Weet ik het zeker dat ik gay ben?

  • 25 July 2018
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik had vandaag met mijn moeder een gesprek (ik weet niet meer waar dat over ging) en op een gegeven moment begon zij over: ''want dan heb jij later een vriendin en dan kunnen we allemaal leuke dingen doen'' en op dat moment dacht ik: ik ga het nu zeggen, ik wil later geen vriendin maar een vriend ik val op jongens, maar op het moment dat ik dat wou gaan zeggen lukte het me gewoon niet. Ik zit er nu al een tijdje over na te denken waarom me het niet lukte. Ik denk zelf omdat ik het nog niet accepteer of zo denk ik. Ik heb nog nooit het gevoel van verliefdheid bij een meisje gehad wat ik wel bij jongens gehad heb. Toch denk ik soms dat ik meisjes wel leuk vind maar dat is denk ik eigenlijk om mezelf voor te liegen, hoop te creëren dat ik normaal zou zijn, maar ik weet dat het niet zo is maar toch blijf ik het denken. ik weet dat ik gay ben, maar toch blijf ik tegen mezelf zeggen: ''ach je MOET maximaal bi zijn je MOET van meiden houden'' maar dat is gewoon niet zo en dat kan ik niet accepteren maar ik weet dat het niet klopt maar toch blijf ik het geloven

mijn vraag:
Accepteer ik mezelf nou of doe ik dat niet, omdat ik die smoesjes verzin?
&
Ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje en ik heb daar totaal geen behoefte aan maar toch blijf ik in mijn achterhoofd denken: ''(...) (mijn naam ik wil anoniem blijven) je vind meisjes leuk of je het nou wil of niet'', is dit normaal?

7 reacties

Je bent normaal

Je moeder vind waarschijnlijk gewoon dat huisje boompje beestje iedee met een meidje voor jou leuk maar dat komt omdat ze niet weet dat je op jongens valt ik weet zeker dat als ze het zou hebben geweten zou ze in plaats van vriendin vriend hebben gezecht het gaat ja ouders echt om dat ja gelukkig bent❤️

De pride is in Amsterdam beginne miss een makkelijke start als je het wilt vertellen

Over die ''smoesjes'' ik denk at dat wel normaal is hoor je weet eigelijk niet zo goed of je van meisjes kan houden omdat je dat nognooit hebt gehad ja het is altijd nog mogelijk maar als ik het zo hoor val je echt op jongens en dat is toch super leuk (er zijn ook mensen die niet verlieft worden op niemand)

Het is echt niet erg om aleen op jongens te vallen dat is heel normaal

Veel suc6 je komt er wel❤️

BTW Joeycraseffa is een leuke YouTuber die zelf ook gay is en dat kan denk ik fijn zijn als inspiratie/voorbeeld

Dagiess❤️
Omg ben je serieus ik heb dus precies hetzelfde alleen ben er nog niet aan toe om het aan iemand te vertellen
Gewoon jezelf eerst acepteeren daarna kan je het vertellen als je dat wilt je hoeft je echt niet te schaamen❤️
Het zelf accepteren kan heel lastig zijn. Denk eerst heel goed na waar het probleem echt ligt. Je noemde al verschillende oorzaken. Dat is al heel goed.

Alleen dat je homoseksueel bent is helemaal niet erg. Het gaat er om dat je later gelukkig bent. Mis is je moeder er in het begin niet heel blij mee om het te horen. Maar het belangrijkste voor een ouder is dat zijn/haar kind gelukkig is. Als je gelukkig wordt met een vriend is dat ook gewoon goed.

Alleen de knagende stem in je achterhoofd. Die kan wel erg lastig zijn. T is ook erg moeilijk om te zeggen dat je daar niet meer naar luisterd. Waarschijnlijk als je het voor je ouders bekend maakt, gaat dat gevoel naar een tijd weg. Want zelf denk ik als ik je tekst leest dat je dat gevoel hebt omdat je het je ouders niet durft te vertellen.
Maar nog een ding. Probeer je zelf niet te forceren dat je op meiden valt. Dat kan heel erg zenuwslopend zijn. En je kunt dr stres van krijgen, of zelfs n depresie. Dus neem geen overhaaste beslissingen. En als je het nodog vind probeer eerst eens met iemand die je vertrouwd er over te praten. Of een seksuoloog/psycholoog(misschien voor de knagende stem) of een vertrouwens persoon op school of sport club


BTW Joeycraseffa is een leuke YouTuber die zelf ook gay is en dat kan denk ik fijn zijn als inspiratie/voorbeeld

Dagiess❤️

OMG door jou is hij nu mijn favoriete YTber geworden en hij maakt ook interesante video's over bv. gay
Badge +1
Ik ben bi maar voel meer voor jongens ik zie ook dat we op de zelfde datum geboren zijn

Reageer