Skip to main content
hallo ik ben LAC ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb al 2 maanden een relatie met S [meisje] . S is een moslim en ik niet maar dat is het probleem niet . het probleem is meer dat S ermee zit dat haar ouders dit nooit goed gaan keuren hierdoor is ze nogal van de rel hoe het nu verder moet want ze vind het lastig om voor iedereen geheim te houden . alleen nu ben ik een beetje hopeloos want ik weet niet wat ik moet zeggen of doen weet iemand misschien advies ?
mag dat wel volgens de koran?
@KillerDude12



Het staat nergens in dat het niet mag het wordt wel belachelijk gemaakt maar je hebt wel een beetje gelijk volgens de cultuur mag het niet in de meeste landen ga je daarom hiervoor naar de gevangenis en kan het zelfs leiden tot de doodstraf .

@KillerDude12

Het staat nergens in dat het niet mag het wordt wel belachelijk gemaakt maar je hebt wel een beetje gelijk  

En (ook verboden zijn) vrouwen die reeds gehuwd zijn, behalve die, die uw rechterhand bezitten. Zo heeft Allah het voor jullie bepaald. Alle anderen zijn wettig, mits jullie hen met de bruidschat uit jullie bezittingen ten huwelijk vragen, kuisheid wensen en geen onwettige geslachtsgemeenschap hebben. Dus degenen met wie jullie geslachtsgemeenschap hebben genoten, moeten jullie de bruidschat geven, zoals voorgeschreven. En er is geen zonde in wat jullie overeenkomen na de bepaling (van de bruidsschat). Zeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Het is duidelijk dat vrouwen alleen wettig voor je zijn, als je met ze trouwt. Het staat wel in de Koran, in Surah Nisa (hoofdstuk 4, vers 24). Ook Hoofdstuk 17, vers 32: 

En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg.

Ontucht komt van Zina. Zina betekent: The Zina of the eye is a glance, the Zina of the tongue is speaking, and the Zina of the mind is wishing and hoping; then the private part either acts upon this or it does not. (Bukhari 6612)

Dus nee, je mag niet een vriendin/vriend hebben in Islam en dit halen we niet uit de cultuur, maar uit de Islamitische literatuur :)

 

Trouwens, hier staat geen doodstraf op vanuit Islam. Als je iets niet zeker weet of slechts van iemand hebt gehoord, zonder het te verifiëren, dan krijg je grote onjuiste stereotypes. In Islam is er geen gevangenisstraf en al helemaal geen doodstraf op het hebben van een vriend / vriendin.

 

Liefs,

Salam


Sorry maar ik had gereageerd en @tim16  ook? 

Groetjes Tartan x 


Hoi @Tartan14 ,

 

in dit topic zie ik geen reacties staan van jou of @tim16 die verwijderd zijn. Moderators kunnen verwijderde reacties nog wel zien, als die op de juiste manier verwijderd zijn.

Vannacht heeft Salam op veel oude topics gereageerd die met het geloof te maken hebben. Ben je misschien in de war met een van die andere topics, zoals Wie is hier ook een moslim | Kindertelefoon Community ? Daar hadden jullie namelijk beiden op gereageerd.

 

Of weet je zeker dat er ook op dit topic door jullie beiden gereageerd was? Want dan moet ik er nog eens wat dieper in gaan zoeken.

Groetjes, Marieke


Ik had idd niet in dit topic gereageerd 


Hoi hoi @Marieke  en @tim16 Oké, sorry! Ik had hier wel op gereageerd maar dat zal wel in die storing verloren zijn gegaan. Ik laat het er verder bij . Ik heb mijn mening over religie en anderen vrij laten al gegeven, alhoewel ik wel bij mezelf denk als ik bovenstaande lees: " ik vind daar wel wat van"..…

 

Groetjes liefs Tartan X 


Reageer