Vraag

zit ik fout? een twijfel is ook nee?

  • 22 May 2023
  • 12 reacties
  • 488 Bekeken

Badge

Beste mensen, een tijdje terug was ik verliefd op een jongen. Ik sprak met m af meerdere keren. Elke keer wou hij seks. En ik herhaalde continu naar hem dat ik pas seks wou zodra we een relatie hadden.  Maar op een dag bleef hij zo erg doordrammen. Ik zei telkens dat k daar nog mee wou wachten en dat ik het niet wou. Maar goed hij bleef doordrammen en ik wou hem niet kwijt en zei toen niks. En daarna zei ik zachtjes en twijfelend ja.  Toen daarna heeft hij me ook gelijk verlaten en zei hij dat ie sws toch geen relatie wou en alles. Nu zijn we paar weken verder en heb ik mijn vriendinnen dit verteld. En zij hebben gezegd dat dit eig soort verkrachting is. Die jongen heeft toen gehoord van mensen dat ik zei dat ik verkracht was door hem. (Dit heb ik nooooit letterlijk gezegd) En nu loopt hij tegen iedereen te zeggen dat ik lieg en word ik gezien als de slechte persoon…..

ik zit er erg mee.

maar de vraag is eigenlijk: ‘eerst een nee en daarna een ja is toch ook eigenlijk een nee?’ En een twijfelende ja is toch ook een nee? 
 

of ben ik degene die fout zit? Want begin door al dit aan mezelf te twijfelen..


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Aubien ik snap dat je het niet verkeerd bedoelde hoor. Wilde gewoon nog ff duidelijk maken dat de schuld 100% bij die gast ligt

Reputatie 7
Badge +5

@tim16 daar heb je helemaal gelijk in, was van mij misschien niet zo handig om het zo te typen maar ik bedoelde het niet verkeerd 

Reputatie 7
Badge +17

@Aubien ze zei ja na lang doordrammen door hem en dan ook nog twijfelend. Die lamlul had kunnen weten dat ze het eigenlijk nog niet echt wilde. Zoals ik al zei, die eikel heeft gewoon misbruik van haar gemaakt.

Reputatie 7
Badge +5

In principe zei je “ja” dus hij vatte dat ook op als een ja. Niet dat ik jouw de schuld wil geven 

Badge

Ik was 16. En hij 17.

Reputatie 7
Badge +12

Wat een foute gast. Nee is nee, miss volgende keer of volhouden of het contact met hem verbreken, maar voor veel mensen is dat lastig hoor! Ik zou gewoon iedereen negeren die niet aardig tegen je doet, het waait vanzelf wel weer over. Hoe oud was die jongen? En hoe oud ben jij?

-OnlyMe.

Het gaat toch ook niet om andere mensen? Jij weet wat er is gebeurd en de volgende keer zal je het vast anders aanpakken.  Ik zou verder ook weigeren om er nog iets over te zeggen.  Anderen willen vaak alleen sensatie en stoken.

Badge

Bedankt allemaal voor de reacties! Doet me goed!

en idd een rechtzaak of iets was ik ook niet van plan… vind het alleen zo jammer dat mensen alleen zijn kant van het verhaal geloven en mij mijn kant niet laten vertellen, maar goed ik weet wel beter:)

Ik vind sowieso dat hij jou niet zo had moeten pushen,  en beter naar je had moeten luisteren! En nee is idd nee, ook als het een twijfel is, want bij twijfel nooit doen zeggen mijn ouders vaak… Maar ik lees dat je ook een keer ja hebt gezegd, ook met twijfel, maar dit is door de ander niet goed begrepen waardoor het voor hem misschien over is gekomen als een duidelijke ja? 

Dan nog had het niet moeten gebeuren, en is het natuurlijk heel vervelend, maar je hebt er min of meer toch zelf mee ingestemd. Voor nu zou ik er met je ouders over gaan praten en hopelijk helpt het een beetje en weet je voor een eventuele volgende keer dat je misschien nog duidelijker moet zijn.

 

Je hebt ingestemd dus wettelijk geen verkrachtig maar hij is wel echt fout nieuws. Wat rot dat je dit hebt meegemaakt.  Ik zou die jongen helemaal uit mijn leven schrappen en nooit meer een woord over hem zeggen. 

En voor jou misschien een les dat als je seks moet hebben omdat je bang bent dat je een jongen anders verliest dan was hij sowieso al niet van jou. 

Reputatie 7
Badge +9

Oké @tim16 tim, ik doe het wel voor je.

 

Wat een klote kerel. Echt een eikel maarja. Het is een schaamte dat hij jou daar toe heeft gedwongen. Nee is nee.

Als je iemand dwingt tot ja blijft dat een nee. Maar dit gaat helaas niet in een rechtzaak ophouden omdat je ja hebt gezegd. Tenminste, zover ik weet, ik denk ook niet dat je dat zou willen maar goed.

Je kan het beste nu gewoon zodra mensen tegen je zeggen er iets over vragen of zoiets, en dan uitleggen hoe het echt zit. Want dit zou ook niet mogen.

+ ik zou het tegen zn ouders zeggen of naar een leerkracht of mentor gaan want dit is niet echt heel normaal.

Btw jij hebt niks gedaan hoor, je hoeft geen schuldgevoel te hebben ofzoiets.

 

Reputatie 7
Badge +17

Of het wettelijk verkrachting is weet ik niet. Maar hij had wel moeten weten dat jij er nog niet klaar voor was. Hij heeft in die zin dus wel misbruik van je gemaakt vind ik. Jij zit zeker niet fout.

Het is dat we hier ‘positief’ moeten blijven dus ik zal maar niet zeggen wat ik van die gast vind.

Reageer