Vraag

verkracht of niet? zo in de war….

  • 28 August 2021
  • 11 reacties
  • 1541 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hey 

ik ben 15. net voor de vakantie was er een feestje er was een jongen van school. Hij wou naar buiten ik dacht we gaan zoenen maar hij wou meer. Ik zei dat wil ik niet en hij zei wel joh en toen had hij seks met mij. Het deed zeer en ik moest huilen. Het was niet dat hij me vasthield ofzo zodat ik niet weg kon maar het lukte niet meer om wat te zeggen of bewegen. Ik voel Me zo rot en ik zie zo op tegen school weer dat ik hem weer zie . Ik heb 2 x gechat met de kindertelefoon. Presies zo gezegd. De eeeste keer zeiden ze dat ik verkracht was, daar schrok ik wel van. we hadden het over iemand vertellen en hoe dan en ze zei dat ik de volgende dag terug kon komen want het was al kwart over 9. Toen ik dat deed 2 dagen later zei die vrouw dat het geen verkrachting was maar dat ik niet assertief genoeg was geweest en ervan moest leren. Dat vond ik nog rotter om te horen want het was of het mijn schuld was en zo voel ik het ook wel maar als iemand het dan een beetje zo zegt is het ook kut.

dus nu weet ik ok niet meer wat waar is en ik weet ook niet wat ik moet doen… ik voeL me superrot


11 reacties

Badge

dat is verkrachting want jij wou het niet

Kijk als je een keer nee heb gezegd, al is het maar één keer, en hij is toch doorgegaan of heeft toch seks met je gehad dan is het verkrachting. Als je vaag ja had gezegd tegen seks, en toch niet wou en niks heb verteld, dan kan je dat volgens mij

 niet echt verdenken van verkrachting 

Heyy

 

Wat naar dat dit je is overkomen zeg!

 

Aangezien jij hebt aangegeven dat je het niet wou was het dus tegen je zin in.. Je bent dus volgens mij gewoon verkracht en dat is niet oké en ik snap dat je dit heel rot vindt want dat is het ook.. 

 

Toen ik dat deed 2 dagen later zei die vrouw dat het geen verkrachting was maar dat ik niet assertief genoeg was geweest en ervan moest leren. Dat vond ik nog rotter om te horen want het was of het mijn schuld was en zo voel ik het ook wel maar als iemand het dan een beetje zo zegt is het ook kut.

Ik vind het heel vaag wat de medewerker van de kindertelefoon tegen je heeft gezegd in je 2e gesprek.. Dit klopt namelijk helemaal niet en is ook niet oké. Ik wil je daarom ook zeggen dat dit absoluut niet jouw schuld is!

 

Als je er behoefte aan hebt kan je altijd nog een keer met de kindertelefoon chatten of bellen. Dat kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 en de kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432.

Als je denkt dat je meerdere gesprekken met de kindertelefoon nodig hebt zou je ook de terugkom chat kunnen uit proberen.

 

Je kan ook contact opnemen met het centrum seksueel geweld als je dat wilt. Die kan je 24/7 bellen op het nummer 0800-0188. De chat is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar tussen 16:00 en 06:00.. In het weekend en op feestdagen is de chat bereikbaar tussen 20:00 en 06:00.

 

Misschien durf je met iemand in je omgeving te praten over deze gebeurtenis? Je kan bijvoorbeeld met je ouders gaan praten. Die zijn er echt voor je en kunnen je helpen en steunen hiermee! Praten lucht ook op en helpt om dit soort gebeurtenissen beter te verwerken. Je zou ook met iemand anders kunnen praten zoals een ander familielid, je mentor, huisarts of een vertrouwenspersoon.

 

En als je meer vragen hebt of meer kwijt wilt ben je ook altijd welkom hier op het forum:blush:

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +7

Hey @meisje2006 ,

 

heel naar om te horen wat er gebeurd is. En extra naar dat jouw tweede chat met de Kindertelefoon zo verlopen is. Het klopt niet wat er door die medewerker tegen je gezegd is. 

Seks tegen je wil is verkrachting, en het is niet jouw schuld. 

Het is heel goed dat je erover wilt praten. We willen je daarom uitnodigen om het nog een keer te proberen om met de Kindertelefoon te bellen of te chatten, dat kan ook via de terugkomchat zoals @NaamNietBekend  hierboven al zei, of met het Centrum Seksueel Geweld.

Heel veel sterkte gewenst,

 

de hartelijke groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

 

Reputatie 1
Badge

thnx voor jullie reacties superlief. Ik was nog wel vergeten erbij te zetten dat die vrouw ook zei dat het geen verkrachting was omdat er geen geweld was gebruikt. Nouja in ieder geval heb ik wel besloten het niet te gaan vertellen tegen iemand. Want ook al had die vrouw van de 2de chat mss geen gelijk dit is dus wel wat mensjes kunnen denken en zeggen en ik vind dat gw te kut. Maar jullie bedankt voor de lieve woorden!!

Dit is een hele nare ervaring. Ik hoop dat je mensen in je omgeving hebt die je kunnen beschermen en waar je je hart kunt luchten. En die jongen, ik zou hem aangeven zodat hij hiervoor gestraft word en je je veilig kan voelen.

Heel erg veel sterkte gewenst!

Lucas 

Badge

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

 

Je bent verkracht voel je niet rot ik ben 12 en toen ik 10 was ben ik ook verkracht door me stiefvader (inmiddels me moeders ex) het is ook niet jou schuld dat het gebeurde dat zegt meer iets over die jongen dan over jou meschien kan je proberen het te bespreken met de juf of iemand anders van school probeer niet aan hem te laten merken dat je bang of andere negatieve gevoelens heb dit kan hem juist opwinden waardoor hij het nog een keer zal doen hoop dat je snel boven op komt✌🏽✌🏽✌🏽👊🏼👊🏼👊🏼

Dit kan echt niet! Wat een smeerlap. Veel sterkte!

Hey!

Als je het niet wilt is het veerkrachtig!

Als je geen ja zei is het veerkrachtig!

Als je niet stop zei op je verzette id het nogsteeds veerkrachtig!

Het gebeurt ook vaak er veerkrachtig plaats vindt tussen getrouwde stelletjes. Ook als je getrouwd ben moet je om toestemming vragen, heb je dat niet? Dan is het veerkrachtig, het. Boeit niet of je met die persoon getrouwd ben of niet! 

Il hoop dat dit nog en beetje kan. Helpen! 

Reputatie 1
Badge

hey superbedankt voor jullie reacties…!! 
ik ging maandag naar school toen zag ik hem in de gangen verderop ik liep weg maar na school pakte ik me fiets en hij stond er met 2 vrienden en zei ik wil nog wel een keer een feestje bouwen met jou en hij kneep in me borst… die vriend moest lachen… m’n vriendin had wel iets gezien en ik had gezegd wat er was en ze zei je moet het zeggen tegen de rector, maar ik ben heel bang dat alles dan erger word dat hij kwaad word ofzo. Marieke zei dat ik nog eens mocht chatten dus dat deed ik maandagmiddag en toen zeiden ze van de kindertelefoon dat als ik niet wou dat hij dit deed ik dat gewoon tegen hem moest zeggen ik zei dat lukt dus niet de vorige keer durfde ik ook niks te zeggen en ze zei dat ik dat wel moest doen. ze heeft ook gelijk maar het lukt me gwn niet en ik vind het zo onwijs kut . Gisteren zag ik m niet op school en ik hoop vandaag ook weer niet. Maar ik ben steeds bang. Ik heb wel akount gemaakt voor terugkomchat maar ik durf steeds niet want ik ben bang dat steeds gezegd gaat worden dat ik sterker moet zijn en tegen hem moet zeggen dat ik niet wil enzo…

sorry dat ik er over door blijf gaan maar moest het even kwijt 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @meisje2006,

Ik denk dat het aan hem vertellen een slecht idee is, want hij heeft het wel door dat je niet wil. Daarom lachte die vriend ook. Nu je vriendin dit toch al een beetje weet. Zou je haar het hele verhaal durven vertellen? Je zou dan samen met haar naar bijvoorbeeld de rector kunnen gaan. Dan hoef je niet alleen te gaan en kan zij je helpen als je niet goed uit je worden komt.

Je hoeft je geen zorgen te maken of hij boos word. Hij heeft je verkracht en daarmee kan je naar de politie ik weet niet wat voor straf erop staat, maar daar zal hij zijn lesje wel van leren. Ik zou dit weer hetzelfde aanpakken ga samen met iemand.

En erg logisch, maar ga niet naar zijn feestjes!

Groetjes NV

Reageer