Vraag

Voorhuid Fimiosis help

  • 27 September 2022
  • 5 reacties
  • 333 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal ,

Ik ben een 17 jarige jongen en ik heb laatst ontdekt dat ik fimiosis heb en dat betekent dat ik mijn voorhuid niet over mijn eikel kan halen. Weet iemand hier iets over? Kan ik dit oplossen zonder besenden te worden?


5 reacties

bij slap en stijf krijg ik hem niet over de  eikel heen

Badge +1

Dat is heel vervelend voor je. Je moet vooral nagaan of je er echt last van hebt. Bijvoorbeeld met plassen, of het wassen van je piemel. Ga vooral naar een dokter als je twijfels hebt of het wel allemaal goed is.

Ik ben zelf besneden toen ik net 15 was om de zelfde reden. Dit was voor mij echt echt een enorme opluchting, omdat ik er wel echt regelmatig last van had. Weet eigenlijk niet of er andere oplossingen zijn, maar ik heb persoonlijk besneden worden nooit erg gevonden. Is er een reden dat je liever niet besneden wil worden?

Dat is heel vervelend voor je. Je moet vooral nagaan of je er echt last van hebt. Bijvoorbeeld met plassen, of het wassen van je piemel. Ga vooral naar een dokter als je twijfels hebt of het wel allemaal goed is.

Ik ben zelf besneden toen ik net 15 was om de zelfde reden. Dit was voor mij echt echt een enorme opluchting, omdat ik er wel echt regelmatig last van had. Weet eigenlijk niet of er andere oplossingen zijn, maar ik heb persoonlijk besneden worden nooit erg gevonden. Is er een reden dat je liever niet besneden wil worden?

Toen ik 8 jaar was had ik al last van dit probleem toen had ik pijn bij het plassen en werd mijn voorhuid een soort ballonetje bij het plassen daarvoor was ik naar de dokter gegaan en het viel de dokter toen meteen op dat mijn voorhuid niet ver genoeg naar achter ging.

 

Ik ben een beetje bang om besneden te worden ik ben zo bang dat het pijn gaat doen of dat er iets fout gaat.

Dat is heel vervelend voor je. Je moet vooral nagaan of je er echt last van hebt. Bijvoorbeeld met plassen, of het wassen van je piemel. Ga vooral naar een dokter als je twijfels hebt of het wel allemaal goed is.

Ik ben zelf besneden toen ik net 15 was om de zelfde reden. Dit was voor mij echt echt een enorme opluchting, omdat ik er wel echt regelmatig last van had. Weet eigenlijk niet of er andere oplossingen zijn, maar ik heb persoonlijk besneden worden nooit erg gevonden. Is er een reden dat je liever niet besneden wil worden?

ik heb er nu niet echt last van het is gewoon ik kan mijn eikel niet schoonmaken en ik heb nog nooit mijn eikel kunnen zien

Badge +1

Het lijkt mij dat je er dan zeker wel last van hebt als je je eikel niet goed kan wassen. Dit is gewoon onderdeel van goede hygiëne. Daarnaast weet ik niet of je al seksueel actief bent, maar ook daar kan het natuurlijk problemen gaan opleveren. 

Besnijden zelf is niet pijnlijk. Je krijgt gewoon een plaatselijke verdoving of in sommige gevallen narcose. Als de verdoving is uitgewerkt kan het soms een beetje branderig voelen, maar paracetamol hielp daarbij voldoende voor mij.

Je krijgt ook veel informatie van het ziekenhuis vooraf en na de operatie. Zij kunnen je vaak geruststellen en die angst wel wat wegnemen. 

Reageer