Vraag

Zwanger?

  • 1 September 2018
  • 2 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey. Gister heeft mijn vriend met zijn piemel bij mijn vagina gezeten, hij wreef met zijn piemel tussen mijn lippen, maar we hebben geen seks gehad omdat we geen condooms hadden. Kan ik nu alsnog zwanger zijn?

2 reacties

Hoi Femke03

Als er sperma en / of voorvocht in de buurt van je vagina is gekomen bestaat er een kans dat je zwanger bent. Niet meteen in paniek raken die kans is heet klein. De kans dat je gewoon met seks zwanger wordt is al vrij klein, laat staan als het ook nog de ingang van je vagina moet vinden. Toch bestaat de kans toch wel, als je heel erg twijfelt moet je misschien nadenken een morning after pil te gebruiken.

Heel veel sterkte

Lieve groetjes Piehelp
Ja, er kunnen zaadcellen in het voorvocht zitten, maar zo simpel is het niet.
Ten eerste is het een redelijke aftand tussen jouw schaamlippen en de baarmoeder, die die zaadcellen af moeten leggen.
Als ze überhaupt die richting ingaan.

Daarnaast is er nog de drempelwaarde: er is een bepaalde hoeveelheid zaadcellen nodig, omdat die er juist voor zorgen dat de celwand van de eicel doordringbaar is.

Vandaar dat ik denk dat er niets gebeuren zal, maar bij twijfel kun je altijd nog de morning after pil innemen.
Deze neemt wel in effectiviteit af naarmate de tijd verstrijkt, dus je zult die beslisssing op tijd moeten nemen.

Reageer