Skip to main content

Verwarde gevoelens: mijn eerste ervaring met een jongen en de vraag of ik nu gay ben

• November 10, 2025
  • 2 reacties
  • 328 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wilde graag mijn verhaal en ervaring met jullie delen, en ook horen wat jullie ervan vinden.

Ik ben 17 jaar en ik ben een jongen. Ik heb mezelf altijd als straight beschouwd. Eerder had ik een relatie met een meisje, maar dat was vooral een relatie zonder zoenen of intieme dingen. Ik vond haar wel leuk, maar uiteindelijk hebben we het uitgemaakt.

Later ben ik verliefd geworden op een jongen van 21 jaar, die bi is. Ik heb ook seks met hem gehad. Voor mij was dit de allereerste keer dat ik met iemand zoende, seks had, en überhaupt een relatie met een jongen had.

Hoe het begon:
Ik heb hem leren kennen via een mobiele game. Mijn profielfoto was een foto van mezelf in de sportschool alleen van mijn bovenlichaam, zonder shirt. Hij stuurde me een bericht via de game chat waarin hij grapte dat ik slecht speelde en vroeg hoe ik zo’n hoge rank had gehaald. Daarna bleven we praten en spelen, en op een gegeven moment vroeg hij om mijn WhatsApp. Eerst vond ik dat een beetje vreemd, maar hij zei dat het gewoon makkelijker was om contact te houden over het spel. Dus ik dacht: oké, waarom niet.

In het begin appte we niet veel, maar langzaam begonnen we meer te praten. Hij maakte vaak “gay grapjes”, dus ik vroeg hem of hij gay was. Hij zei dat hij bi was, maar dat hij zulke grapjes ook met straight vrienden maakte. Dat vond ik prima, dus ik deed mee met de humor.

Na een tijdje begon hij met flirten (rizz, zoals hij het noemde). Eerst dacht ik dat het allemaal voor de grap was, maar hij deed het zó overtuigend dat ik begon te twijfelen. Ik vond hem aantrekkelijk en begon echt gevoelens te krijgen. We vide call ook, en tijdens het chatten en bellen merkte ik dat ik opgewonden werd van hem.

Op een gegeven moment vroeg ik of hij het allemaal als grap bedoelde of serieus. Hij zei eerst dat het een grap was. Dat deed pijn, dus ik vertelde eerlijk dat ik door hem gevoelens had gekregen en dat ik me afvroeg of ik misschien gay was. Toen vertelde hij dat het in het begin als grap begon, maar dat hij mij ook echt leuk was gaan vinden. Vanaf dat moment kregen we een relatie.

We hadden al van tevoren over seks gepraat, en na een tijdje spraken we in het echt af. Hij kwam me ophalen met de auto, het was ’s avonds. We hadden seks in de auto voor mij was het de eerste keer, dus ik had totaal geen ervaring, zelfs niet met zoenen. Hij had dat allemaal wel. Hij vertelde dat ik zijn eerste echte vriendje was, en voor mij gold dat ook.

Later gingen we nog naar zijn huis en daar hadden we opnieuw seks. Het voelde goed, mooi, spannend en intiem maar ook verwarrend. Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat ik opeens zulke gevoelens heb voor een jongen, terwijl ik mezelf altijd als straight zag.

Mijn vraag:
Ben ik nu gay, of niet? Want ik voel me nog steeds aangetrokken tot meisjes, maar bij hem is het anders alleen voor hem voel ik me echt verliefd en opgewonden.

Dat was mijn verhaal. Bedankt dat jullie het hebben gelezen en voor jullie reactie

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Hoi, het is prima dat je dat nog niet weet. Dat hoeft ook niet.

Ik vind het klinken alsof je Bi bent. Maar dat maakt niet uit. Het is juist fijn dat je blij van hem wordt. Pas wel op met relaties boven de 18 als je zelf 17 bent.

liefs, xxx Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

@Ammin Nee je bent geen gay, omdat je wordt nog steeds aangetrokken tot meisjes, alleen je hebt echte gevoelens voor die jongen van 21 jaar, niet gemeen bedoelt.