Zin in seks

  • 20 May 2019
  • 9 reacties
  • 484 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb vaak zin in seks, maar ik kan mijzelf niet vingeren want dat doet pijn, en ik heb de baarmoederhalskankerprik niet gehad, dus ik ben bang dat als ik seks heb ik dood ga ofzo.

heeft iemand meer info over de baarmoederhalskankerprik?

9 reacties

hey.
als je in de 1ste of 2de zit krijg je meestal die prik (zeiden alle meisjes uit mn klas) but je kan een afspraak maken en ik weet alleen dat die prik voor meisjes/vrouwen is. Hier nog wat meer info:https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/baarmoederhalskanker
miss heb je wat hieraan
Groetjess
Ik heb vaak zin in seks, maar ik kan mijzelf niet vingeren want dat doet pijn, en ik heb de baarmoederhalskankerprik niet gehad, dus ik ben bang dat als ik seks heb ik dood ga ofzo.

heeft iemand meer info over de baarmoederhalskankerprik?

Hoemoud ben je dan
ik denk 13 of 14
Sergio_ ik word 13

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. regel 6
Als het goed is krijg je op je 13e een uitnodiging om die prik te halen. Je kan daar wel of niet voor kiezen om hem te halen, ik had daar eerst niet voor gekozen maar achteraf wilde ik hem toch. In totaal krijg je 3 prikken en ik heb er nu 2 gehad en dan moet je nog een paar maanden wachten op de 3e.
Ik was pas bij de dokter en toen vroeg ik er meteen naar, ze zei dat je wel seks kon hebben zonder die prik en dat je dan alsnog niet zo'n hele grote kans hebt om baarmoederhalskanker te krijgen ( die prik word pas sinds een tijdje gebruikt, en er zijn echt niet bizar veel vrouwen die die ziekte hebben opgelopen terwijl er veel meer zijn die geen prik hebben gekregen ), maar al neem je die prik al voordat je seks hebt weet je zeker dat je het niet krijgt, maar al heb je al wel seks gehad kan je die prik alsnog halen, want het hoeft niet zo te zijn dat je die ziekte dan al bent opgelopen.
Dus conclusie: Je kan seks hebben zonder eraan dood te gaan, zorg alleen wel dat je het altijd veilig doet (condooms tegen soa's & zwangerschap en andere anticonceptie middelen zoals de pil tegen zwangerschap). En zorg dat je er helemaal klaar voor bent en je er echt goed bij voelt.
Dus als ik condooms gebruik krijg ik geen baarmoederhalskanker, en ik ben nog niet ongesteld geweest moet ik de pil dan al, als ik seks heb gehad?
ik denk het wel voor extra veiligheid zou ik het doen en ook als je een baby wilt voorkomen zou ik het allebei gebruiken.
Niet flauw bedoeld, maar je kunt altijd een vorm van kanker oplopen, dus ook baarmoederhalskanker.
Desondanks is het nooit een slecht idee om anticonceptiemiddelen te gebruiken, omdat een zwangerschap al helemaal geen pretje is.
Als je nog niet ongesteld ben geweest kan je ook niet zwanger raken, al denk ik zelf dat je nog veel te jong bent om seks te hebben, maar die keuze is aan jou.

Reageer