Skip to main content
Vraag

wanneer worden meisjes verliefd?

• November 26, 2025
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

Mango11
Forum|alt.badge.img

Heyy,

Euhmm, ik vroeg me iets af. Ik ben een meisje van 14, en ik vroeg me af wanneer meisjes nou eigenlijk een beetje gevoelens voor jongens horen te krijgen, ik heb dat zelf nog niet. Dus nu vraag ik me af of ik lesbisch ben, ik bedoel ik heb wel al crushes gehad op meisjes dus het lijkt me overduidelijk. Maar ik wou toch rond welke leeftijd jullie verliefd worden.

Doeii

4 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 30, 2025

Heyy,

Euhmm, ik vroeg me iets af. Ik ben een meisje van 14, en ik vroeg me af wanneer meisjes nou eigenlijk een beetje gevoelens voor jongens horen te krijgen, ik heb dat zelf nog niet. Dus nu vraag ik me af of ik lesbisch ben, ik bedoel ik heb wel al crushes gehad op meisjes dus het lijkt me overduidelijk. Maar ik wou toch rond welke leeftijd jullie verliefd worden.

Doeii

Hi ​@Mango11 

Ik zag dat je van 2011 bent (ik ook) dat maakt het misschien ook wat gemakkelijker, maar dat ter zijde. Ik ben zelf een jongen dus leg het effe vanaf mijn kant uit.

Dat je een crush hebt op een meisje betekend niet direct dat je lesbisch bent, misschien ben je wel bi? (dat je op de beide geslachten valt)

Op onze leeftijd zit je natuurlijk in de pubertijd en is het heel normaal dat je je eigen identiteit begint te ontwikkelen en je eigen pad op wilt gaan. Maar om nu echt rond de kern van de zaak te komen. Bij meisjes begint het liefdes gevoel en het verlieft zijn en het ook opzoek gaan naar een vriendje op jou leeftijd. Het komt vanzelf wel. Wie weet heb je binnen een maand al een vriendje of een vriendinnetje. Je hoeft je er geen zorgen over te maken bij iedereen is dat anders bij de ene wat vroeger dan bij de ander.

Ik zou zeggen, je ziet wel waar je uitkomt en waar je terecht komt, er is voor iedereen wel een plaatsje in deze maatschappij!

Nog veel succes zou ik zeggen!

Groetjes

Wout 😁

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

@Mango11 dat verschilt per persoon. Iedereen is dus anders. Ik dacht dat ik raar was roen ik op mijn 11e al 3 keer verliefd was. Nee hoor. Mijn bff was al verliefd op 6-7e ofz. En broertje van bff is 7 en was ook al verliefd op 6e. 

Mijn zus is 14 en heeft ook nog niet zulke gevoelens (of ze houdt het geheim 🤭 zou me niks verbazen met tieners)

Je kan ook biseksueel/biromantisch zijn. Maar er is nog genoeg tijd om alles uit te zoeken hè! 

Succes😄

Liefs Yusa 😘

Mango11
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 1, 2025

@Wouttjehhhh  en ​@Yusa 

Bedankt voor jullie reacties!

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 2, 2025

hi ik ben 12 en ik ben 1 keer verlieft geweest in groep 1 maar maar voor de rest heb ik geen verkering  gehad en ben ik niet verlieft geweest maar mijn broertje van 11 heeft al meer dan 5 ex en en heeft verkering maar het is best normaal volgens mij ik denk dat sommigen minde snel verlieft worden dan anderen