Vraag

Voorhuid

  • 14 July 2018
  • 6 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als ik een slappe heb kan ik mijn voorhuid er eigenlijk niet helemaal overheen doen ik kan wel een stuk zien van mijn plasgaatje maar verder doet het pijn en als ie stijf is al helemaal niet ik lees zelf heel veel dat vele wel slap overheen krijgen maar dat lukt mij niet maar durf als ie slap is ook niet harder naar achter te trekken, mijn vraag is is hier iets aan te doen
Bijna 14

6 reacties

Hi JANSS,
Flink oefenen!
Groetz M12G
M12G hoe zou ik moeten oefenen dan?
Hi Janss,

Ons jongere broertje kon zijn voorhuid ook niet helemaal naar beneden doen, slap ging nog wel een eindje, maar stijf niet.

Heb je ook zo’n tuutje aan je piemel zeg maar? Zelf hebben twin en ik ook een lange voorhuid en bij onze slappe zit onze voorhuid dn helemaal over onze eikel en is dat zo’n tuutje. Stijf is onze eikel ook niet vanzelf bloot, dan zit er een klein tuutje over. Maar wij kunnen onze eikel wel bloot maken, maar als we loslaten, dn floept ie weer terug.

Ons broertje heeft eerst onder de douche en in bad steeds een beetje geoefend met proberen zijn voorhuid elke keer een heel klein beetje, zonder dat het echt pijn deed, elke dag een klein beetje verder naar beneden te doen. Op zich hielp dat wel een beetje en kon ie al een klein stukje verder.

Maar uiteindelijk heeft hij van de dokter een zalfje gehad en dat moest ie 2 x per dag op zijn voorhuid en eikel smeren en dan werd zijn velletje soepeler. Na een paar weken of een maandje ofzo was zijn velletje zo soepel geworden dat hij zijn hele eikel bloot kon doen. Bij hem is nu zelfde als bij ons.

Als zijn piemel stijf is in zijn eikel ook helemaal nog ingepakt, maar met een paar vingers kun je zo zijn velletje naar beneden doen.

Ik zou het eerst proberen onder de douche en in bad en anders even langs de huisarts. Die zalf kun je alleen op recept krijgen, dus niet zo maar in de winkel kopen.

Trek je je wel al af? Hoe vaak en sinds wanneer?
Want met aftrekken wordt je velletje ook wel soepeler.

Btw ons broertje trok zich ook al af als een malle 🙂, maar dat werkte bij hem ook niet echt. Dus ja.

Veel succes en plezier met je piemel :P

Groetjes,
M&M’s
Hi JANSS,
Oefenen: als je piemel slap is, je voorhuidje steeds verder over je eikel heen-en-weer bewegen.
Als het pijn doet, stop je en ga je de volgende dag verder.
Een zalfje helpt (er bestaan speciale zalfjes) nivea?
Ook helpt onder de douche/in bad. Dus met veel warm water.
Veel plezier met je piemel!
M12G
"Een zalfje helpt (er bestaan speciale zalfjes) nivea?"
Ja, Nivea for men "won't cut it".
Een huisarts zou waarschijnlijk wel wat middelen voor handen hebben die daar voor bedoeld zijn.
Ik weet echter de naam niet, maar men kan die zeer waarschijnlijk opzoeken.
@MensPersoon en @Janss.

ons broertje heeft een "hormoonzalfje", waarvan ik de naam niet meer precies weet (en ook niet meer ongeveer) :)

Ik heb daarom mijn grote vriend Google even gevraagd en kwam op dit artikel:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/56274-nauwe-voorhuid-fimosis-behandeling-met-zalf-of-besnijdenis.html

Daarin hebben ze het over een cortico-steroïd crème, dus ja, dat zal dan wel kloppen, denk ik.
Verder staat er nog een heleboel nuttige info in het artikel, dus kijk er ff naar.

Btw mooie nieuwe reclameslogan voor Nivea for men haha 😉 Ik zou 'm insturen. Wie weet win je er nog iets mee :8

Groetjes,
M&M's

Reageer