Vraag

vingeren lukt niet

  • 4 August 2019
  • 7 reacties
  • 1394 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben 14 jaar oud nog niet ongesteld sn nog niet ontmaagd
ik heb al vaker gevingerd zonder problemen alleen op moment lijkt mn vagina wel dicht te zitten met vlees ofzoiets, ook heb ik wel eens vasaline gebruikt zonder parfum enz om te vingeren alleen dat maakt geen verschil, ik wil me moeder niet vertellen dat ik vinger en dus ook niet naar de dokter weet iemand wat het nou is en wat ik er tegen kan doen?

7 reacties

Hoi Nikki,
Dat je niet ontmaagd bent is normaal hoor. De meeste mensen krijgen pas op hun 16e/17e voor het eerst seks. Dat je niet ongesteld bent is ook geen probleem. Ieder meisje is verschillend en word dus niet op hetzelfde moment ongesteld. Maar ik raad wel aan als je ongeveer 16 bent en nog steeds niet ongesteld bent om dan met je huisarts te gaan praten. En ik raad ook af om te stoppen met het gebruik van vaseline. Ze hebben hiervoor glijmiddel uitgevonden. Dat is veiliger dan vaseline. Maar onthoud: als je iets niet vertrouwd praat met je huisarts. Desnoods zonder je ouders als je het echt niet fijn vind dat ze het weten. Zeg dan dat je bijvoorbeeld naar de winkel gaat om iets voor jezelf te halen (denk hierbij aan eten en drinken) .
Ik hoop je hier voldoende mee geholpen te hebben. Probeer toch alsjeblieft de stap naar de huisarts te maken!

Groetjes,
Niels
ik heb wel elke dag afscheiding en soms heel veel en soms heel weinig maar ben ook nog niet ongesteld ik zou 1.73 worden maar ben al 1.67 me moeder was 14 en een half en ik ben nu 14, alles kwa lichaam is al z’n jaar aan her groeien
Quote verwijderd door De Kindertelefoon


Hey,

Ff een bericht vanuit een meisje ;)
Ik denk te weten wat je probleem is. Ik heb zelf ook een ''type'' en het heet 'Septate Hymen'. Er zijn verschillende typen hymen. Bij mij heb ik dus in principe twee ingangen voor mijn vagina omdat er nog een strengetje maagdenvlies dwars door m'n opening zit. Je kan het opzoeken op internet en als je bij afbeeldingen kijkt zie je ongeveer hoe het eruit moet zien. Het is je maagdenvlies die op latere leeftijd anders is gaan vormen of je hebt het al vanaf de geboorte. Je kan dit laten weghalen bij de gynaecologe.

Ik kwam erachter toen ik voor het eerst een tampon in deed en hem er niet uit kreeg. Het ging er makkelijk in maar toen de tampon dikker werd kon het er moeilijk uit want het strengetje ging om mijn tampon zitten. Ik raakte helemaal in paniek wat eigenlijk nergens voor nodig was. Mijn moeder heeft toen de huisarts gebeld. Ik ging zelf proberen het stukje weg te duwen met glijmiddel en alles en het is toen wel gelukt. Ik ben toen alsnog naar de huisarts gegaan en die huisartsassistente kon niks zien. Ze keek ook helemaal niet goed want het zit zowat in je vagina. Maar ze zei wel dat als ik het had dat ik het moet laten weg halen omdat je anders later last kan hebben tijdens de seks (of de huid moet dun zijn en dan scheurt het tijdens de seks maar dat lijkt me vrij pijnlijk). Dat strengetje huis is bij mijn vrij dik en het deed heel veel pijn toen ik mijn tampon eruit wilde trekken dus ik moet het wel laten weghalen.
Mijn zus heeft het ook en heeft nu een afspraak bij de gynaecologe gemaakt maar ze moet een tampon in wil de gynaecologe iets kunnen zien, wat lastig is want daarvoor moet je ongesteld zijn en mijn zus kan niet inplannen wanneer ze ongesteld word.

Ik heb gelezen dat als je het laat weghalen je een plaatselijke verdoving krijgt en het een hele snelle ingreep is. En het word als het goed is ook vergoed maar ik weet niet zeker hoe dat bij jou zit, zou je maar ff moeten na vragen.
Toen ik erachter kwam was ik 13 en heb toen besloten om het nog niet te laten weghalen maar om te wachten tot ik 16 ben of als ik een vriendje krijg want ik wel wel gewoon tampons dragen en ooit seks hebben.
Ik voelde me er eerst heel onzeker over, ik dacht waarom heb ik dit nou weer? ook omdat ik heel lang moest zoeken naar mijn antwoord en er niet veel vrouwen zijn die het hebben maar na wat onderzoek op het internet en het lezen van de ervaringen van andere vrouwen ben ik wel tot rust gesteld.

Maar in jou geval moet je ff met een spiegel gaan kijken daar beneden en vergelijken met de afbeeldingen op internet van verschillende hymen. Als je dit wel hebt kun je misschien tegen je moeder zeggen dat toen je je vagina ging wassen en je iets raar voelde dat je toen ging kijken en op internet bent gaan zoeken en nu dus dit hebt en dat je graag langs de huisarts wilt. Je kan het ook laten zien aan je moeder misschien heeft zij advies voor je. En als je langs de huisarts gaat en een mannelijke arts hebt dan kun je ook om een vrouwelijke arts vragen als je dat liever hebt. Maar vertel het sowieso tegen je moeder en ga langs de huisarts want het is een hele opluchting.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen en als je nog vragen hebt laat je het maar weten!

xxx
Quote verwijderd door De Kindertelefoon


Heyy ik heb zelf is even gekeken er lijkt niks dicht te zitten maar het lijkt wel alsof er en vlees prop ofz in zit waar ik maar aan 1 kant langs kan, ook is het zeer gevoelig, en zit het wat dieper aan de binnen kant vast
Hey,

Ik denk dat dit, zoals Lisaxx ook schreef het hymen is, beter bekend als ''het maagdenvlies''. Als jij er veel last van hebt kun je hebt beste een arts raadplegen. Op deze en deze pagina's kun je wat info vinden over het maagdenvlies. Ik wens je veel succes.

Gr,

Jack
Quote verwijderd door De Kindertelefoon


Heyy ik heb zelf is even gekeken er lijkt niks dicht te zitten maar het lijkt wel alsof er en vlees prop ofz in zit waar ik maar aan 1 kant langs kan, ook is het zeer gevoelig, en zit het wat dieper aan de binnen kant vast


Hey,

https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/496758/vagina-soort-weefselprop/
Misschien kun je een vergelijking vinden met deze persoon?
Hoe voelt het, wat voor textuur heeft het (is het glad)?
En anders denk ik toch echt dat het een soort hymen is, ik zou er sowieso mee naar de huisarts gaan.

xxx
Badge
Heyy,

Wist je dat je ook gewoon over je clitoris kan wrijven? Dat geeft ongeveer hetzelfde gevoel als vingeren als je daarmee klaar bent. En het doet minder pijn en werkt altijd. Maar als je echt wilt vingeren zou ik wel naar de huisarts toegaan.

Reageer