Skip to main content
Vraag

welke leeftijd eerste keer seks ''normaal''?

• November 9, 2025
  • 7 reacties
  • 713 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

welke leeftijd vinden jullie '’normaal'’ om voor de eerste keer seks te hebben?

7 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 9, 2025

Dat verschilt per persoon. De een is er al vroeg klaar voor, de ander niet. Ik ben zelf nog lang niet van plan seks te hebben.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 9, 2025

Hey, ik weet het niet precies. Nu iig nog niet. En ik laat dat voor het grootste deel ook van mn vriendin af hangen. Als ik er aan toe zou zijn en zij niet (of andersom) dan gebeurt er nog even niks. Als ik eerder iets zou willen beslist zij wat en hoe en wanneer. Ik vind het normaal om me aan haar gevoelens te houden. Doe ik nu ook al met aanraking en zoenen.  Seks misschien over anderhalf jaar ofzo, ik heb nog geen idee ☺️

Liefs, Tover xxx

• November 9, 2025

Dat is voor ieder persoon anders, er zit geen leeftijd aan vast. Wat ik hier soms lees qua leeftijden, zijn hopelijk uitzonderingen. De tweede helft van het middelbaar is denk ik wel gangbaar. 

Het belangrijkste is,

Dat het voor beiden vrijwillig is. Geen machtsverhouding, of onder dwang.

Het veilig gebeurt. Je kunt het beter uitstellen dan onveilig doen

En vooral weinig leeftijdsverschil. Ik bedoel vooral dat er geen volwassenen cer bij betrokken is.

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Hey 

Ik was  net 14 jaar  werd ik  ontmaagd  ik was er al klaar voor  al tijdje ik al vroeg in mijn pubertijd en al vroeg dat borsten krijg. Misschien nog vraag 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Ligt aan de persoon. Ik zou de leeftijden die je hier leest niet altijd geloven.  Ikzelf ben bijna 17 en ik heb nog geen seks gehad. Ik voel dat er aan toe ben maar ja dat komt nog wel.

@Tover01 heel mooi van je​

@Juni Maan helemaal mee eens

• November 10, 2025

@Pieter_post  dat is voor iedereen anders 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 12, 2025

Hangt er vanaf of die persoon er klaar voor is enzo maar ik zou zeggen rond de 18 ofzo? ik ben nu zelf 16 en kan me niet inbeelden dat ik op deze leeftijd al seks zou hebben of dat iemand anders die ik ken (klas, vrienden, andere kenissen,….) van mijn leeftijd al seks zouden hebben maarja is voor iedereen anders denk ik.

groetjes x