Zwanger en het is uit, wat te doen?

  • 15 February 2019
  • 4 reacties
  • 288 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee ben ik weer,
2 weken geleden heb ik seks gehad met mijn vriend(nu mijn ex). We hadden heel kort zonder condoom gedaan wat echt niet slim was. Maarja is gebeurd. Hij was toen nog lang nie klaar gekomen maar toch ben ik bang dat ik zwanger ben. Het is nu uit met mijn vriend en hij heeft me overal op geblokt dusja kan dr ook niet echt met m over praten de enige optie is nog imessage maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen xxx

4 reacties

Hoi

Het lijkt me verstandig om eerst na te gaan of je effectief zwanger bent. Je kan een zwangerschapstest halen bij de drogist, en eventueel een bloedtest doen bij de dokter.

Als het resultaat positief blijkt te zijn, is het belangrijk dat de vader op de hoogte gebracht wordt. Heb je iemand in gedachten waar je voorlopig bij terecht kan, zoals een familielid of een vriend(in)? Het lijkt me fijner om hier niet alleen in te staan.

Groetjes
Kenshin
Hee, ik ga maandag denk ik zo n test halen maar vind het nog allemaal beetje eng haha. Ja een vriendin weet t maar ga t sws niet tegen mijn ouders vertellen want ben 16 dus ik kan het zelf oplossen ookal word dit wel een hele zware periode!
En wat zou ik dan tegen “de vader” moeten vertellen ik denk namelijk dat het hem helemaal niks doet..
Ik stel voor dat je eerst een zwangerschapstest doet. Als die positief is, kan je bij de dokter een bloedtest doen, zodat je honderd procent zeker bent over het resultaat. De huisarts kan je eventueel advies geven i.v.m. het inlichten van de vader.

Ik ken je ex-partner niet, maar dat het hem niets zou doen, zou me erg verbazen. Hj zal bij een zwangerschap hoe dan ook zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen.

Gr. Kenshin

Reageer