Vraag

Zwanger en in instelling

  • 20 July 2020
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben een meisje van 15 ik ben zwanger  mijn vriendje van wie ik zwanger ben weet het ook, alleen onze ouders weten het niet en aangezien hij in een jeugdinstelling zit gaat het ook wat lastiger, maar heeft hij recht om vrij te komen door dat ik zwanger ben en het ook ZIJN kind is en hij moet mij helpen met opvoeden?

Hij moest minimaal 1 jaar daar zitten. 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Je kan overleggen met doe mensen, maar ik denk het niet. Hoe lang ben je trouwens al zwanger en hoe lang zit hij daar al?

Hallo heyitsmegina :)

Als hij het recht heeft om daardoor vrij te komen, kun je wellicht de medewerkers contacteren daar over de zwangerschap zodat hij (tijdelijk) vrij kan komen.

-TheMightySlayer <3

ik denk dat hij wel bij de bevalling mag zijn etc. Maar ik zal het snel tegen je ouders vertellen en omdat je jong bent helpen die je waarschijnlijk met het opvoeden van de baby als ze goede ouders zijn.

Hoi

 

Zoals hierboven al voorgesteld werd, zou je contact kunnen opnemen met de instelling. Dat zou ook je vriendje kunnen doen. Jullie kunnen de situatie voorleggen, en bekijken wat er zoal mogelijk is. Wie weet mag je vriendje bijvoorbeeld onder begeleiding mee naar het ziekenhuis voor de bevalling, mag hij jou daarna op regelmatige tijdstippen bezoeken, of kan jij nu en dan naar hem toe. 

 

Jullie ouders weten het niet. Wat zijn jullie plannen daarrond, als ik vragen mag? Een zwangerschap en al helemaal een kind zijn moeilijk te verbergen. Om jullie veiligheid en die van jullie kind te garanderen, zorgen jullie er best voor dat jullie er zeker van zijn dat jij en de baby op een goede plek terecht kunnen. Heb je soms vermoedens dat jouw of zijn ouders niet goed zullen reageren? Vraag dan eventueel hulp aan familie. Wie weet kunnen zij helpen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Jullie kunnen misschien overleggen met de leidinggevenden daar. En als ze zeggen dat hij niet eerder eruit mag kun je voorstellen om hem later als jullie kindje iets ouder is zijn tijd verder te laten uitzitten.

Ik hoop dat het goed komt! Xx

Reageer