Vraag

wat is een transgender meisje?

  • 4 October 2020
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Hey iedereen. Ik zie soms een topic over transgender meisje. Me vraag is nu wat is een transgender meisje?


4 reacties

Heyo,

Ik denk dat Wikipedia je heel ver kan helpen.

See ya!

Jixx.

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon nav forumregel 12

Hoi Jan,

Volgens mij is een transgendermeisje een transgender die van Jongen naar meisje is gegaan.(of wil gaan).

 

Groetjes!

Wisewisdom

Hi!

 

Goed dat je even om informatie vraagt als je niet echt weet wat dat is!

In feite is het zo dat de meeste mensen geboren zijn zoals ze zich voelen. Ik bedoel daarmee dat je als meisje geboren bent en je eigenlijk je hele leven als vrouw blijft identificeren en voelen, of dat je als jongen geboren bent en je zo blijft voelen.

Er zijn echter ook mensen die worden geboren als een jongen of meisje, maar zich eigenlijk helemaal niet zo voelen. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die worden geboren met een jongenslichaam, maar zich eigenlijk haar hele leven lang een meisje voelt, of omgekeerd. 

Mensen die transgender zijn voelen zich geboren in het verkeerde lichaam (met de verkeerde geslachtskenmerken dus). Dit gaat niet gewoon over graag met ‘jongensdingen’ spelen, of graag een bepaalde kledingstijl hebben of dergelijke, maar echt over het gevoel hebben dat je in alles in je leven graag een jongen/meisje wilt zijn. Er zijn ook mensen die zich geen jongen, maar ook geen meisje voelen, die noemen we dan non-binair.

Een transgendermeisje, zoals jij vraagt, is dus een meisje dat geboren is in het lichaam van een jongen (dus met een penis etc.) maar zich een meisje voelt, en ook graag wilt dat anderen haar zien als meisje. 

 

Snap je het een beetje? 

 

Groetjes

Lot

Reputatie 2
Badge +3

Hoi.

ik geloof eerlijk gezegd dat je het over mij hebt dus ik kan je er heel veel over vertellen.

Een transgender is iemand die van geslacht wil veranderen.

En een trans-meisje is een geboren jongen die een meisje wil zijn (wat ik dus ben)

Ik weet eigenlijk niet wat ik hier verder over moet vertellen.

Gr geennaam5

Reageer