Zwanger

  • 9 September 2018
  • 3 reacties
  • 404 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb tegen mijn wil in seks gehad en nu ben ik zwanger. Ik ben 13 jaar. Is dit normaal? Wat moet ik doen? Mijn ouders en vrienden geloven mij niet maar het is echt zo. Wat moet ik doen?

3 reacties

Wat geloven je vrienden en ouders niet? Dat je zwanger bent? Of dat je tegen je wil seks hebt gehad.

Qua zwanger zijn, je kan zo'n zwangerschapstest doen en als die positief is die aan je ouders laten zien. Dan is er niks meer te zeggen dat het fake is.

Deze jongen/man kun je aangeven bij de politie. Daar vertel je je verhaal over hoe het is gegaan en wat je graag wilt zien. En dat lijkt mij dat deze jongen/man wordt aangepakt.

Hoe erg zeker ben je dat je zwanger bent? Heb je zo'n test gedaan? Of denk je het? Omdat je bijv. Een tijdje niet ongesteld bent geweest? Of wat dan ook?

Bespreek met je ouders dit en ik lees dat je dat al doet, maar laat ze de bewijzen zien dat dit echt is, en dan bedoel ik bijv. De zwangerschap mee. Als jij kan aantonen dat je zwanger bent dan moeten je ouders je wel gaan helpen.

Sterkte!
^
Future
Hoi

Wat naar dat je tegen je wil in seks hebt gehad. Is de persoon die jou tot seks gedwongen heeft, nog in jouw buurt? Ben je momenteel veilig?

Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan. Bij de huisarts kan je een zwangerschapstest doen die je 100% zekerheid biedt. Een zwangerschapstest van bij de drogist is ook een optie, maar deze zijn niet 100% betrouwbaar, en kan je pas afnemen vanaf de eerste dag van je nieuwe cyclus (de dag dat je ongesteld had moeten worden).

De huisarts kan naar jou luisteren, en neemt je serieus. Je huisarts kan je helpen met het uitleggen van de situatie aan je ouders. Het is niet ok dat je tot seks gedwongen bent. Iemand dwingen tot seks is een heel serieuze zaak.

Om op een van je vragen, 'Is dit normaal?', te antwoorden: nee. Dit is niet normaal. Jij verdient steun. Het is goed om met iemand te praten over wat er gebeurd is. Dit kan met iemand die je vertrouwt, bijvoorbeeld je mentor op school. Je huisarts kan ook. Het fijne is dat die beroepsgeheim heeft, en niet zomaar mag doorvertellen wat jij vertelt. Je kan ook steeds terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hoi Pandieliesje,

Het eerste wat ik zou doe is je ouders bewijzen dat het echt zo is. Als jij zwanger bent moeten ze wel helpen. Weet je zeker dat je zwanger bent of denk je dat. Zoek dat uit! Die jongen/man met wie je seks heb gehad moet je aangeven bij de politie en die lossen dat dan op. Verder is het belangrijkste wel gezegd.

Heel veel sterkte!

Lieve groetjes

Piehelp

Reageer