Vraag

Zwanger?

  • 7 March 2019
  • 6 reacties
  • 449 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik ben een meisje van 13 en ik heb een probleem. Ik heb 4 maanden geleden met mijn ex vriendje onveilige seks gehad. Ik ben daarna nog 2 keer normaal ongesteld geweest, maar nu ben ik al 2 maanden niet ongesteld geworden. Ik ben bang dat ik zwanger ben, of kan dat niet??

6 reacties

Badge +1
Hey @anoniem1139

mijn advies is om zo snel mogelijk naar de dokter te gaan.
mischien kan je dan nog een speciale pil nemen wat er voor zorgt dat er geen kind komt.
ben je iets dikker geworden?
ben je de laaste tijd een beetje moe?
heb je de laaste tijd meer honger?

groetjes XXX
Hey mop!

Zwangerschapsschrik is niet leuk, ik heb het zelf ook.

Slik je de pil? Zo ja, is er niet altijd een reden om te stressen.

Zo niet, is stress ook niet goed!

Stress kan je periode uitstellen.
Maar 2 maanden is inderdaad lang, Als eerst moet je het moeilijkste doen, namelijk je verzorgers/ouders vertellen.

Heb je ochtendmisselijkheid?
Of Meschien meer honger?

Je kan een zwangerschapstest kopen om het zeker te weten, maar nogmaals! Je kan het niet achterhouden voor je ouders.

Liefs
@anoniem1139 ,

Als je je echt zorgen hierover maakt, dan kan het nooit kwaad om een zwangerschapstest te doen.
Die bieden immers zekerheid.

Echter kan het ook iets anders zijn:
"Ik heb 4 maanden geleden met mijn ex vriendje onveilige seks gehad. Ik ben daarna nog 2 keer normaal ongesteld geweest, maar nu ben ik al 2 maanden niet ongesteld geworden."

Als je vier maanden geleden onveilige seks hebt gehad, maar daarna niet meer, en vervolgens twee maanden achter elkaar wel normaal ongesteld bent geweest, dan hoor je niet zwanger te zijn.
Je zou namelijk niet ongesteld worden, als de eicel wel bevrucht zou zijn geweest en je dus zwanger zou zijn geweest.
Als je vervolgens niet meer ongesteld wordt, dan zou het andere oorzaken kunnen hebben, maar bij sommige dames is dat zeker in het begin vrij ongregelmatig.
Ik heb het idee dat andere mensen over dat stukje van je toppic heen hebben gelezen.

Dus als je na die ene keer onveilige seks het alleen maar veilig hebt gedaan, dan denk ik niet dat jij je zorgen hoeft te maken.
Ongesteldheid sluit zwangerschap uit.
Maar je kunt altijd nog een zwangeschapstest doen, als jij je niet geheel gerust voelt.
Doe een zwangerschapstest of ga naar de dokter.

Reageer