Skip to main content
Vraag

Vragenlijst naakt zwemmen Jongens en Meisjes

• May 20, 2025
  • 10 reacties
  • 2018 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  1. Jongen/Meisje?

2. Leeftijd?

3. Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat?

4. Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel?

5. Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving?

6. Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring?

7. Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet?

8. Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden?

9. Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen?

10. Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet?

11. Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is?

12. Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld?

13. Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke?

14. Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie?

15. Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen?

16. Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen?

17. Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad?

18. Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet?

19. Hoe zou je je voelen als je onverwachts in een situatie terechtkwam waar naakt zwemmen de enige optie is?

Tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 3

10 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Jongen/Meisje? J

Leeftijd? 16

Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat? ja, zee, zwembad in tuin, zwembad met me lief

Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel? twas wel anders maar wel leuk spannend en bevrijdens ofz

Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving? openbaar is leuker spanning is leuker dan alleen saai 

Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring? ja, was wel leuk omdat je ook leegtijesgenoten zag

Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet? jaa atuurlijkecht geweldig

Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden? ik denk dat er speciale zwembaden moeten zijn want niet ied wil iem anders naakt zien

Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen? uulh omdat ae mss naakt zijn.... maar ik vind da nie zo erg

Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet? jaa tuurlijk, iedereens is op dezelfde manier iwetsbaar opgesteld dus wrm nie. Anderen bij je geeft je meer comfort want dan doe je eht nie alleen

Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is? Jaa trlk

Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld?   Zelfvertrouwen vergroten en als je het nie kan is het moeilijk maja zo leer je het wel. Iedereen is wie hij of zij is. Verander nooit jezelf of een ander

Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke? Jaaa beter zelfvertrouwen enz

Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie? Nee

Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen? Tis te zien wie, maar veel gevallen zou ik gwn doen

Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen? Is er nie echt denk ik

Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad?   Jaaaa zeker leukkkk

Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet? Jaaaa toch leuk

Hoe zou je je voelen als je onverwachts in een situatie terechtkwam waar naakt zwemmen de enige optie is. Kzou et nie zo erg vinden denk ik 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025
  1. Jongen/Meisje?
    Meisje

2. Leeftijd?
    17

3. Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat?
    Ja, in een meer

4. Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel?
    Ik vond het wel prima maar zwem liever in zwemkleding!

5. Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving?
    Priveomgeving

6. Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring?
    Ik Ben Zelf niet zon fan van naaktstranden!

7. Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet?
    Ik voel me als ik zwem soms wel gewoon vrij maar heb dat niet extreem erg

8. Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden?
    Ik vind het normaal dat iedereen gewoon gekleed zwemt in openbare zwembaden

9. Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen?
    Omdat naakt zijn toch wel een algemeen taboe is in publiek

10. Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet?
    Er zijn veel normale mensen op deze wereld maar ook heel veel mensen met niet goede intenties en ik denk dat je dit het beste niet kan doen omdat er veel mannen zijn met slechte intenties (ook vrouwen, maar meestal wel mannen)

11. Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is?
    Ja, omdat het gewoon een taboe is

12. Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld?
    Ik denk dat het wel echt goed kan zijn om je eigen lichaam te accepteren en van je eigen lichaam te houden

13. Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke?
    Dat zou ik niet weten

14. Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie?
    Nee, hier heb ik me niet over ingelezen

15. Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen?
    Ligt eraan wie, als het door familie of gewoon vrienden is zou ik nee zeggen, als het door een jongen/meisje is die ik wel echt leuk/interessant vind misschien wel een ja

16. Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen?
    Voor mij is het best ongemakkelijk dat iedereen me naakt ziet, ook omdat ik best een opvallende bouw heb omdat ik best slank ben maar toch redelijk grote borsten heb

17. Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad?
    Met extra toezicht dat er niks fout gaat en er geen overschrijdend gedrag plaatsvind zou ik het wel goed vinden voor de mensen die dit willen

18. Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet?
    Nee, zoals ik eerder al vertelde

19. Hoe zou je je voelen als je onverwachts in een situatie terechtkwam waar naakt zwemmen de enige optie is?
    Weetje het is het einde van de wereld ook niet, ik zou het doen maar gewoon liever niet

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • July 26, 2025
  1. Jongen/Meisje? Meisje

2. Leeftijd? 14 jaar

3. Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat? Ja in het binnenzwembad van me vriendin  ouders waren niet thuis 

4. Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel? Als niemand nee kan zien maar anders niet

5. Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving? Privé 

6. Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring? Nee niks voor mij

7. Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet? Niet 

8. Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden? Goed moet er ook zijn maar niet voor mij

9. Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen? Schaamte 

10. Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet? Als ze het gewent zijn is het goed 

11. Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is? Ja bij oudere mensen zie je dat meer 

12. Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld? Niet 

13. Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke?misschien wel dan zie je dat ander ook wat anders zijn 

14. Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie? Nee

15. Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen? Ligt er aan waar en met wie 

16. Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen? Dat iedereen me kan zien 

17. Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad? Nee nooit 

18. Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet? Niet mij niet gezien 

20. Dan ga ik weer mij niet gezien waar meerder mensen zijn 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 3

• July 26, 2025
  1. Jongen/Meisje? Jongen

2. Leeftijd? 13

3. Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat? Jazeker. Thuis altijd, meertje in de buurt, wellness, altijd op het strand, en camping altijd of bij een vriend 

4. Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel? Ik vind het heerlijk ik wil niet anders meer en voel me er heel comfortabel bij 

5. Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving? Beide maakt mij niet uit

6. Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring? Ja elk jaar nu dus ook, ik ben ermee opgegroeid en weet niet beter

7. Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet? Het geeft mij een enorme vrijheid. WAAROM, WAAROM DIE SCHAAMTE ieder lichaam is mooi

8. Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden? Dat mag van mij veel ruimer. Misschien wel dat je zelf mag bepalen of je naakt gaat of niet

9. Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen? Schamen voor hun lichaam/uiterlijk of bang dat ze een stijve krijgen 

10. Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet? Ik kom al heel m’n leven op naaktstranden en naaktcamping’s en wellnessen en daar loopt alles door elkaar man en vrouw van jong tot oud. Nederlanders zijn heel preuts

11. Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is? Dat ze dat in een bepaald cultuur niet accepteren is niet mijn probleem, sorry niet kwalijk bedoeld 

12. Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld Moet kunnen

13. Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke? Ik denk dat het zeker gezonder is. Mensen die de hele dag kleren aan hebben en gekleed slapen en zwembroeken dragen dat de boel daar weinig lucht krijgt

14. Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie? Vast wel en jij geeft het antwoord al: circulatie is denk ik wel belangrijk voor je lichaam

15. Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen? Ik pak m’n spullen en ben weg (geen zwembroek natuurlijk😉)

16. Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen? Die heb ik niet ik trek mn kleren uit en ga zwemmen

17. Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad? Heel goed dat mag bij ieder zwembad van mij

18. Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet? Er zijn hier in de buurt 2 zwembaden die in een bepaalde periode van het jaar op bepaalde dagen naakt kunt zwemmen met disco en al

• July 26, 2025

1. Hoe zou je je voelen als je onverwachts in een situatie terechtkwam waar naakt zwemmen de enige optie is? Dan ga ik daar gewoon naakt, maakt me niet uit wie erbij is/zijn

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 26, 2025

Wat zou precies een situatie kunnen zijn waarin naakt zwemmen de  enige optie is?  Ik kan me daar eigenlijk niets bij voorstellen,.

• July 27, 2025

-onnodige quote verwijderd-

@Diana  ik denk als je geen ‘ervaring’ hebt met naakt zwemmen dat je je er niks bij voor kunt stellen. Is niet erg maar het is zoooo lekker 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 27, 2025

@Aubien dat naakt zwemmen fijn is neem ik gerust aan,  Ik vind die vraag gewoon vreemd, dat je je in een situatie zou bevinden waarin naakt zwemmen de enige optie is?  Dat ze je anders doodschieten of zo?

• July 28, 2025

@Aubien dat naakt zwemmen fijn is neem ik gerust aan,  Ik vind die vraag gewoon vreemd, dat je je in een situatie zou bevinden waarin naakt zwemmen de enige optie is?  Dat ze je anders doodschieten of zo?

@Diana  de ts bedoelt ook bij wijze van. Maar ik kan je zeggen dat als je bij mij thuis komt zwemmen dat je eigenlijk ook naakt moet zwemmen 😉

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 3, 2025
  1. Jongen/Meisje? Jongen 

2. Leeftijd? 16

3. Heb je ooit naakt gezwommen? Zo ja, waar was dat? Ja bij het naakt strand

4. Wat vind je van het idee om in je blootje te zwemmen? Voel je je comfortabel? Is wel lekker maar veel kinderen vinden dat denk ik raar 

5. Zou je liever naakt zwemmen in een openbare of privéomgeving? Liever privé maar dat heb ik niet 

6. Heb je ooit op vakantie een naaktstrand bezocht? Hoe was die ervaring? Nee 

7. Denk je dat naakt zwemmen je gevoel van vrijheid vergroot? Waarom wel of niet? Jawel want het voelt rustig

8. Wat vind je van de sociale normen rondom naakt zwemmen in openbare zwembaden? ?

9. Waarom denk je dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij naakt zwemmen? Omdat anderen mensen meestal je lichaam bekijken 

10. Denk je dat naakt zwemmen in een gemengde groep (mannen en vrouwen) in een openbare setting goed te doen is? Waarom wel of niet? Voor mij niet want krijg dan een stijve 

11. Heb je ooit het gevoel gehad dat naakt zwemmen in een bepaalde cultuur of omgeving onacceptabel is? Ja 

12. Hoe zie jij naakt zwemmen in relatie tot lichaamsacceptatie en zelfbeeld? ?

13. Denk je dat naakt zwemmen voordelen heeft voor je gezondheid of je mentale welzijn? Zo ja, welke? Ja je zelf respect en vertrouwen 

14. Heb je ooit gehoord van de voordelen van zwemmen zonder zwemkleding, bijvoorbeeld voor de huid of circulatie? Nee 

15. Hoe zou jij reageren als iemand je uitnodigt om naakt te zwemmen? Ligt er aan wie maar waarschijnlijk blij 

16. Wat is voor jou de grootste drempel om naakt te zwemmen? Dat ik snel stijf wordt 

17. Wat vind je van het idee van een "naaktzwemdag" in een openbaar zwembad? Leuk 

18. Als er een naaktzwembad in jouw stad zou worden geopend, zou je daar dan naartoe gaan? Waarom wel of niet? Ja zeker 

19. Hoe zou je je voelen als je onverwachts in een situatie terechtkwam waar naakt zwemmen de enige optie is? Naakt gaan hahah