Vraag

vinden meiden masturberen echt vies?

  • 30 June 2020
  • 3 reacties
  • 496 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Oke, in de klas komt wel eens het onderwerp masturberen naar voren, iedereen doet dan altijd net of ze het vies vinden en of ze het nog nooit hebben gedaan, meestal de jongens. Ik ook, maar ik masturbeer wel, maar iedereen zegt dan dat het raar en vies is, maar als ik met vrienden ben zijn we er open over. Hebben meiden dit ook? Of vertellen meiden echt de waarheid dat ze het vies vinden en nooit doen?


3 reacties

Hoi

 

Er is niets mis met masturberen. Ondanks het taboe dat er weleens aan vast hangt, hoef je je niet te schamen voor zelfbevrediging. 

 

In een klasgroep wordt er weleens stoer en kinderachtig gedaan. Ik vermoed dan ook dat het er onder meisjes een beetje hetzelfde aan toe gaat als in jouw vriendengroep: in de klas zeggen niet te masturberen, maar onder elkaar er een hoop opener over zijn. Vermoedelijk hebben ze zelf al weleens geëxperimenteerd, maar vinden ze het ongemakkelijk om dat toe te geven, zeker in een volle klas. 

 

Gr. Kenshin

Hoi Maks3.8,

Ik ben een meisje van 14 en word eind augustus 15. In mijn vriendengroepje zijn we er heel open voor. We hebben er pas nog zo'n gesprek over gehad. Toen vroeg een vriendin aan ons of we het al wel eens hadden gedaan. Alle meiden antwoorden ja, behalve ik. Ik ben de oudste en heb het nog nooit gedaan, maar ik ben wel vaker een buitenbeentje haha! Maar in ons vriendengroepje doen we er in ieder geval heel normaal over. Of dat ook in de klas zal zijn weet ik niet, aangezien we nog nooit zo'n gesprek hebben gevoerd in de klas. Ik  vind het heel normaal en volgens mij anderen ook, ook al zeggen ze van niet. Misschien is dat dan gewoon omdat ze bang zijn dat als ze toegeven dat ze het hebben gedaan, dat mensen hun vies of raar gaan vinden. Heeft dus ook wel een beetje te maken met groepsdruk: als ook maar 1 iemand zegt dat hij het nog nooit heeft gedaan, zegt de rest ook maar snel dat ze het nog nooit hebben gedaan… 

Conclusie: Ik denk dat je hun antwoorden niet al te serieus moet nemen als ze zeggen dat ze het raar of vies vinden. Het is namelijk een en al groepsdruk, onzekerheid en taboe. 

- Anoniempje_2005

heyy

Meisjes masturberen ook, ze zeggen het niet maar doen het toch, iedereen heeft zn momentjes maar wilt er niet over spreken. mannen worden zwart gemaakt omdat ze denken dat elke man een sexist en verkrachter is, meisjes worden beschouwd als kalm non-hormonaal en huisvrouw. maar we weten net zo goed dat jongens en meisjes allebei hormonaal zijn, niet evenveel maar toch hormonaal. :)

Reageer