Vraag

Wat is het verschil tussen bigender en gender fluid?

  • 22 August 2019
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi,
Ik heb een vraag aan jullie en ik hoop dat zoveel mogelijk mensen mij willen helpen en het kunnen beantwoorden. Dat zou erg lief zijn!

Wat is het verschil tussen bigender en gender fluid? Want ik twijfel voor mezelf heel erg welke ik ben. Jullie zouden me erg helpen

Xx

3 reacties

Hey,

Ik heb geen idee, maar ik vind dat je een mens bent. Sommigen lijken nu eenmaal meer op vrouwen of mannen. Dat kan. En iedereen is biseksueel, want in je leven kun je op meerdere mensen verliefd worden.

Groetjes,

Geen_Naam
hey

ik ga het proberen uit te leggen als ik het fout zeg mag iemand mij natuurlijk verbeteren.

voor zo ver ik het weet:
bigender is dat jij je altijd man en vrouw voelt.
en
genderfluid is dat jij je het ene moment vrouw voelt en het andere moment man. dus dan verandert het een bij bigender dus niet dan blijf je je de heletijd man en vrouw voelen.

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd

geennaam wat jij zij klopt dat iedereen gewoon en mens is (en ik ga er van uit dat je er mee bedoeld dat een labeltje niks uit maakt).

het maakt niks uit als een bepaald naampje niet volledig bij jou aan sluit. dan verander je het voor je zelf naar hoe jij bent. niemand is het zelfde dus de naampjes zijn denk ik op meerdere personen gemaakt. maar het is fijn om je zelf een naam te kunnen geven.

groetjes
blue
Hoi

Zoals Blue zei, ervaart een bigender iemand gelijktijdig twee geslachtsidentiteiten. Het internet leert me dat er ook iets bestaat dat omschreven wordt als de term multigender, waarbij je meer dan twee geslachtsidentiteiten ervaart.

Als genderfluid zijnde identificeer je op het ene moment als bv. man, en het volgende moment als bv. vrouw. Ook hier zijn meerdere genderidentiteiten mogelijk. Ik vermoed dat de periode tussen de "wisselingen" van geslacht kan variƫren, en dat er niet per se een vaste tijdsspanne tussen zit.

Zoals Geen_Naam zei, is het geen vereiste om een labeltje bij jezelf te plaatsen. Doe je dat liever wel, is dat uiteraard ook een optie. Zoek gerust naar de methode waar je je goed bij voelt. Eventueel kan je wat experimenteren met kledij en dergelijke.

Groetjes
Kenshin

Reageer