Skip to main content
Vraag

zwanger?

• November 15, 2020
  • 2 reacties
  • 253 Bekeken

hoi ik heb een vraag,

ik heb 2 weken terug sex gehad met condoom. het is tijdens de sex niet afgezakt of gescheurd. mijn vriend is wel klaargekomen maar daarna zijn we meteen gestopt. ik was bang dat ik erg ging stressen en heb uiteindelijk de morning afterpil geslikt. op  der verpakking stond dat ik hem 72 uur na (onbeschermde) sex kon slikken. ik heb de pil iets minder dan 48 uur na de sex geslikt want eerder lukte niet. nu moet ik nog ongesteld worden deze maand en hoorde ik het al te zijn maar mijn menstruatie is erg onregelmatig. toch ben ik bang dat ik zwanger ben.

dus bij deze de vraag, kan ik zwanger zijn?

2 reacties

• November 15, 2020

Hey hey

Ik denk het niet, ik denk niet dat je zwanger bent. Je hebt de morning-afterpil na ongeveer 48 uur ingeslikt. Dat is gewoon ruim op tijd, jij en je vriend gebruikte een condoom. Al geloof ik niet helemaal dat die 99% te vertrouwen zijn haha. Maar als je nog steeds twijfeld kan je langs de huisarts gaan?  Een arts heeft geheim plicht (of hoe dat ook heet). Als jij iets aan bijvoorbeeld je huisarts zegt, mag hij/zij het NIET zonder jou toestemming aan je ouders door babbelen. Je kan ook een zwangerschap test doen. Ik hoop dat deze kleine dingetjes hebben geholpen, ik hoop dat het je lukt! ❤️

X

ps: voor je onregelmatige menstruatie gebruik ik een app, genaamd Clover. Werkt heel fijn en je kan zien wanneer je ongeveer weer ongesteld wordt. Het kan ook zijn dat je net pas ongesteld bent geworden, dan moet je lichaam nog even wennen. Na een jaar houdt dat ongeveer wel op.  Bij mij dan. 😘

• November 15, 2020

Die kans is zo goed als 0, dus zou ik me geen zorgen maken.

Ten eerste heb je het veilig gedaan, dan is de kans al klein. Zelfs als er iets is gebeurd met de condoom dan zorgt de morning-after pil ervoor dat de kans nogsteeds rond de 0 is. Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken en eerlijk gezegd denk ik dat zoals je het hebt gedaan, de beste routine is om te doen.