Vraag

Vraag over ontmaagd

  • 31 October 2021
  • 3 reacties
  • 552 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Misschien een domme vraag (en op internet zie ik verschillende versies) maar wanneer kan een bi/lesbi meisje van 14 eigenlijk zeggen dat ze ontmaagd is ? Sinds kort vingeren mijn bff en ik elkaar en gisteren hebben we elkaar voor het eerst gebeft , een wow moment !  Maar ik heb nog nooit iets in mijn kutje gehad ( vibrator,speeltje,voorwerp,piemel) . Ben ik in dit stadium nu ontmaagd of ben je dat pas wanneer een jongen of een voorwerp in je is geweest ?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Eigenlijk… wat jij wilt dat het betekent.

Ontmaagding komt van vroeger, als een meisje sex heeft gehad kon je dat zien (ze bloedt de eerste keer). Dat was héél belangrijk (en in sommige culturen nog steeds) omdat een man de eerste en de enige wil zijn. 

Tegenwoordig vinden jongens ook dat ze ‘ontmaagd’ zijn als ze voor de eerste keer sex hebben gehad, ook al zijn ze nooit ‘maagd’ geweest (dat is alleen voor een meisje).  Ook kun je het bij een jongen niet zien.
Maar dan heeft het dus de betekenis van: eerste keer sex gehad.

Als je die betekenis aan wilt houden, dan tel je wanneer je het voor het eerst hebt gedaan. Dat is eigenlijk de echte betekenis. Dat je het kunt zien aan het maagdenvlies is mooi meegenomen - de betekenis is : sex gehad.  Niet: datgene waaraan je het meestal kunt zien is stuk.

 

Een beetje alsof je bijvoorbeeld door rood fietst. Als je er een bekeuring voor krijgt kun je bewijzen dat je door rood bent gefietst. Maar als je die niet krijgt heb je het nog steeds gedaan.

Dus jouw keuze: Wat vind jij belangrijk, het bewijsje of de daad?

Reputatie 4
Badge +4

De daad natuurlijk , ik vroeg het me gewoon af haha . Geen idee trouwens of mijn maagdenvlies nog intact is , bloed heb ik nooit gezien maar dat gebeurt blijkbaar niet altijd ?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jongen999  en @Ianka ,

 

nog even als aanvulling : het maagdenvlies is een randje weefsel en het is geen vlies wat kan scheuren. Bij de meeste meisjes bloedt het de eerste keer helemaal niet.

Zie deze link voor meer info:  https://sense.info/nl/je-lichaam/meisjeslichaam/maagdenvlies 

 

Groetjes, Marieke

De Kindertelefoon

Reageer