Vraag

Verkrachting

  • 28 July 2020
  • 4 reacties
  • 1209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,


Ik ben vorige week vrijdagavond slachtoffer geworden van een verkrachting toen ik op een feestje was van een goede vriendin. Ik ben nadat het gebeurd was gelijk naar mijn vriendje gegaan en heb alles tegen hem verteld, omdat ik mij heel erg fijn bij hem voel en altijd alles bij hem kwijt kan. Hij was razend, maar gelukkig heeft hij zich nog kunnen beheersen en heeft hij mij die avond/nacht heel erg gesteund en geholpen. Die nacht heb ik de hele nacht wakker gelegen. Ik schaamde me zo erg en ik voelde me zo verschrikkelijk vies. Ik kreeg continue beelden te zien en het voelde heel erg als mijn schuld. Ik hoopte dat dit de volgende nachten steeds minder zou worden, maar dit word het maar niet. Elke nacht lig ik wakker en voel ik me zo verschrikkelijk. Ook overdag kan ik maar niet stoppen met denken eraan.

Hulp zoeken ben ik eigenlijk nog niet echt aan toe.

 

Zijn er toevallig mensen die weten of dit gevoel weggaat of weten wat ik hieraan kan doen?

 

Bedankt alvast

Cindy


4 reacties

Hey,

Vervelend dat je dat hebt meegemaakt! 

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het niet zomaar over gaat.

Ik kan alleen zeggen dat je naar iemand toe moet. Als je er klaar voor bent.

Heb je al aangifte gedaan? 

Zo niet , dan zal ik dat vooral doen, want dit is niet oke en ook strafbaar. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hallo Cindy1712 :)

Vervelend!

Het verschilt per persoon, bij sommige mensen gaat het gevoel vanzelf weg terwijl andere mensen het gevoel levenslang met zich meedragen. Wel fijn dat je vriendje je hebt gesteund.

Ik zou zoals Gebruiker c zegt aangifte doen en praten met iemand die je vertrouwd. Of je contacteerd anoniem De Kindertelefoon, dat kan ook.

-TheMightySlayer <3

Hey, ik heb zeg ook zo iets mee gemaakt. Het enige wat ik echt zeggen kan is: vertel het aan een volwassenen die je ECHT helpen kan!

groetjes

Wat naar dat dit jou overkomen is. Wel heel goed dat je het meteen aan je vriendje hebt verteld.

Je moet je op geen enkele manier schuldig voelen over wat er gebeurd is. Jij bent verkracht, iemand heeft jou gedwongen tot seks, hier kan jij helemaal niks aan! Voel jezelf dus niet schuldig en schaam je er niet voor. Jij bent gewoon slachtoffer van een ernstig misdrijf. 

Ik snap dat je hier nog vaak aan terugdenkt en ik denk idd dat dit niet zomaar verdwijnt. Je hebt gewoon een soort trauma eraan overgehouden. Ik zou dit ook echt aan je ouders vertellen. Het is misschien moeilijk maar je zult achteraf zo blij en opgelucht zijn dat je het toch hebt gedaan. Vraag eventueel aan je vriendje of hij erbij kan zijn als je het gaat vertellen. Voor wat steun en comfort. Dan hoef je het niet alleen te doen.

Je ouders zullen hier natuurlijk ook wel van schrikken maar zullen er 100% voor je zijn. Zij zullen je steunen en helpen om dit te verwerken. Samen kunnen je overwegen om aangifte te doen.

Je kunt ook naar de huisarts gaan om je verhaal te doen en het eventueel over vervolgstappen te hebben. Bijvoorbeeld over traumatherapieën.

Hier hoef je je echt allemaal niet voor te schamen. Jij kan hier helemaal niks aan doen en dat weet iedereen. Niemand zal je raar aankijken, ze zullen je alleen maar steunen.

 

Slik je de pil trouwens, of heeft hij een condoom gebruikt? Anders kun je vandaag nog een morning-afterpil (zo eentje voor 5 dagen na de seks) gebruiken. Zou helemaal vervelend zijn als je nog zwanger van hem wordt ook.

 

Succes ermee,

Groetjes:kissing_heart:

Reageer