Skip to main content
Vraag

voorhuid strak

• September 3, 2026
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

yo mensen ik ben 13 en idk of het echt een probleem is maar mn voorhuid die zit zegmaar heel strak dus hij kan niet over mijn eikel idk of dit later komt zegmaar google zegt dat dat ook later hoort te komen natuurlijk maar heeft iemand nog tips ik vind het super akward om te praten met mijn ouders en het lieftst wil ik dat niet doen ik kan er wel mee aftrekken maar het gaat sws een stuk moeilijker alvast bedankt voor de antwoorden

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 3, 2026

Ik had dit ook. Toen ik nog heel jong was kon het echt niet er overheen, zat helemaal vast en deed ook veel pijn als je het probeerde. Dit was echt nog toen ik heel jong was, toen mijn ouders nog hielpen met douchen, en zij wilde elke keer dat blijven proberen om op te rekken ofzo. (Achteraf blijkt dat dus heel slecht te zijn, omdat het erger kan worden als je het te veel forceert) Het werd maar niet beter dus uiteindelijk hebben ze me meegenomen naar de huisarts, die heeft er een soort creme voor om het op te rekken. Dat hielp wel een klein beetje, helemaal er overheen ging alsnog niet, met heel veel moeite tot halverwege hooguit, en stijf ging het helemaal niet. Ik heb sindsdien door die creme wel een wat langer en wijder tuitje aan het eind, maar de rest bleef gewoon strak. 

Pas jaren later toen mijn piemel en flink begon te groeien en ook dikker werd werd het opeens soepeler, en leek het ook alsof dat soort spalkje aan de onderkant van mn eikel waarmee t zegmaar vast zit losser kwam te zitten ofzo. Ik ben toen met aftrekken steeds verder over mijn eikel gegaan en dat werd toen steeds soepeler en makkelijker. Inmiddels kan mijn voorhuid gewoon helemaal er overheen, ook stijf, zonder dat het helemaal strak staat en pijn doet. 

Ik zou me dus nog niet meteen zorgen maken hierover, kan best nog weggaan, dat is bij mij ook pas gebeurd toen ik 14 of 15 was ofzo. Je kunt er dus mee naar de huisarts als het heel erg is of niet weggaat, maar zo'n creme maakt ook niet super veel verschil. Qua tips wat ik heb gedaan is gewoon vaak voorzichtig zover mogelijk terug schuiven wat nog net lukt zonder dat het pijn gaat doen, dus niet te veel forceren, en dan teruggetrokken houden. Dan rek je het vanzelf steeds verder op, en toen het me uiteindelijk lukte om m  slap wel over mijn eikel te krijgen deed ik m steeds met teruggetrokken voorhuid terug in mn boxer elke keer na het plassen enzo. Dan ging ie na een paar minuutjes vanzelf weer terug er overheen, maar het bleef wel steeds langer zitten en ging steeds makkelijker. 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Je bent niet de enige (heb ik ook). Ik heb het er een keer met mn ouders over gehad, maar verder nog niet echt iets mee gedaan. Het is wel een stap om het tegen iemand te zeggen, maar het is wel een goede stap 

veel succes en veel liefs.

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • September 4, 2026

heb het zelf ook gehad, je moet zorgen dat je velletje voorzichtig gemassert wordt om het soepel te maken in een warme omgeving. het heeft mij wel geholpen. en anders naar de dokter en die heeft wel meer piemels gezien slap en stijf en misschien krijg je dan een zalfje en anders zal het met een operatie moeten. want je moet het velletje wel naar beneden doen met wassen want anders krijg je misschien een ontsteking.

Heyy

ik heb dit nu zelfs, ik was eersg echt 20%. Inmiddels na een jaar die creme gebruit te hebben, zit ik al op 90%. Het verschilt echt per persoon. Al zeg ik je wel dat ik de huisarts laten kijken naar je penis best raar is voor de eerste keer…