Skip to main content
Ik ben 16 en mijn voorhuid krijg ik maar niet naar achter. Het zit heel strak en ik durf hebt eigenlijk niet helemaal naar achter te doen omdat het bij een klein stukje al bijna niet meer gaat. Kan iemand mij helpen, als in, wat moet ik doen?
Hoi anoniempje567

Ik heb heel lang geleden ook een voorhuid die niet helemaal naar achter kon, ook wel een te nauwe voorhuid genoemd.

Ik moest toen een keer in mijn naakie bij de GGD komen en zij vertelde me dat ik regelmatig mijn voorhuid op en neer moest doen.

Dat leverde uiteindelijk geen resultaten op en daarom moest ik besneden worden.

Ik was toen nog zo jong dat ik er bijna niets van mee kreeg.

Nu ik besneden ben heb ik dat probleem niet meer want ik heb geen voorhuid meer.

Geen voorhuid is trouwens een stuk veiliger met seks en hygiënischer.

Voor mij is het gewoon normaal maar ik schaam me er misschien wel voor als ik de eerste keer seks ga hebben. Ik ben bang dat mijn partner dan misschien schrikt ofzo.

Als ik jou was zou ik het laten controleren door de huisarts wellicht kan hij je helpen

Groetjes,
Hi Anoniempje567,



@Jongenvan16jo heeft al goede tips gegeven, maar als je nog wat wilt nalezen dan heb je misschien nog wel iets aan deze linkjes:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/56274-nauwe-voorhuid-fimosis-behandeling-met-zalf-of-besnijdenis.html



en deze



https://www.sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/penis-en-balzak/problemen-met-de-voorhuid



Het is een site met betrouwbare info en je kunt er ook vragen stellen aan deskundigen. Hoe dat werkt, kun je lezen op:

https://www.sense.info/nl/hulp-advies



Check de hele site voor alles wat je als puber over je lichaam en seksualiteit wilt weten.



Veel plezier met oefenen en ik hoop dat het dan "vanzelf" over gaat :)

Mijn jongere broertje heeft er een zalfje voor gekregen en dat heeft geholpen, dus wie weet bij jou ook.



Btw, ik las in dat artikel dat het soms al pijnlijk kan zijn als je een stijve piemel krijgt en je hebt een nauwe voorhuid. Doet het bij jou ook pijn als je een stijve krijgt? Kun je je wel gwn aftrekken?





@Jongenvan16jo,



Als ik jou was zou ik me niet te veel zorgen maken over wat toekomstige sekspartners van jouw besneden piemel vinden. Er zijn veel jongens die besneden zijn en ik lees hier wel eens dat meisjes en ook wel jongens een besneden piemel mooier vinden dan een onbesneden piemel.



De eerste keer is misschien sws wel een beetje spannend, omdat het allemaal nieuw is, maar ik denk dat een piemel sws wel geil is of die nou besneden is of niet. Veel plezier de eerste keer en ook alle keren daarna natuurlijk :)



Groetjes,

M&M’s
M&M’s en Jongenvan16jo



Bedankt voor de tips. @M&M’s het krijgen van een stijve en het aftrekken doet totaal geen pijn.
Hi Anoniempje567,



fijn dat aftrekken en een stijve krijgen geen pijn doet en hopelijk helpen de tips en kun je je voorhuid over een tijdje gwn naar beneden doen



Groetjes,

M&M's
Eyy Anoniempje567,

Ikzelf heb precies hetzelfde probleem als jij, ik ben een paar jaartjes geleden naar de huisarts gegaan en die heeft mij een of andere zalf voorgeschreven, ik moet die dagelijks over de voorhuid smeren en de huid proberen over de eikel te trekken.



Tot nu toe is er wel wat resultaat, ik kan van helemaal niet naar minimaal pijnlijk de voorhuid over mijn eikel trekken.



Ik hoop dat jij ook gewoon zo behandelt kunt worden en je gewoon jezelf weer kan zijn :))



Groetjuss,

Sluipschutter.

Reageer