Skip to main content

Ik ben een meisje en 13 jaar en ik ga naar de wc en vind oppeens wit spul in mijn onderbroek wat is dit en wat moet ik doen? Ik durf het niet op tezoeken of aan me moeder te vragen

@Geennaamanoniemdus ik heb dat ook maar ik durf dat ook ni vragen dus ja ik weet Da ook ni


Hoe het precies heet, geen idee. Maar het is normaal. Misschien dat andere forummers hier iets meer verstand van hebben....


Hii!

Ik ben een jongen dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar volgens mij is dat witte spul afscheiding. Dat is volgens mij een normaal iets om te hebben en heel veel meiden hebben dat.

Je hoeft je echt niet te schamen hiervoor hoor en je kan het altijd een keertje met je moeder bespreken want die kan je vast verder helpen en kan je echt gerust stellen.

En misschien heb je nog wat aan dit linkje daarin wordt meer verteld over afscheiding: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-last-van-vocht-uit-mijn-vagina#wat-is-vocht-uit-de-vagina-

Groetjess van ItsJustMe :)


@ItsJustMe  heeft gelijk, 

 

dat heet afscheiding! Afscheiding is een soort witte, en soms doorzichtige soort smurrie dat in je onderbroek zit. Soms is het meer dan andere keren en soms minder.

 

afscheiding is het zweet en “afval” wat jouw vagina zelf heeft schoongemaakt uit zichzelf en dat stoot ie dan uit in je onderbroek. Dat is niet vies of raar, en zo ver ik weet heeft elk meisje dat!!

 

@Anoniem.Mens  hopelijk weet jij nu ook meer 


heyy,

Dat is inderdaad heel normaal! Ik heb het zelf altijd meer als ik bijna ongesteld wordt, maar ik heb het altijd wel. Het is best irritant, maar je raakt er wel aan gewend.

Groetjes,

Cyris


Reageer