Vraag

wit stukje - heel apart.

  • 3 August 2020
  • 7 reacties
  • 602 Bekeken

Badge +3

Hallo ik Ben nu 14 jaar en toen ik 12 was gebeurde iets raars. Ik kreeg een soort raar kleine  wit stukjes op mijn eikel en ik wil graag weten wat dat is.       Ik denk dat het niet normaal is want ik heb er nog nooit over gehoord. Het is niet vloeibaar. Wat er ook gebeurd is  is dat de huid op mijn zak en lul een beetje af gaat. Niet veel maar wel een beetje. Ik ben bang dat ik ziek ben ofzo . Please reageer . Dit is niet normaal .   


7 reacties

Hai Alex, het is me niet helemaal duidelijk waar de witte stukjes zich voordoen.

Als het echt op je eikel is, kan het een eikelontsteking zijn, of een schimmelinfectie. Echter denk ik dat dat niet zo is, anders had je er wel meer last van gehad.

Als het onder je eikel is (de schacht, de voorhuid), dan heb je wat ik heb: Lichen sclerosus. Een totaal-ongevaarlijke huidafwijking. Witte vlek op de voorhuid of vagina. Meestal hebben mannen met deze afwijking een strakke voorhuid, dus op jonge leeftijd maar moeilijk helemaal naar achter getrokken. Anyways, totaal ongevaarlijk. 

Badge +3

😄 ty

Badge +1

Heb ik ook gehad gaat van zelf weg

Ik gok dat het smegma is, dat krijg je eraf door je piemel gewoon goed te wassen onder de douche. Dus gewoon je voorhuid helemaal eraf en dan onder de douchestraal houden.

REME 4 heeft gelijk ik heb dit ook wel eens gewoon je eikel wassen onder de douche met lauw water en dan is het weg

Lijkt mij een schimmelinfectie en dat is meestal het geval als je de penis met zeep wast en slecht spoelt en het klinkt een beetje als genitale herpes wat witte blaasjes zijn op de privé delen maar dat zou ook zeer irritant zijn bij plassen terwijl een schimmelinfectie jeukt en vaak lijkt het in orde als je je wast maar blijven er toch zeeprestjes achter dus was het best met gewoon zuiver water.

Bij de apotheek kun je een zalfje ervoor kopen wat Daktarin heet en dat smeer je erop maar niet masturberen enkel erop smeren omdat anders het geen nut heeft om het zalfje te gebruiken 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo,

 

wat goed dat jullie meedenken en willen helpen! Het is alleen niet de bedoeling om hier medisch advies te geven. 

Wanneer je twijfelt over zoiets dan kan je beter naar de huisarts gaan en niet zelf met zalfjes en dergelijke gaan uitproberen.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reageer