vriendin is op leraar

  • 2 March 2019
  • 7 reacties
  • 281 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn vriendin is sinds begin dit jaar op onze engels docent. ik snap haar volledig want hij is ontzettend knap en aardig. halverwege het jaar begon hij ook heel verliefd naar mijn vriendin te doen dat was net nadat hij ons ging helpen want zij ( ik noem haar wel A ). A zat in een diepe depressie en sneed zichzelf. de leraar ( J ) en ik hebben haar daaruit geholpen. hij flirt best wel met haar en geeft haar heel veel aandacht. ik zou het wel leuk vinden als A en J wat kregen. maar dat mag niet van de wet ik herinner haar daar dagelijks aan . dat vind ik ook wel zielig want ze houden echt van elkaar. wat moet ik doen om mijn vriendin te helpen?

7 reacties

Badge
Geef haar alvast condooms voor als ze 18 word
boboo ze willen niet perce seks allemaal hoor. A wil nog helemaal geen seks. en van J weten we dat niet
Hoi

A en J kunnen er niet aan doen dat ze gevoelens voor elkaar kregen, maar die gevoelens volgen, lijkt me niet verstandig. Zowel J als A zouden hiermee in de problemen kunnen komen. J is meerderjarig, A is dat, vermoed ik, niet. Daarbij is J leraar van A. J kan A helpen omgaan met haar depressie, maar dat zou hij moeten doen zoals bij elke andere leerling.

Groetjes
Kenshin
dank je wel voor je reactie kenshin,
je hebt daar wel gelijk over. hij geeft ook andere leerlingen geholpen een andere vriendin van mij. die heeft hij even goed geholpen.
A is 14 jaar
en J is 28 jaar
het verschil is niet eens zo groot zou het wel legaal zijn als A niet meer op school zit en meerderjarig is
want ik vind het toch zielig

jessefs
Als zowel J als A meerderjarig zijn en A geen leerling meer is van J, zouden ze een relatie kunnen hebben. Het gebeurt echter dat op relaties tussen een leraar en een ex-leerling veel kritiek komt. Het zou jammer zijn dat A hiervoor lastiggevallen wordt, of dat de werkgever van J vertrouwen in hem verliest.

Gr. Kenshin
"het verschil is niet eens zo groot zou het wel legaal zijn als A niet meer op school zit en meerderjarig is "
Het verschil is wel groot.
Die 14 van verschil zorgt dat hij twee maal zo oud is als haar....

Naast dat minder-/meerderjarig dingetje zou het sowieso niet mogen, omdat hij natuurlijk haar leraar is.
Die verschillende (machts)posities zorgen voor een conflict van interesses, als er sprake zou zijn van relaties.

https://www.schoolenveiligheid.nl/veelgestelde-vragen/is-een-relatie-docent-leerling-strafbaar/

Er staan daar een aantal dingen tussen die dit vrijwel onmogelijk maken:

"Leerling tot 18

  • Op basis van de onderwijswet Bestrijding van seksueel geweld en seksuele intimidatie in het onderwijs (Meld- en aangifteplicht) is een relatie tussen een docent en een leerling tot 18 jaar strafbaar. "

"Leerling 18+

  • Op basis van wetsartikel 249 uit het wetboek van Strafrecht kan de rechter oordelen dat er sprake is van misbruik van een aan zijn ‘zorg toevertrouwde leerling’. Dit geldt ook voor meerderjarige leerlingen omdat het een afhankelijkheidsrelatie betreft."
Oftewel. ongeacht de leeftijd is het niet toegestaan, zolang hij haar leraar is.
Het zou wel mogen als ze beiden meerderjarig zijn én hij niet meer haar docent is of kan zijn.
bedankt voor het uitzoeken menspersoon

Reageer