Vraag

wanneer start de pubertijd bij mij?

  • 12 June 2019
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben Niels en ik ben 11, nu zou je denken: huh 11 je mag hier pas op als je 13 bent! Dat is ook zo maar ik had een dringende vraag: wanneer start de pubertijd bij mij? Dat is mijn vraag omdat ik bij een ander bericht zag dat bultjes rond de eikelrand starten bij de puber tijd. Dus heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.

2 reacties

Hey!

Het klopt dat bij sommige jongens (zo'n 20-30 procent) witte bultjes op de penis ontstaan in de puberteit, pearly penile papules genaamd. Daar kun je hier meer info over vinden. Het is niets om je zorgen over te maken aangezien het een gewone variant van de mannelijke anatomie is.
De puberteit start bij iedereen op een ander moment, gemiddeld rond de leeftijd van 13 jaar, maar ook wel vroeger of later. Het is dus zeker niet zo dat je pas in de puberteit bent als je zo'n bultjes krijgt.
Is je vraag daar een beetje mee beantwoord?

Groetjes
Lot
Badge
Je komt gemiddeld in de puberteit tussen je 12e en 14e. Jij kunt een uitzondering zijn en er nu al in zitten.
Goed antwoord van Lot, ik denk dat je vraag daarbij beantwoordt is en anders roep je maar

Groet Realiteit😉

Reageer