Skip to main content
Hey,

ik las onlangs een artikel in de krant over een moeder die haar zoontje mishandelde. Hij had allerlij letsels: brandwonden, breuken en necrose v/d penis. Wat is dat laatste eigenlijk? Ik vroeg het me af! Please antwoord!
Dode cellen noemen ze necrose. Bij necrose van de penis houdt dit in dat (een deel van) de penis is afgestorven...
oh, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Klinkt ernstig! Maar wat moet die moeder dan gedaan hebben om dat te kunnen veroorzaken?
Dat vraag ik me ook af.
hm, ik ga het niet proberen zelf te bedenken 😛 Dan komen er vast rare ideeen uit.
hm, ik ga het niet proberen zelf te bedenken 😛 Dan komen er vast rare ideeen uit.

Oke, bedankt voor de informatie.

Oke, bedankt voor de informatie.

hahaha sorry hoor 😛
Och wat erg.. Dat die moeder zoiets doet! Hoe kan dat... Wat gaat er dan in je om? Tsss.. Zulke mensen moet je heel lang opsluiten! En ik weet niet echt wat dat betekent, sorry! 
Dit is niet persee de fout van de moeder! Necrose van de penis kan veroorzaakt worden als de voorhuid vernauwd is en de moeder deze achteruit probeert te trekken (vaak bij kleine kindjes, om te wassen). Vermits deze zo vernauwd is zal die dan een deel afsnoeren. De moeder doet dit heus niet met opzet!
"die haar zoontje mishandelde"

"dit heus niet met opzet!"

Are you sure about that?

Omdat de huid vrij rekbaar is, zal het niet zomaar iets afknellen tot het punt waar het afsterft door een zuurstofgebrek.

Als iets dergelijks zo strak zou zitten, dan zou een dergelijk probleem al eerder op zijn gevallen.

(Als in, zo strak als een touw....)

Reageer