Vraag

Verliefd op leraar

  • 6 May 2019
  • 5 reacties
  • 301 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik zit eigenlijk met een probleem. Ik ben verliefd op mijn docent. Hij is een man en ik ben zelf ook een jongen. Hij is ergens in de 40 en vrijgezel. Ik zelf ben 16. Ik vind hem al een tijdje erg leuk. Ik hou van zijn humor enzo. Af en toe zit die ook zo aan me voor de lol. Ze trapte hij een keer op mijn achterwerk voor de gein toen die langs me liep. Hij komt ook af en toe zo erg dichtbij.

Maar goed,

Is het verkeerd dat ik verliefd ben op hem en wat moet ik doen?😥

5 reacties

Hoi

Een docent mag geen relatie aangaan met een student, net zoals een meerderjarige geen relatie mag aangaan met een minderjarige. Tot wie je je aangetrokken voelt kan je niet controleren, maar ingaan op deze gevoelens, lijkt me niet verstandig.

Raakt je leraar andere leerlingen ook aan, op de manier waarop hij jou aanraakt?

Groetjes
Kenshin
Hey,
Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen of je hem gewoon leuk vindt of dat je verliefd op hem bent.
Als je verliefd op hem bent is dat niet verkeerd. Verliefdheid is gewoon iets wat je niet kunt sturen en je kunt er niks aan doen dat je verliefd op hem bent. Het enige is wel dat je er, helaas, niks mee kunt doen. Naast dat het leeftijdsverschil nogal groot is, is het ook je leraar dus je mag best verliefd op hem zijn, zolang je het daar bij laat.

Jonah
Hoi

Een docent mag geen relatie aangaan met een student, net zoals een meerderjarige geen relatie mag aangaan met een minderjarige. Tot wie je je aangetrokken voelt kan je niet controleren, maar ingaan op deze gevoelens, lijkt me niet verstandig.

Raakt je leraar andere leerlingen ook aan, op de manier waarop hij jou aanraakt?

Groetjes
Kenshin

Hey!
ik denk dat die dat wel bij meerdere doet. Omdat het anders wel heel toevallig zou zijn dat hij dat bij mij zou doen want hij zou echt niet weten dat ik wat voor hem voel. En hij zegt ook gewoon dat hij vrouwen zoekt voor de gein. Maarja, dat zal elke man in het begin zeggen. en als ik 18 ben is het dan een ander verhaal of?
Hey,
Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen of je hem gewoon leuk vindt of dat je verliefd op hem bent.
Als je verliefd op hem bent is dat niet verkeerd. Verliefdheid is gewoon iets wat je niet kunt sturen en je kunt er niks aan doen dat je verliefd op hem bent. Het enige is wel dat je er, helaas, niks mee kunt doen. Naast dat het leeftijdsverschil nogal groot is, is het ook je leraar dus je mag best verliefd op hem zijn, zolang je het daar bij laat.

Jonah

Heyy,
Nou ik heb wel erg aparte gevoelens voor hem eigenlijk. Dus ik denk wel verliefd. Maar dit is gewoon een heel ander gevoel dan andere keren dat ik verliefd ben geweest 😕
Als jullie beiden meerderjarig zijn, blijft het een hindernis dat hij je leraar is. Als je afgestudeerd en meerderjarig zou zijn, is er in principe geen hindernis meer.

Voor het moment lijkt het me niet handig om je te laten leiden door deze gevoelens. Daarbij kan het dat de gevoelens die je voelt met de tijd zullen vervagen, of dat je verliefd wordt op iemand anders.

Hebben de gevoelens voor je leraar een invloed op je dagelijkse leven, bijvoorbeeld je schoolprestaties?

Gr. Kenshin

Reageer