Voorhuid

  • 1 May 2019
  • 6 reacties
  • 402 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 13 (word 14) en ik heb een probleem ik heb namelijk last van smegma en ik volg de tips die ik opzoek wel maar als ik me voorhuid helemaal naar achter trek begint het bij het einde pijn te doen en ik durf dan de voorhuid niet verder naar achter te trekken want dan ben ik bang dat me voorhuid niet meer terug wilt en vast blijft zitten maar ik ben ook bang dat daar smegma is wat ik nu niet kan weghalen kan iemand me hierbij helpen?

6 reacties

Ik neem aan dat je het onder de douche wel schoon kunt maken.
Je zou de voorhuid verticaal vanaf de eikel op kunnen "tillen", zodat het water van de douche de boel toch schoon kan maken.
Het is misschien ook aan te raden om je voorhuid wat op te rekken.
Wederom kan dat onder de douche.
Je moet dan telkens je voorhuid zo ver mogelijk naar achter trekken, maar zorg dat het niet al te veel pijn doet.
Mocht je er dan nog veel problemen mee hebben, dan zou jouw huisarts nog kunnen helpen.
Ik neem aan dat je het onder de douche wel schoon kunt maken.
Je zou de voorhuid verticaal vanaf de eikel op kunnen "tillen", zodat het water van de douche de boel toch schoon kan maken.
Het is misschien ook aan te raden om je voorhuid wat op te rekken.
Wederom kan dat onder de douche.
Je moet dan telkens je voorhuid zo ver mogelijk naar achter trekken, maar zorg dat het niet al te veel pijn doet.
Mocht je er dan nog veel problemen mee hebben, dan zou jouw huisarts nog kunnen helpen.

ik ga dat voortaan proberen. Zou dat ook het probleem zijn dat als ik een erectie heb dat me eikel niet volledig zichtbaar is omdat me voorhuid te strak is?
Je voorhuid is dus te strak, en voordat je naar een dokter gaat kun je eerst nog zelf de boel proberen op te rekken. Doe zo vaak mogelijk per dag (bij het opstaan, bij het plassen, bij het douchen, tijdens het masturberen, etc etc) je velletje zover naar achteren dat het nog net geen pijn doet. Het helpt ook als je het in bad doet (dat maakt je huid wat soepeler), of als je wat niveazalf gebruikt. Je kan de voorhuid ook zover mogelijk naar achteren doen en dan zorgen dat je een stijve krijgt, ook dat rekt nog wat op.

Reken er niet op dat zoiets snel gaat, het kan wel vele weken duren voordat het helemaal OK is. Maar je zult zien dat je je velletje in de loop der tijd steeds weer een milliemeter verder kan.
En als je eenmaal je eikel helemaal kunt ontbloten, lukt dat in het begin nog niet bij een erectie.Let op dat je dan niet de penis stijf laat worden bij een volledig zichtbare eikel , want dan krijg je hem misschien niet teruggeschoven vanachter het randje. Het is belangrijk om vooral niets te forceren.
oh oke ik ga het proberen bedankt voor de tips.

Overbodige quote verwijderd door De Kindertelefoon
Zou het ook nog kunnen dat me voorhuid in de toekomst minder strak gaat zitten sinds ik pas 14 word en in de groei zit?
Zou het ook nog kunnen dat me voorhuid in de toekomst minder strak gaat zitten sinds ik pas 14 word en in de groei zit?

Dat zou zomaar kunnen, maar reken er niet teveel op dat alles zich vanzelf oplost. Want je eikel , waar het velletje overheen moet, groeit dus ook nog.

Beter is het gewoon om zo snel mogelijk te beginnen met de oprekoefeningen. Sowieso is het belangrijk dat je goed de boel kan schoonmaken, en als je straks ook begint aan "echte seks" met een meisje kan een en ander pijnlijk zijn met een vernauwing.

Trouwens, een huisarts zou je een goed zalfje kunnen voorschrijven wat de voorhuid weker maakt. Maar dan moet je dus wel naar een dokter en niet iedereen ziet dat zo zitten.

Reageer