Beantwoord

Verkracht door een klasgenoot en zijn vrienden

  • 13 December 2018
  • 7 reacties
  • 10903 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal ik moet even iets kwijt.
Ik draag net zo als de meeste meisjes gewoon een slipje en bh. Op een normale schooldag liep ik in de gang en hoorde ik een klasgenoot zeggen tegen zijn vrienden van: je kunt haar slip randjes zien. En toen schrok ik wel een beetje en liep snel door toen de school uit was liep ik naar huis. Eenmaal in het parkje aangekomen waar ik altijd doorheen moet zag ik mijn klasgenoot en zijn groepje vrienden staan toen ik voorbijkwam gingen ze om me heen staan en kwamen langzaam dichterbij. Toen ze bijna tegen me aan stonden greep mijn klasgenoot mijm billen vast en trok mijn broek omlaag terwijl de anderen mijn shirt en bh uitdeden. Daar stond ik met alleen nog maar een slipje aan die ook gauw van mijn lichaam gleed. Toen ik daar poedelnaakt stond schaamde me ik kapot en ik werd toen door mijn klasgenoot verkracht terwijl zijn vrienden toekeken. Na afloop ben ik snel naar huis gerend alleen zonder bh en slipje omdat hij die had gehouden. Dit wilde ik even kwijt.

Ik ben nogal radeloos dus wat moet ik nu doen?
Naar de politie gaan of doen alsof er niks aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 December 2018, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

7 reacties

Hoi , dit is best heftig..
Ik zou gewoon naar de politie gaan hoor! Dit is strafbaar !
inderdaad @anoniemmeisjexoxo141711. Je moet naar de politie of tegen je ouders of een ander volwassen persoon zeggen. Dit is een heel erge misdrijf waar niet zand overheen gegooid mag worden!
hoi Iris_Iris

Ik ben nogal radeloos dus wat moet ik nu doen?

met iemand gaan praten..
is dat te lastig of ben je er nog niet aan toe. schrijf het dan op.
probeer iets te vinden hoe je het iemand zou kunnen vertellen. krop het in iedergeval niet allemaal op

Iris_Iris schreef:Naar de politie gaan of doen alsof er niks aan de hand is?

naar de politie gaan. je hoeft niet in je 1tje naar de politie te gaan. je kan het ook samen met een volwassenen of een vriendin.
ik denk als je het voor je zelf houd dat je er later echt veel last van kan gaan krijgen.
het zou dan kunnen zijn dat je flashbacks krijgt of paniek aan vallen of iets in die richting.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes
bella 💙
Weten je ouders hiervan? Zo nee, probeer eerst met hun te praten, je ouders kunnen je helpen en de beslissing met jouw nemen om aamgifte te doen bij de politie. Niet schrikken de politie gaat best wel veel vragen, maar neem het serieus. Praat erover met mensen die je kan vertroiwen, want er mee lopen is ook niet fijn
Hi Iris_Iris,

weet dat je altijd, dus 24/7, terecht kunt met je verhaal en voor hulp bij het Centrum voor Seksueel Geweld.
Kijk ff rond op hun site voor meer info:
https://fondsslachtofferhulp.nl/alshetjouoverkomt/

Btw, ik weet niet hoe lang het geleden is dat dit gebeurd is, maar als het pas geleden gebeurd is, neem dan maatregelen om niet zwanger te worden voor het te laat is.
Als het korter dan 72 uur (3 dagen) geleden is kun je daarvoor de "normale" morning-afterpil nemen. Er is ook een pil die iets langer werkt en tot 5 dagen na onveilige seks gebruikt kan worden.

Je kunt meer over de morning-afterpil lezen op de site van sense:
https://www.sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

Je kunt ook hulp en advies vragen op die site. Je wordt dan door een deskundige geholpen. Kijk op:
https://www.sense.info/nl/hulp-advies

Natuurlijk kun je ook chatten of bellen met de Kindertelefoon, zie
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Sterkte.

Groetjes,
M&M's


Hey Iris,

Wat rot om dit te horen zeg! Ik zie dat M en Ms al een hele goede reactie heeft geplaatst. Ik kan je zeker aanraden om even die links te checken! Vergeet ook zeker niet om een zwangerschapstest te doen. Deze zijn vrij goedkoop (ik dacht 2 of 3 euro) bij de meeste cosmeticawinkels te verkrijgen (Kruidvat, Etos etc.).

Verder, het is zeker wijsheid om naar de politie te gaan en om het aan je ouders te vertellen. Het is misschien lastig om dat te vertellen, maar geloof me, zowel je ouders als de politie zullen je helpen! Weet je of er toevallig getuigen zijn geweest? Die kunnen je helpen bij de politie.
Als je het eng vind om het aan je ouders of de politie te vertellen, kan je ook overwegen om met een goede vriend of vriendin erover te praten. Let er wel op dat dit iemand is die je echt kan vertrouwen :)

Uiteraard kun je ook altijd met een medewerker van de Kindertelefoon chatten of bellen:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

En als ik je nog een extra tip mag geven, probeer in de gaten te houden hoe je je voelt. Als je je onzeker of slecht gaat voelen is het echt heel belangrijk om met iemand te praten! Zoals ik hierboven al zei, dat kunnen bijvoorbeeld je ouders of een goede vriend of vriendin zijn, maar je kan ook terecht bij een vertrouwenspersoon op je school. Mocht je willen praten met een vertrouwenspersoon, maar je weet niet wie dat is, moet je daar naar informeren bij je mentor of afdelingsleider. Je hoeft daarbij geen reden op te geven bij je mentor/afdelingsleider, vanwege privacy 🙂

Heel veel sterkte en als er nog iets is wat je kwijt wilt of als je iets wilt vragen, mag je me altijd quoten! Ik probeer zo snel mogelijk te reageren.

Groetjes,
Remco

Zoals iedereen zegt: Aangifte doen!

Ga wel na of je klasgenoten minderjarig zijn, want dit bepaalt hun straf!

Maar jeetje mineetje wat een heftig verhaal,

Jij MOET aangifte doen!

Hopelijk heb je dat al gedaan!

(Hoop van wel!)

Liefs,

Anoniem19228