Zouden jullie naakt poseren voor een fotoshoot of is dat te seksueel :?

  • 12 October 2017
  • 88 reacties
  • 7687 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

@M12G,

Ik snap dat er soms foto’s bijgewerkt moeten worden en dan weet je natuurlijk niet precies of je zelf tevreden bent met het resultaat. Wij zijn ook helemaal niet van die beroemde modellen dat we er echt inspraak op hebben. Meestal gaat het via onze agent en als het gewone dingetjes zijn die ze bijwerken is er niks aan de hand en tot nu toe is er ook nog niks bijzonders gebeurd.
Het is natuurlijk de vraag als we bloot zijn voor een fotoshoot en er worden foto’s gemaakt, waar in het shot toch onze piemels te zien zijn, hoe ze daar mee omgaan. Ik geloof wel dat zowel de crew als de studio te vertrouwen zijn, het zijn professionele mensen, maar volgens jou zou er op die manier een risico zijn? Dat is wel iets om over na te denken. Zo ver had ik nog niet gedacht. Bedankt.

Voor wat de filmpjes denk ik dat het een beetje off-topic gaat, maar ik vind mezelf er niet anders uitzien. Maar dat komt omdat ik en mijn twinbroertje heel erg op elkaar lijken en we zijn bijna 24/7 bij elkaar, dus we zien elkaar ook bloot en ook wel als we aftrekken enzo, dus daarom heb ik dat niet zo. Filmpjes zijn altijd spannend.

Ik ga er nog even verder over nadenken, bedankt iig.

Groetjes,
M&M’s
Hi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost hebt.

De laatste shoots die we gedaan hebben was het wel beter geregeld voor het omkleden. We hadden steeds een ruimte waar we met de andere jongens konden omkleden. Behalve de andere jongens was er niemand in die ruimte. We kregen de kleding van de stylisten enzo en dan konden we in de aparte ruimte die aantrekken en daarna konden ze dan de kleding goed doen of make-up en haren bijwerken.

Nu zijn we gevraagd voor iets nieuws en dat is als “haarmodel”. We worden dan gefotografeerd met verschillende soorten kapsels. Het kan dus zijn dat we verschillende kleuren haar hebben en ook dat ons haar anders gestyled en geknipt wordt, in een ander model. We hebben er met ons bureau al afspraken over gemaakt wat wel en wat niet mag en wat ook goed voor ons is. We laten ons dus niet kaal knippen, want dan hebben we straks helemaal geen werk meer.

Behalve foto’s van ons hoofd zit het in de planning om ons helemaal te fotograferen met die nieuwe kapsels. De shoots zijn in deze vakantie gepland. Behalve voor kapsels worden er dan foto’s gemaakt voor shampoo en andere producten om je lichaam mee te verzorgen. Douchefoto’s zouden daar ook bij horen. We komen natuurlijk niet bloot in reclamecampagnes, maar we zijn waarschijnlijk wel bloot als de foto’s gemaakt worden.

Heeft iemand tips voor ons of misschien zelf ervaring met het maken van zulke foto’s en speciaal voor de haarmodelfoto’s.
Wie heeft dat ook wel eens gedaan en wat zijn jullie ervaringen. Ook al was het voor de plaatselijke kapper, verhalen en tips zijn welkom.

Nou ja, later meer. Als jullie aanvullende dingen willen weten dan lees ik het wel en ga zo goed mogelijk proberen te antwoorden.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Fijn dat jullie bij de laatste shoot privacy hadden. Nu iets nieuws, haarmodel.

Bij die douchefoto's kunnen jullie misschien een zwembroek dragen. Ik ken de afspraken niet, en die zijn waarschijnlijk anders van bedrijf tot bedrijf. Hebben ze er jullie iets over gezegd?

Als jullie de contactgegevens hebben, kunnen jullie ze mailen of bellen met deze vraag.

Hebben jullie een contract? Misschien zit daar een deel tussen met voorwaarden i.v.m. rechten en privacy enz. Het kan dat daarin staat of je al dan niet een zwembroek mag dragen.

Als jullie geen zwembroek mogen dragen, is dat misschien wat onwennig. Aan de andere kant zijn de mensen die met jullie werken gewend aan naakte modellen, en zijn ze meer bezig met belichting, camerastandpunten, jullie haar etc.

Hebben jullie een zwembroek met apenkoppen of Mickey Mouse? Misschien maken ze daarvoor een uitzondering, en mogen jullie die wel aanhouden 😉
Hi,

Bedankt voor je reactie.

We hebben geen moeite met bloot zijn, zolang dat maar niet op de uiteindelijke foto’s te zien is.
Onze piemels of een gedeelte daarvan is een “no go” op uiteindelijke foto’s. Het kan natuurlijk dat ze wel op gemaakte foto’s staan, want je verandert regelmatig van pose en dan zou het best kunnen. Maar die gaan ze dan toch niet gebruiken.

Een stukje van onze billen vinden we geen probleem, maar het meest voor de hand liggende is dat we vanaf de zijkant gefotografeerd worden en dat je het doucheschuim of de shampoo langs ons lichaam, over onze borst, buik en rug langs onze benen naar beneden loopt. Dat zou een shot kunnen zijn en dus ook een foto die gebruikt wordt.

Schuim laten zien schijnt goed te zijn om het product te promoten en bovendien levert het vaak een mooier plaatje op dan alleen een bloot lichaam. Je moet tenslotte ook zien dat je een product gebruikt.

Volgens mij is het de bedoeling dat er een goede sfeer rond de reclame komt, dus zijn er ook shots gepland met andere jongens en meisjes. Bijv. zoiets dat we met andere jongens na een voetbalwedstrijd of zo gaan douchen, maar dan gaat het natuurlijk niet om blote piemels en billen, maar is er een kans dat je iets van een zijkant van een bovenbeen of half shot van een stukje bil kunt zien.

We zijn via een Franse vriend aan deze opdracht gekomen. Hij doet al langer haarfoto’s en was nu ook gevraagd. Hij had ons een beetje gepromoot. Een tijdje terug had hij wat foto’s van hem en ons laten zien bij zijn bureau. Niet echt bewust met als doel ons onder de aandacht te brengen, maar meer omdat het leuke foto’s van hem zijn. Maar ze vroegen hem wie die andere jongens op de foto waren, wij dus en van het één kwam het ander. De uiteindelijke cont(r)acten lopen gewoon via ons bureau, dus das allemaal wel goed afgesproken.

Helemaal naakt mag sws niet, tenminste op een foto. Das zo afgesproken.

Een zwembroek of onderbroek werkt niet echt om het effect te krijgen wat ze willen, want dan zie je het schuim niet langs ons hele lichaam lopen. Het lijkt misschien een beetje sexy, maar de bedoeling is meer een ongedwongen, blije uitstraling vast leggen, zoiets. Beetje speels.

We hebben (nog) geen Mickey of apenkoppen zwembroek, misschien wel een idee. Weet niet of die er zijn. We hebben wel een paar speedo’s, maar meestal hebben we toch niks aan als we thuis in de tuin zonnen of op het naaktstrand zijn.

Maar heeft iemand ervaring als haarmodel, al is het maar bij je plaatselijke kapper. Wat zijn de do’s en don’ts.

Kun je die haarkleur er snel weer uit krijgen. Klopt het dat die er na een paar keer wassen weer uit is, want ik en mijn twin hebben er niet echt zin in om na de vakantie met zwart haar naar school te gaan. Liever gewoon ons eigen blond.

Lijkt me sws wel apart en spannend om mezelf met een andere haarkleur te zien. Zal wel ff wennen zijn.

Hebben jullie ook ervaring met kleurlenzen? Die moeten we met ons andere haar vast ook wel in.

Ik heb gehoord dat je er (bijna) niks van voelt, van die lenzen, maar is dat ook echt zo?

Doen zij die dan in of moet je dat zelf doen. Is dat lastig als je dat nog nooit hebt gedaan? Anders moeten ze onze ogen bij gaan werken op de foto’s. Kan ook, maar het lijkt me wel cool om een andere oogkleur te hebben.

Groetjes,
M&M’s
Je hebt haarkleur die er na één keer wassen uitgaan, andere na een paar keer wassen, andere permanent. Bij permanent moet je de kleur laten 'uitgroeien'.

Jullie doen een douchescène, dus ik weet niet hoe ze de haarkleur erop laten blijven tijdens het douchen. Misschien halen ze het er daarna af met een product. Hebben jullie de contactgegevens van het bedrijf, zodat jullie dit kunnen vragen?

Als de lens goed zit, voel je hem volgens mij niet. Je kan aan de persoon van de visagie vragen of hij/zij de lens in wil doen. Ze begrijpen vast dat het spannend is om dat voor het eerst zelf te doen, en als ze toch al met jullie gezicht en haar bezig zijn, vinden ze het indoen van die lenzen vast geen probleem.

Aangezien douche- en haarproducten iets zijn voor het hele gezin, en dus ook voor het hele gezin op daguren reclame ervoor wordt uitgezonden, vermoed ik dat ze alleen bovenlichamen en benen laten zien.

Moest de haarkleur permanent zijn, kunnen jullie je haar weer blond kleuren. Dat is een noodoplossing, aangezien ik vermoed dat de kleur er na de shoot snel uit mag. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze iets permanent aan jullie lichaam mogen doen. Staat dat in jullie contract?

Weet jullie zus, broer of ouders iets van haar kleuren? Misschien hebben zij ervaring.
Hi,

Nou, mijn zus zei ook al zoiets over haarkleuren. Dat je het er normaal gesproken makkelijk uit kan spoelen, maar ik zat ook een beetje met als we dan onder de douche staan voor de shoot en het gaat er dan al uit. Das niet goed. En aan de andere kant zou het er wel makkelijk uit moeten kunnen, want we hebben het liefst niet voor “altijd” donker haar.

We hadden ook wel een mailtje al gestuurd en daarin zeiden ze dat het er wel makkelijk uit gaat na een paar keer wassen met een speciaal product. Het gaat er kennelijk niet gelijk uit met alleen water. Maar dat doen ze voor ons, dat het weer netjes is, zoals het was.

Nou ja, we zien het wel hoe het precies gaat. Ik weet wel dat ze soms alleen maar plantenspuiten gebruiken om druppeltjes op ons lichaam te spuiten, zodat het net lijkt of je uit het water komt. Dus we vertrouwen er maar op dat het goed komt. Ze hebben dat vast wel vaker gedaan.

We kunnen altijd weer blond kleuren, maar teveel kleuren is volgens mij niet echt goed voor je haar toch, of is dat alleen als je van donker naar blond gaat dat ze peroxide ofzo moeten gebruiken?

We hebben ons haar nog nooit helemaal geverfd, alleen blonde plukjes gehad.

Klopt dat we niet helemaal bloot te zien zijn op de uiteindelijke foto’s, misschien een stukje bil of zijkant van onze benen ofzo.

De visagie zal wel verstand hebben van die lenzen.
Ik heb gisteren ook wel gezien dat je die zelf ook kan kopen voor een tientje ofzo. Net hebben we een paar reviews op yt gekeken en het is niet zo ingewikkeld geloof ik, als iemand anders ze in doet en eruit haalt, want daar moet je wel een beetje handig in zijn.

Ik denk dat we ze zelf maar niet gaan kopen om te proberen. We wachten maar tot de shoot, want anders moeten we ook nog opbergdoosjes en vloeistof kopen en das bij elkaar dan gauw 20-25 euro ofzo. Lijkt me wel cool om er eens een keertje heel anders uit te zien. Maar we willen wel lang haar bovenop houden, dus echt kort kunnen ze het niet knippen.

Nog een vraagje over spray-tan.
Wie heeft er ervaring mee en ziet het er echt mooi uit. Geeft het heel erg af als je net “bespoten” bent met dat spul. Ze zeggen dat het 5-9 dagen blijft zitten, maar wordt het dan elke dag na het douchen iets minder of is het ineens soort van weg. Word je nog wel bruin als je dan in de zon ligt?

We zijn de afgelopen dagen al best wel verkleurd door de zon, maar niet overal even veel. Normaal liggen we vaak helemaal bloot in de zon, speciaal ook omdat we geen witte randjes enzo willen voor shoots en sws omdat we helemaal bruin gewoon mooier vinden.

Voor de shoot willen ze dat we mooi egaal bruin zijn, maar als we door de zon niet egaal bruin zijn, worden we dat dan wel door die spray?

We gaan sws de rest van de week nog veel (bloot) in de zon liggen, maar weet niet of het genoeg is, want af en toe is het bewolkt.

Tot zover, maar weer.
Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk bedankt voor de moeite en nuttige tips.

Groetjes,
M&M’s
De haarkleur wordt er na de shoot door de mensen daar afgehaald. Ik denk dat jullie dan de garantie hebben dat het meteen goed gedaan is, en dat jullie er zelf niet over hoeven te stressen.

Je haar te vaak kleuren kan ervoor zorgen dat de structuur aangetast wordt. Je kan dan van dat "strohaar" krijgen. Haarverf van de winkel is vaak chemisch.

Als je je haar met iets natuurlijk wilt kleuren, kan je henna gebruiken. Dat komt van een plant, en is zelfs gezond voor je haar. Je krijgt er een rosachtige kleur van.
(op zich niet relevant hier, maar wie weet voor in de toekomst)

Voor de shoot geld uitgeven aan lenzen hoeft in mijn ogen niet. Tijdens de shoot kunnen jullie kijken of de lenzen jullie staan, en of jullie ze leuk vinden. Zo ja, kunnen jullie er later eventueel zelf kopen.
(ik ging zeggen dat jullie in de spiegel konden kijken tijdens de shoot, maar elkaar aankijken zal ook wel volstaan)

Spray-tan, geen ervaring mee. Op natuurlijke wijze zonnen, met zo weinig mogelijk kleding, kan een even mooi resultaat geven. Pas echter wel op met jullie huid, aangezien te veel zon niet gezond is. Ik raad jullie aan zonnecrème te gebruiken.

Je zus wist dingen i.v.m. haarverf. Weet ze ook dingen i.v.m. spray-tan?
Bedankt voor je reactie.

Haha, ja we hebben meestal geen spiegel nodig. We zien het zo ook wel. Alleen sommige dingen die bij mij links zitten, lijken ineens bij hem dan aan de andere kant te zitten, Zelfde als met dingen die bij mij rechts zitten. Das dus niet echt spiegelbeeld als we tegenover elkaar staan, maar ok :)

Ik weet niet welke kleur(en) ze ons haar gaan maken, alleen dat ze gaan kleuren en donkerder gaan doen. Onze Franse vriend, die we maar even Claude noemen, gaat natuurlijk ook mee naar de shoot. Want zonder hem waren wij daar ook niet geweest. Hij heeft zelf donker haar en hij hoeft niet geverfd te worden en weet er verder ook niks vanaf. Misschien wel iets van high-lights, maar dat weten we nog niet.

We zien het wel. Zal wel goed komen, denk ik.

Als je zo makkelijk lenzen kunt kopen zal je er wel snel aan wennen en weinig last van hebben.
Ze hadden ons alleen gevraagd of we er al ervaring mee hebben gehad. Dus niet.

De shoot duurt 2 dagen en we moeten ervoor naar Italië. De plaats waar we moeten zijn is maar een paar honderd kilometer vanaf hier. We gaan de avond van tevoren in een hotel en daarna nog een nachtje. Als de tweede dag niet al te laat klaar is, gaan we het liefst weer terug naar huis (in Frankrijk). We hebben samen met Claude een kamer, dus we hopen op een kingsize bed dat we een beetje de ruimte hebben of aparte bedden. Zien we wel.

Onze zus weet niks van spray-tan en eigenlijk niemand die we kennen, dus Claude ook niet. Hij heeft wel donker haar, maar is niet dark-skin en nu ook nog niet heel bruin, dus hij moet ook gespoten worden. Anders laten we Claude wel eerst gaan en kijken we wel mee, hoe ze het bij hem doen :P

We weten dat we bloot moeten in een kamer met een soort douchegordijn in een half rondje, waar je voor of eigenlijk in staat en dan gaat er iemand met een soort verfspuit “spul” op ons spuiten en dan moet je ronddraaien als ze spuiten en je armen omhoog doen en verder alle randjes en plooien bij je armen, liezen en benen ofzo en dan ben je binnen no-time bruin.

Als het mag gaan we elkaar wel filmen. Das leuk om een soort “making-off” te hebben. Kunnen wij Claude wel filmen. Dan zie je onze hele transformatie van blank naar mooi bruin.

Ik hoop niet dat dit spul stinkt of erg afgeeft. We hopen ook niet dat we er jeuk van krijgen, want dat hebben we de laatste tijd al genoeg gehad.

Vandaag en morgen is het hier een beetje bewolkt, maar vrijdag en zaterdag volop zon volgens de verwachting. Dus dan maar maximaal proberen te profiteren van de zon. Wij verbranden eigenlijk nooit, terwijl we niet heel veel smeren (wel klein beetje) en verkleuren wel redelijk snel. Claude is in de zomer echt altijd heel erg bruin en lijkt bijna een latino ofzo. Hij is veel buiten en op het water met surfen enzo.

Na de zonnige dagen is de spray-tan gepland. Het spuiten zelf duurt maar 10-15 minuten geloof ik. Dat doen ze hier ergens in de buurt, de dag voordat we naar de shoot moeten.

Het enige wat we verder weten is:
- Na de spray-tan mogen we 8 uur niet douchen en sporten. Ik denk vanwege zweten of water en dat het dan niet mooi opdroogt ofzo.
- Ook mogen we binnen 12 uur ons niet scheren, maar das geen probleem, want we hebben nog niks om te scheren.
- Schaamhaar doen we met ontharingsschuim dan wel een dagje van tevoren of zouden we het al eerder doen?
Nu is er nog niet veel gegroeid, omdat we het nog niet zo heel lang geleden hadden gedaan, maar beter wel gewoon glad voor de foto’s.
- We moeten loszittende kleding meenemen om na het sprayen aan te trekken.
Eerst dachten we eraan om alleen een korte broek met binnenbroekje en verder zonder onderbroek (zo’n zwemshort) aan te doen en een beetje een wijd t-shirt, maar onze zus zegt dat we misschien beter onze onesie aan doen. Ik weet niet wat het slimste is.
Voor wie niet weet wat een onesie is, dat is een soort pyjama-achtige overall voor je hele lichaam. Bij ons zit er ook nog een muts aan, net als bij een hoodie dus.
- Verder weten we het ook niet.

Nou ja, tips zijn welkom.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Jullie hoeven de spray-tan niet zelf op te doen. In dat geval maakt het niet veel uit of jullie er ervaring mee hebben of niet. Als jullie de instructies volgen die jullie daar krijgen, komt dat vast goed.

Dat die jeuk terugkomt, lijkt me onwaarschijnlijk. Die jeuk leek me eerder iets dat één keer door verschillende omstandigheden voorkwam. Naar mijn gevoel hoef je die niet terug te verwachten.

Het ontharingsschuim zou ik twee dagen voor het sprayen gebruiken. Volgens mij levert het geen problemen, maar gewoon voor de zekerheid. Ik denk trouwens niet dat ze op die plek veel spray-tan gaan gebruiken.

Wat jullie aandoen, is aan jullie. Zo'n onesie is een goed idee, maar als dat zo'n groot zacht ding is, is dat misschien snel te warm, waardoor jullie gaan zweten. Als het warm is, zijn een losse short en losse T-shirt misschien beter.
Hi,

Bedankt maar weer voor alle tips :D

Nee, we hoeven het niet zelf te doen. Ze hebben voor ons een afspraak gemaakt bij een salon hier 10 km vandaan. Dus dan gaan we er licht gekleurd in en komen er superbruin (idk hoe bruin) weer uit.

Ik dacht dat het maar een kwartiertje zou duren, maar we hebben een afspraak van 20.00 tot 22.30 uur, dus idk. Misschien omdat we (Claude, twin en ik) allemaal achter elkaar moeten, maar das ook ruim 45 minuten p.p.

Kan ook komen dat we eerst nog moeten opdrogen ofzo.

Ja, ik weet wel dat we onze piemels niet op de uiteindelijke foto’s komen en dat we daar dan ook niet echt spray-tan nodig hebben, maar wij willen natuurlijk weer eens iets anders als iedereen.
Liefste willen we helemaal bruin, dus overal. Gewoon omdat we dat mooier vinden en nu de kans hebben. Anders is het ook raar als we strakjes op school gaan douchen en we zijn bruin en we hebben een “witte” piemel of billen. Dan lopen we echt voor gek.

Dus we gaan vragen of ze ons helemaal willen doen. Ik denk dat dat wel kan, want we hebben een lange voorhuid die helemaal over onze eikel gaat. Sorry, is misschien beetje raar om te zeggen, maar dan is het gewoon huid, zeg maar, waar ze die spray op doen en niet gelijk op de eikel, want dat zou misschien niet zo verstandig zijn.

Claude gaat eerst en die heeft beetje zelfde als ons qua voorhuid. Dus als hij mag, willen wij ook.

Is het erg raar als we dat gaan vragen? Volgens mij zijn ze bij zo’n salon wel van alles gewend.

Dus, beetje extra sprayen zullen ze vast niet van schrikken of staan we dan voor gek, als we dat vragen?

Misschien kost het extra, maar de rekening gaat toch naar de opdrachtgever of tussenpersoondinges. Het is niet echt een aparte behandeling en aan dat beetje spray extra daar zal het ook niet aan liggen.

Ik denk idd dat gewoon een los broekje of alleen boxer en t-shirt wel ok is, maar mama gaat ons brengen en halen en ze is bang voor de bekledig in de auto. Das een beetje licht beige, maar misschien doen we dan beter even onze onesie aan. Het is dan al donker buiten en wsch ook niet meer zo warm, dus kan het wel en als we weer thuis zijn kunnen we het gewoon weer uitdoen.

Sorry dat ik soms zulke onbenullige dingen vraag 🙂, maar ik probeer alles zo goed mogelijk van te voren te plannen en bedenken.

Enige probleempje dat we hebben is dat we voor die tijd alle dansvideo shots moeten hebben gemaakt, want anders zijn we ineens veel bruiner in de video. Dus morgen nog een hele dag filmen (maar das een ander topic) en dan ’s avonds spray-tan.

Dan gaan we nu eerst ff schaamhaar weghalen met schuim. Dan is het maar één dagje voor de spray-tan, maar zal wel goed gaan. We wilden het eigenlijk vanmorgen nog doen, maar ja, druk, druk, druk en het is er niet van gekomen en we zijn net weer thuis. Na de spray-tan mogen we sws 12 uur niet scheren en ontharingsspray gaat anders die spray-tan misschien verpesten als we het erna doen, dus ja, moeten we nu maar gelijk even doen.

We gaan het zo ook nog wel even tegen Claude zeggen. We hebben hem vandaag nog niet bloot gezien, dus weet niet of hij al weggehaald heeft. Gisteren onder de douche had ie nog.
We weten ook nog niet of ie bij ons blijft douchen en eten of dat ie zo naar huis gaat.

Het is wel allemaal een hoop geregel om alles op tijd goed te doen.
Maar het wordt vast heel leuk :)

Groetjes,
M&M’s
Van het proces van spray-tan weet ik niets. Er wordt vast goed voor jullie gezorgd, en jullie zijn er allemaal samen, dus dat komt vast goed.

Zo ver had ik nog niet nagedacht. Het is inderdaad waarschijnlijk mooier als jullie over jullie hele lichaam helemaal bruin zijn.

Op deze plek is helemaal niets raar om te zeggen. Het is goed dat je het gedetailleerd uitlegt. Op die manier kunnen we je hier beter helpen :)

In zo'n salon zijn ze dat gewend. Ik vermoed dat ze standaard je hele lichaam behandelen, en dat ze alleen delen overslaan als de klant erom vraagt.

De bekleding van de auto, dat is iets waar alleen mama's aan denken 😃 Goed dat ze eraan gedacht heeft. Het zou wel komisch zijn, twee identieke afdrukken. Hebben jullie meteen jullie vaste plek in de auto geclaimd.

Jij vraagt helemaal geen onbenullige dingen.

Dat is waar. Er ineens bruin uitzien van het ene naar het andere shot zou verwarrend kunnen zijn.

Groetjes aan je twin, je familie, de crew en Claude. Is daar vast gezellig 🙂
Hi,

Jij hoort ondertussen ook wel bij de crew. Je hebt ons al veel geholpen met van alles.

Groetjes terug van ons, ook Laurent is bij ons, die ken je nog niet, maar dat leg ik in dat andere topic wel uit.

Gezellig is het sws bij ons :)

We gaan het morgen wel zien hoe bruin ze ons spuiten. We nemen gwn onze onesies mee en we gaan er in een broekje en shirt naartoe. Misschien nog jogging en hoodie erover op de heenweg, idk.

We zijn allemaal weer glad, Claude heeft het geschoren, wij met schuim. Alleen Laurent heeft nog, maar hij gaat niet mee naar de spray-tan en fotoshoot in Italië. Dus mag hij wel hebben, bovendien is het getrimd, dus wel ok :P

Komt vast wel goed nu.

Ik geef wel een update als we er geweest zijn.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Komt zeker goed. Bij zo'n salon is waarschijnlijk zoals bij de kapper. Wat praten terwijl ze met je bezig zijn, misschien krijgen jullie een drankje, idk.

Neem al die kleren maar mee. Op het moment zelf zien jullie wel wat het beste is. In het salon kunnen ze jullie vast advies geven.
Hi,

praten lukt wel haha :)

Voor de rest zien we het wel :P

We gaan er zo naartoe, we hebben net nog even een "voor" foto gemaakt, ben benieuwd hoe we er over een paar uurtjes uitzien. Hopelijk nog wel als onszelf, maar alleen een beetje bruiner.

We gaan wel update geven en Claude gaat eerst, dus als dat "mis" gaat kunnen we altijd nog weigeren :P
Dan is hij de enige die voor gek loopt 🆒

Groetjes,
M&M's
Haha, dappere Claude. Als hij ineens paars is, is dat een herinnering aan zijn opoffering.
Hi,

Even een update.

Het ging toch een beetje anders dan we gedacht hadden, beetje miscommunicatie met ons bureau, geloof ik of met dat bureau van Claude eerder, denk ik.

Voordat we spray-tan kregen hebben we een full-body scrub gehad. We zijn dus helemaal ingesmeerd met spul, idk wat en toen eerst ingepakt en dat was best warm en daarna alles er weer afgepoetst. Dat zou allemaal goed voor onze huid zijn enzo.

We lagen alledrie naast elkaar in dezelfde kamer, dus we konden wel met elkaar praten, want soms lagen we er alleen, omdat ze dan even niks met ons deden. Dan moest dat spul inwerken. Uiteindelijk mochten we met zijn 3-en douchen en we hadden ook nog een maskertje gehad toen we daar lagen en onze wenkbrauwen en van alles hebben ze bijgewerkt.

Toen hebben ze ook nog ons haar gekleurd. We wisten niet dat dat nu al zou gebeuren, maar snap het wel, dan is de basis al gedaan. We hebben nu zwart haar, echt gek. Misschien dat ze er nog wel iets aan gaan veranderen, maar dat zien we maandag dan wel. Ze moeten sws stylen, maar ook wel een beetje een ander model knippen.

Op het laatst zijn we gespray-tanned.

Claude ging als eerste en we mochten erbij zijn. Hij had uitgelegd dat we helemaal bruin wilden en dat was geen probleem. We hebben alles gefilmd en gefotografeerd ook die andere dingen dus, voor zover dat ging.

Het was wel komisch om Claude bruiner te zien worden door dat spuiten. Op zich viel het wel mee, je bent dan niet ineens super super bruin, maar gewoon mooi bruin.

We gingen wel stuk hoe hij dan moest staan om “alles” te spray-tannen. Die houdingen houd je niet een hele dag vol, zo wijdbeens en meer van die dingen. Hij moest ook zijn ding optillen, zodat ze er onder en aan alle kanten konden spuiten :)

Ja, toen lachten we nog, maar ineens bedachten we dat we zelf ook nog aan de beurt kwamen 😛 en dat is ook gefilmd. Achteraf wel lachen en we hebben er weer een paar mooie filmpjes bij voor ons archief.

We hadden opa en oma gelijk een paar foto’s gestuurd van alleen twin met Claude of alleen ik met Claude, dus niet van ons samen en toen vroegen ze wie we waren en hoe wij aan hun telefoonnummer kwamen. Echt lachen.

Mama lag gelijk in een deuk toen ze ons zag bij het ophalen. Ze vond ons echt knap met donker haar, maar zei ook dat ze ons strakjes wel weer blond wil zien. Dat bruine vond ze wel mooi en morgen kun je het pas goed zien, dus ben benieuwd. Het is echt wel mooi bruin en het lijkt niet zo nep. Thuis gekomen moesten we ons uitkleden (nou ja, we werden niet gedwongen ofzo, maar we hadden onze onesie aan en dan zie je niet zoveel), omdat ze het allemaal wilden zien.

Ik kan mijn ogen niet van mijn twin afhouden. Het is echt raar om hem zo te zien en hij mij ook natuurlijk. Als ik in de spiegel kijk, moet ik wel ff wennen. Morgenochtend mogen we voor het eerst weer douchen. We zijn benieuwd of het er allemaal op blijft zitten.

We kunnen niet wachten tot we ook gekleurde lenzen in hebben, want die blauwe ogen van ons met dat haar is weird, tenminste voor ons.

Laurent lag ook in een deuk, net als Luca en de rest die we foto’s hebben gestuurd. Ze hebben filmpjes gestuurd dat ze ons uitlachen of om ons lachen. Maakt niet uit, wij vinden het wel gelukt allemaal 🆒

Overal spuiten is ook best wel goed gelukt. Het ziet er wel natuurlijk uit dat alles is bespoten.
Luca was daar natuurlijk ook wel benieuwd naar. Nou ja, we hebben foto’s gestuurd, dus dan heeft ie wat te doen :P

Strakjes lekker uitslapen.

Groetjes,
M&M’s
Wauw, meteen een hele behandeling. Dat kwam onverwachts, maar het is achter de rug. Hebben jullie meer tijd om aan jullie nieuwe uiterlijk te wennen voor de shoot.

Haha, de sfeer zat erin. Grappig dat jullie grootouders jullie niet herkend hadden. Zijn er kennissen die jullie nog geen foto hebben gestuurd, Newt bijvoorbeeld? Het kan komisch zijn om op bezoek te komen, en op voorhand niets te zeggen van jullie nieuwe look.

Het zal even wennen zijn, maar jullie zien er vast heel knap uit.
Hoi,

Veel problemen zijn inmiddels al opgelost, dat met die tan-spray enzo. Fijn dat dat is gebeurd!

Wat ik me steeds afvraag is het volgende (dit heeft niet zo veel met het topic te maken, maar dat vind je vast niet erg :8): Praten jullie Engels met elkaar of kunnen jullie gewoon super goed Frans? Ik spotte namelijk al een aantal Franse zinnen waar ook wat woorden tussen zaten die niet in mijn Frans werkboek op school staan.

Ik heb zelf zachte maandlenzen. Kleurlenzen kunnen hard of zacht zijn, dus dat is even afwachten. Het verschil is dat zacht beter aansluit op je oog en schijnt makkelijker in en uit te gaan. Het was voor mij hoe dan ook een struggle de eerste keren om ze in en uit te krijgen. Ik denk dat ze daar ook wel ervaring hebben met jongeren die geen ervaring hebben met lenzen. Dan kunnen ze jullie begeleiden of de lenzen bij jullie in en uit doen. De beste tip die ik kan meegeven, is dat je je ogen echt goed open moet houden (met je handen) en wat je vooraf kan oefenen is het aanraken van je ogen. Daar moet je altijd even aan wennen. Doe dit alleen nadat je handen schoon zijn. Het beste kook je water en laat je dit afkoelen. Dan doop je daar je vinger in en voel je voorzichtig aan je oog. Dan wen je daar een beetje aan. Doe dit niet te veel, anders krijg je weer een geïrriteerd oog.

Jullie hebben niet zo veel problemen met raakt rondlopen. Wellicht staan jullie ook naakt op die foto's, maar daar gaat en mag niks mee gedaan worden. Ook worden die foto's weer vernietigd, anders zijn ze volgens mij in het bezit van kinderporno en daar heeft niemand baat bij. Ik denk dus niet dat jullie je daar zorgen over hoeven te maken!

Vergoeden zij (het bureau enzo) jullie reiskosten eigenlijk? (Vroeg ik me gewoon af)

Ik denk dat alles gewoon helemaal goed gaat komen!

Gr. Pin
@ M&M S
Goh, wat een verhaal zeg!
En wat een aandacht voor jullie! (ik gun het jullie na al die ellende)
Gaan jullie nu nog met je bruine body's ook nog zwemkleding showen?
Groet aan je (twin)broertje en vriendje! M12G
Hi 100Divergent11,

Ja, we kregen een hele (voor)behandeling. Dat scrubben is ook dat de spray-tan beter vast blijft zitten en voor de rest was het een hoop gefriemel, maar we zien er wel goed uit, als in dat de behandeling goed gewerkt heeft. Ik kan moeilijk van mezelf zeggen dat ik er goed uitzie, maar ik vind mijn twin wel echt super knap en hij mij :P

Volgens mij hebben we ons hele adresboek gelijk foto’s gestuurd. Ja, dat gebeurt meestal zonder er eerst goed over na te denken. Niet alle foto’s zijn voor iedereen geschikt en daar zijn we wel eens te laat achter gekomen. Kan gebeuren :)

We kunnen irl niet echt iemand verrassen. Alleen wel een paar Franse vrienden hier. Overmorgen hebben we gewoon weer onze eigen haarkleur. Nou ja, dat hebben ze ons beloofd.

We hebben wel zin in morgen en overmorgen. Weer eens wat anders dan een hele dans dansen.

Bedankt voor je reactie. We gaan wel een update geven. Weet alleen niet of we vanuit Italië veel gaan posten. We zien wel.

Groetjes,
M&M’s
Hi M12G,

Leuk dat je reageert.

Klopt, we zijn wel vertroeteld gisteravond. Zoiets hebben we nog nooit gehad. Meestal is het alleen gewoon maquillage en dan beetje poeder ofzo op ons gezicht en natuurlijk haar stylen, maar deze keer hebben ze ons hele lichaam verbouwd. Nou ja, we zijn nog wel gewoon jongens, gelukkig.

We zijn gevraagd als haarmodel in eerste instantie, dus verschillende kapsel en stylen, maar dan worden er ook wel foto’s met kleding gemaakt natuurlijk. Voor zover we weten geen zwemkleding of onderbroeken, maar soms verandert dat wel eens.

Wat we wel weten is dat er foto’s voor haar-, douche- en badproducten worden gemaakt. Dus als we in bad zitten of onder de douche staan. Dat kan alleen zijn of met meerdere jongens tegelijk, alsof we bv. een voetbalteam zijn en misschien ook wel met een meisje. Vind ik ook goed. Ik hoef dan iig nie bang te zijn dat ik ineens een stijve krijg.:P

Bedankt voor je berichtje en de groetjes zal ik doorgeven aan de rest.
Jij ook de groeten en heb je dat vriendje nog (ik had gelezen over seksdingen met hem in een topic, dus ik kreeg de indruk dat het wel goed ging tussen jullie), doe die dan ook maar de groeten.

Later :)

M&M’s
Hi Pin,

Leuk dat je reageert.

Normalement, nous parlons français avec nos amis et d'autres mecs. Parfois quand c'est trop difficile, on parle anglais. Mais, nous n'avons pas peur de faire des erreurs.
=
Normaal gesproken spreken we Frans met onze vrienden en andere jongens. Soms als het te moeilijk is, spreken we Engels. Maar we zijn ook niet bang om fouten te maken.

Normalerweise sprechen wir Holländisch mit unseren deutschen Freunden. Sie sind in den Sommerferien fast hier aufgewachsen und Sie sprechen und verstehen sehr gut Holländisch.
Wir verstehen auch gut Deutsch, aber sprechen es nicht sehr oft.
=
Normaal gesproken spreken we met onze Duitse vrienden Nederlands. Zij zijn hier praktisch opgegroeid in de zomervakanties en ze spreken en begrijpen heel goed Nederlands.
Wij spreken en begrijpen Duits ook goed, maar spreken het niet zo vaak.

We komen al van kleins af aan in Frankrijk en we hebben toen we klein waren al een beetje Frans en Duits leren praten. Dus dat helpt wel. Het gaat steeds beter. Soms hebben we een hele middag of avond skype open staan met één of meerdere van onze Franse vrienden en ja dan gaat het steeds makkelijker. We kijken soms ook wel in het Frans nagesynchroniseerde politieseries ofzo. Dan snap je toch wel gauw waar het over gaat en leer je steeds wat meer woordjes. En Franse (kinder)liedjes natuurlijk.

Spray-tan is gelukt en het ziet er best “echt” uit, alsof het van de zon komt. We zijn wel een beetje anders bruin dan dat we zelf altijd worden, maar het ziet er wel goed uit. Het is er tijdens het douchen nog niet afgegaan. Laurent zit met onze broers en nog een paar in de jaccuzi, maar dat doen Claude, twin en ik maar niet. Je weet maar nooit wat er gebeurt als je wat langer in warm water zit.

Ik had wel eens gehoord dat zachte lenzen beter of sneller verdragen worden. Morgen weten we het. We hoeven ze zelf niet in en uit te doen. We hebben wel even dat wat je schreef geprobeerd en das wel een beetje wennen, maar komt vast wel goed. Anders moeten ze de foto’s maar bijwerken.

Mag je jouw lenzen een maand inhouden of kun je ze een maand gebruiken en moet je ze dan alleen overdag in doen? Ik heb wel eens gehoord dat er ook nachtlenzen zijn, maar ik snap niet hoe dat werkt, want als je wilt kijken dan heb je ze niet in. Lenzen lijkt me sws wel fijner dan een bril bijvoorbeeld als het regent of als je glazen anders beslaan. Op zich vind ik brillen wel cool als ze goed bij je passen, dus daar is niks mis mee.

Voor bloot zijn we idd niet zo bang, tenminste als het bij professionals is. Die zullen zich normaal gesproken wel aan de regels houden en de foto’s niet verspreiden. Eén of andere idioot die op foto’s van ons gaat aftrekken kan je nooit helemaal voorkomen, maar ok. Zolang ze dan maar niet verspreid worden.

Bij een shoot zien we heel vaak ook andere jongens bloot, tenminste als we zwembroeken of onderbroeken doen. Anders heb je meestal je onderbroek nog wel aan. Het is niet dat we een hele dag daar bloot rondlopen. Ik denk dat het blote gedeelte de komende dagen ook wel niet het grootste gedeelte is.

We hebben er meer moeite mee als er buitenopnames zijn en we voor iedereen, dus ook voorbijgangers om moeten kleden of bloot zijn. Je weet dan nooit wie je allemaal fotografeert.

In onze vrije tijd gaan we vaak, eigenlijk het liefst naar het naaktstrand, want daar zijn we mee opgegroeid. Bovendien word je dan mooi egaal bruin en heb je geen witte randjes. Daar kun je natuurlijk ook wel gefotografeerd worden, maar we hebben daar nog geen slechte ervaringen mee.

We hebben van vroeger zelf best veel foto’s en filmpjes van dat we aan het spelen waren en ook met andere jongens en meisjes en dan zijn we ook bloot. Maar dat heeft niks met seks te maken.

Die opdracht in Italië hebben we eigenlijk soort van toevallig. Het is via Claude, een goede Franse vriend van ons gegaan. Via zijn bureau. Ze weten dat we al in Zuid-Frankrijk zijn en krijgen dus net als Claude reiskostenvergoeding vanaf ons huis in Frankrijk naar waar we in Italië moeten zijn. Het is iets meer dan 200 km rijden, dus we gaan vanavond na het eten pas weg en dan zijn we er rond half elf ofzo? Weet niet precies :?

Mama en onze zus gaan mee. Die hebben zelf een kamer geboekt, maar die zullen overdag ook wel andere dingen gaan doen. Het is wel even leuk om te kijken, maar of ze staan in de weg of er is gwn niks aan, als je het al een paar keer meegemaakt hebt.

Zal wel goed komen. Als we er zijn laten we het gewoon gebeuren. Van te voren denken we er soms een beetje teveel over, maar ok. Het is tot nu toe steeds goed gekomen en Claude is erbij en we kunnen altijd nog mama of papa bellen.

Bedankt voor je reactie en een fijne vakantie gewenst. Ik hoop dat je leuke dingen hebt om te doen :)

Groetjes,
M&M’s
Modellen onder elkaar bij de professionals is iets anders als moeten omkleden in het zicht van voorbijgangers die hun nieuwsgierigheid niet onder controle hebben. Als dat nog eens gebeurt, mogen jullie gerust het bedrijf daarop aanspreken, zodat ze de volgende keer voor de nodige faciliteiten kunnen zorgen.

Op een naaktstrand is iedereen naakt, wat het minder ongemakkelijk maakt. In Japan (daar gaan we weer) heb je badhuizen, genaamd onsen. Daar moet je naakt in, ook als toerist. Het idee is dat iedereen gelijk is. Rijk of arm, in een onsen kan je iemands status niet afleiden uit bv. kleding. Op een naaktstrand is het misschien dezelfde denkwijze. Ook handig inderdaad dat je geen randjes van kleding hebt.
Op een naaktstrand zijn ze volgens mij wel alert, en proberen ze mensen met slechte bedoelingen zo snel mogelijk te bespeuren.
Hey,

Soso, ton français est très bon. (Waarschijnlijk zit in die zin van mij al zeker 3 fouten ofzo haha. Nou ja, never mind ik heb vakantie 😉 ) Je comprenais ton texte, mais je ne comprenais pas le texte allemange.
Mein Deutsch ist nicht zo gut. Ik habe das nicht für nichts lassen vallen 😉 Aber est ist very handy als du wel gut Deutsch sprecht und deine freunden kannen Niederländisch so das ist zupa.

Trouwens als je nog leuke Franse kinderliedjes zoekt:
-https://youtu.be/bChrAwLzoSo
-https://youtu.be/w8zqUi7wPMY
Elles sont geniales.

Goed dat jullie niet de jacuzzi in zijn gedoken. Je weet maar nooit. Geen jeuk?

Je weet inderdaad nooit wie er waar en wanneer meekijkt en foto's maakt, dus ik snap best dat jullie dat eng/vervelend vinden. Je moet er dan inderdaad maar van uit gaan dat er goed mee wordt omgegaan. Zo jammer dat je daar tegenwoordig aan moet twijfelen...

Maandlenzen wilt zeggen dat je ze een maand overdags kunt dragen. Dus 's nachts doe je ze uit. Het is niet erg als je het een keertje vergeet, maar je ogen worden er heel erg droog van, dus dat heb je liever niet (nog nooit gehad). Je hebt ook bijvoorbeeld in de drogist daglenzen die je dan 's avonds weggooit. Dat is handig voor het zwemmen, want dan is het niet erg als je ze per ongeluk verliest in het water (daar gaan ze sneller uit).
Nachtlenzen die laden als het ware je ogen op voor de dag. Geen idee hoe dat werkt, maar een nicht van me had ze en die heeft nu oogbeschadigingen... Maar ja, iemand in mijn klas gebruikt het al jaren met succes. Wisselende verhalen dus.
Zachte lenzen kunnen goed mee met de bolling van je oog en worden daardoor als prettiger ervaren. Ook zouden ze minder snel uit je oog floepen, ook al gebeurt dat sowieso niet snel.

Wel chil dat ze dan die kosten vergoeden vanaf het adress in Frankrijk. Dat scheelt ook weer 🙂 Jullie profiteren er eigenlijk alleen maar van!

Veel succes en veel plezier!
Gr. Pin
Ik zelf zal het niet doen want het kan voor altijd op het internet staan ik zal er heel goed over na denken en het alleen doen als je je er goed bij voelt

Reageer