Skip to main content

vingeren stappenplan

• March 1, 2026
  • 2 reacties
  • 428 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hé ik wil graag vingeren maar durf het niet. Kan iemand me misschien helpen en een stappenplan maken?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 7, 2026

Hallo ik ben zelf een jongen maar ik zag dat niemand je al een reactie had gegeven dus ik heb het even laten maken door AI:

Voor dat je begint:

• Was je handen goed met water en zeep (zodat er geen bacteriën bij komen).
  • Knip je nagels kort en vijl de randjes glad → scherpe nagels kunnen pijn doen of kleine wondjes maken.
  • Zorg dat je ergens ontspannen ligt of zit waar je niet gestoord wordt.
  • Adem rustig en diep → spanning maakt het juist minder fijn.
  • Je hoeft niet per se klaar te komen. Het mag ook gewoon fijn aanvoelen en stoppen wanneer je wilt.

Het vingeren zelf:

• Maak jezelf op je gemak en begin langzaam Doe kleren uit of schuif je slipje opzij. Streel eerst je benen, buik, borsten of billen. Het duurt vaak een paar minuten voordat je echt nat wordt of zin krijgt.

• Begin aan de buitenkant (meestal het allerlekkerst) Leg je hand op je schaamstreek (venusheuvel). Laat je middelvinger of wijs- en middelvinger samen zachtjes over de buitenkant gaan:

• Over de grote schaamlippen
    • Langs de kleine schaamlippen
    • Rondom en over de clitoris (dat kleine knopje boven de ingang, vaak onder een soort kapje)

Je mag beginnen met lichte aanrakingen, cirkeltjes draaien, op en neer strijken of tikken. Veel meisjes/vrouwen komen vooral klaar door de clitoris aan te raken, niet door naar binnen te gaan.

• Maak het gladder als het droog aanvoelt

• Wacht tot je vanzelf wat nat wordt (dat komt als je opgewonden raakt).
    • Of gebruik een klein beetje spuug op je vingers.
    • Nog beter: glijmiddel op waterbasis (als je dat in huis hebt, is het zachter en fijner).
  • Probeer naar binnen te gaan als je dat wilt (niet verplicht!)

• Begin met één vinger (meestal middelvinger).
    • Leg je vinger bij de ingang en duw heel rustig en zachtjes naar binnen (niet forceren).
    • Als het droog of strak voelt → meer glijmiddel/spuug of eerst langer buiten blijven strelen.
    • Beweeg langzaam in en uit, of maak een “kom hier”-beweging met je vinger (vinger krommen richting je buik). Dat raakt soms de G-spot (ietsje binnenin aan de bovenkant).
  • Combineer wat het lekkerst voelt De meeste meisjes hebben clit-stimulatie nodig om klaar te komen, ook als er een vinger binnen zit. Dus:

• Vinger in de vagina + duim of andere hand over de clitoris wrijven
    • Of alleen buiten blijven als dat fijner voelt
  • Experimenteer met snelheid, druk en beweging

• Langzaam → sneller
    • Zacht → steviger
    • Cirkeltjes → op en neer → tikken → side-to-side
    • Stop als iets niet fijn voelt, probeer iets anders
  • Luister vooral naar je lichaam

• Voelt het goed? → doorgaan
    • Doet het pijn of geïrriteerd? → meteen stoppen, rust geven
    • Geen orgasme? → ook prima, het gaat om fijn voelen, niet om presteren

Ook nog een aantal tips

• Probeer het een keertje onder de douche met warm water over je clitoris (niet te hard richten).
  • Doe sokken aan → klinkt gek, maar warme voeten maken het voor veel vrouwen makkelijker om klaar te komen.
  • Adem diep en ontspan je bekkenbodem (alsof je plas ophoudt en weer loslaat).

Iedereen ontdekt op haar eigen tempo wat lekker is. Het kan de eerste paar keer nog een beetje onwennig voelen, dat is heel normaal. Als je later vragen hebt of iets niet duidelijk is, mag je altijd weer vragen.

Veel liefs en wees lief voor jezelf ❤️

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 7, 2026

Dit ben ik er vergeten bij te zetten maar deze site kan je ook wel helpen: https://sense.info/nl/seks/sekstechnieken/hoe-werkt-vingeren

Nog veel succ6