Skip to main content

Hallo, ik heb een vraagje

mijn vriend en ik hebben vanmiddag wat gedaan aftrekken enz ik kreeg dat dus op mijn hand (hij is volgens mij wel klaar gekomen) daarna ben ik naar de wc gegaan  ik had wel een tampon in 

kan ik nu zwanger worden want weet niet of ik perongeluk bij mijn vagina met mijn hand ben gekomen ?? En kan je zwanger worden met een tampon in 

plss reageer en help me 🥺

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hoi Privexx,

volgens mij kan het niet zo zijn dat je zwanger bent als je een tampon in had. Als je toch twijfels hebt, slik een after morning-afterpil, misschien helpt dat wat👍

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Dankje !!  Ben er altijd gewoon bang voor en vooral omdat ik in een dorp woon en iedereen me kent, als iemand nog meer antwoorden heeft zou fijn zijn. Maar heel erg bedankt!

de kans is niet heel groot

maar hij is er wel

slik je de pil?

een morning after pil kan inderdaad ook 

maar hij is er wel

slik je de pil?

Nee ik slik geen pil maar als je een tampon in hebt kan je toch niet zwanger worden, ben na dat hij weg was ook onder de douche gestapt en alles met zeep heel goed gewassen 

maar hij is er wel

slik je de pil?

Hoe groot zou je de kans zeggen in % van de 100 

een tampon is geen voorbehoedsmiddel

het is ook niet bedoelt om sperma tegen te houden

dus ALS je met je hand (waar sperma aan zat) bij je vagina bent geweest zal de tampon misschien niet veel gedaan hebben. 

sperma kan een paar dagen overleven 

percentueel kan ik geen getal geven omdat dat heel erg af hangt van de context

ik heb er ook  niet super veel verstand van aangezien ik geen meisje ben

de kans lijkt me niet groot. maar hij is er wel.

dus jij moet zelf kijken naar of je het risico hoe klein het ook is, wilt nemen.

:)

een tampon is geen voorbehoedsmiddel

het is ook niet bedoelt om sperma tegen te houden

dus ALS je met je hand (waar sperma aan zat) bij je vagina bent geweest zal de tampon misschien niet veel gedaan hebben. 

sperma kan een paar dagen overleven 

percentueel kan ik geen getal geven omdat dat heel erg af hangt van de context

ik heb er ook  niet super veel verstand van aangezien ik geen meisje ben

de kans lijkt me niet groot. maar hij is er wel.

dus jij moet zelf kijken naar of je het risico hoe klein het ook is, wilt nemen.

:)

Ja op het midden van mijn hand zat sperma toen al wel heel erg opgedroogd en daarna 10 min later ben ik naar de wc gegaan waar ik met het puntje van m’n vingers eraan zat zou het dan kunnen?

de kans is er

ik was er niet bij en ik heb zelf geen vagina

dus ik weet niet hoe het ging of hoe het daarbeneden precies werkt

de kans is waarschijnlijk heel klein

maar zoals ik net als zij

hij is er wel

……

sorry maar meer kan ik echt niet doen eigenlijk

het is aan jou :)

de kans is er

ik was er niet bij en ik heb zelf geen vagina

dus ik weet niet hoe het ging of hoe het daarbeneden precies werkt

de kans is waarschijnlijk heel klein

maar zoals ik net als zij

hij is er wel

……

Oké 

De kans is idd redelijk klein. Dit om verschillende redenen waarvan hierboven al een paar genoemd zijn.

​​​​​​​-Sperma overleeft niet lang buiten het lichaam. De kans dat er nog ‘levende’ zaadcellen op je hand had, is dus niet heel groot, maar wel aanwezig.

​​​​​​​-De kans dat je de actieve zaadcellen diep genoeg in je vagina hebt gebracht om de baarmoeder te bereiken is ook redeijk klein.

​​​​​​​-Ennn, je bent ongesteld. Als je de menstruatiecyclus een beetje kent, weet je dat het in principe redelijk onwaarschijnlijk is dat je zwanger wordt tijdens je ongesteldheid. Nu zijn er natuurlijk uitzonderingen en je cyclus is misschien nog niet heel regelmatig maar het is niet heel waarschijnlijk.

Dit alles bij elkaar, denk ik dat de kans zeer klein is dat je hiervan zwanger wordt. Maar voor de zekerheid kan je een morning after pil nemen.

Voortaan zou ik wel wat beter opletten. Was je handen even na zulke handelingen. Sowieso is het verstandig om je handen te wassen voordat je een tampon inbrengt. Zo voorkom je ook eventuele infecties. Ook is het niet zo verstandig om je vagina met gewone zeep te wassen. Dit verstoort de zuurgraad (ph-waarde) van je vagina wat dan weer kan leiden tot jeuk, irritatie, schimmelinfecties, etc.

De kans is idd redelijk klein. Dit om verschillende redenen waarvan hierboven al een paar genoemd zijn.

-Sperma overleeft niet lang buiten het lichaam. De kans dat er nog ‘levende’ zaadcellen op je hand had, is dus niet heel groot, maar wel aanwezig.

​​​​​​​-De kans dat je de actieve zaadcellen diep genoeg in je vagina hebt gebracht om de baarmoeder te bereiken is ook redeijk klein.

​​​​​​​-Ennn, je bent ongesteld. Als je de menstruatiecyclus een beetje kent, weet je dat het in principe redelijk onwaarschijnlijk is dat je zwanger wordt tijdens je ongesteldheid. Nu zijn er natuurlijk uitzonderingen en je cyclus is misschien nog niet heel regelmatig maar het is niet heel waarschijnlijk.

Dit alles bij elkaar, denk ik dat de kans zeer klein is dat je hiervan zwanger wordt. Maar voor de zekerheid kan je een morning after pil nemen.

Voortaan zou ik wel wat beter opletten. Was je handen even na zulke handelingen. Sowieso is het verstandig om je handen te wassen voordat je een tampon inbrengt. Zo voorkom je ook eventuele infecties. Ook is het niet zo verstandig om je vagina met gewone zeep te wassen. Dit verstoort de zuurgraad (ph-waarde) van je vagina wat dan weer kan leiden tot jeuk, irritatie, schimmelinfecties, etc.

Ik was niet ongesteld maar idd de kans is wss 1% dacht ik zelf aan dus laten we dat hopen

Waarom droeg je dan een tampon? Zoals Sapcentrifuge al zei, is een tampon geen voorbehoedsmiddel en ga je er dus geen zwangerschappen mee tegen.

Reageer