))

het komt goed !

xxx emma

maar hun worden boos ik ga t nie tegen ze zeggen


Kan zijn dat je ouders boos worden. En je bent hun dochter ze kunnen de zorg voor jou en het ongeboren kind opnemen. Waardoor je een gezond kind zou krijgen

Reputatie 6
Badge +5

Je moet het echt aan een volwassene gaan vertellen. Als jij het kindje heel erg graag wilt houden, moet je dat doen. Je moet dan wel naar een huisarts gaan om te checken of je kindje in orde is. Ga alsjeblieft met iemand praten, dit kan je niet alleen uitzitten. Ook al zegt iedereen dat je abortus moet plegen, doe dit niet als je het niet wil. Dat is ook geen beslissing die je ff snel maakt. 

En zeg het tegen je ouders. Dit is eng en misschien worden ze boos, maar dan zijn ze maar boos. Je moet het ze vertellen. En anders vertelt de huisarts het wel aan ze. Als jij namelijk onder de 16 jaar naar de huisarts gaat, dan moeten je ouders dat ook weten. Je kan dit niet in je eentje doen. En misschien worden ze boos, maar het blijven jouw ouders. Ik weet dat dit een heel erg lastige keuze kan zijn, maar je moet dit niet alleen willen doen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. 

 

Pls zoek hulp, je kan het echt, doe het desnoods voor je kind. 

Heel veel sterkte en liefs <3

Badge

Hey

pff, wat een moeilijke situatie zeg.

Het beste wat je nu kan doen is het toch gewoon tegen je ouders vertellen

Badge

Hey, 

Dit lijkt me echt een moeilijke situatie ik ben zelf ook 13 en zou me echt niet kunnen voorstellen dat ik een kind zou krijgen maar ik zou het wel echt aan je ouders zeggen. Je kunt niet zwanger blijven zonder dat ze het merken en wat zou je dan doen als het kind er is? En dan zullen ze zich ook afvragen waarom je het niet aan hun hebt gezegd. Ze zouden zich zorgen over je beginnen maken en je misschien niet meer vertrouwen.

Veel suc6 xxx M

Badge

Ik snap dat je bang bent het ze te vertellen zelf ben ik 11, 🤣

Maar ik zou het echt mijn ouders vertellen. Heel eng, Maar het is dan wel geweest, snap je?

Als je je kind wil houden, krijg je uiteindelijk toch een groot buikje, en komen ze er zelf achter.

Stress is bij een zwangerschap niet gezond. Het kindje wordt er ziek van :(. Vertel het je ouders, geloof me!

Of een abortie, dat is ook een optie. Dan hoef je het niet te vertellen aan ze.. 

Beterschap! <3

Reputatie 1
Badge +1

Zwanger zijn is niet niets, ik zou het zeker tegen jouw en zijn ouders zeggen. Ik zou het kind ook willen houden en ben tegen abortus, maar ik wil niet dat je door het zwangerschap veel pijn gaat lijden. Ik wil je niet bang maken maar ik wil echt niet dat je zoveel pijn zou moeten gaan lijden. Ik hoop dat je het tegen je ouders gaat zeggen en dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen. 

 

Ps: ik hoop dat je niet ik de problemen gaat geraken, want volgens de wet mag je geen seks onder je 14 hebben, en als je vriendje minstens 2 jaar ouder is zou dit denk ik als verkrachting gezien worden.

Reageer