Vraag

Vanaf welke leeftijd kun je masturberen

  • 27 September 2020
  • 15 reacties
  • 5924 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey hoi 

Ik ben eigenlijk zelf redelijk nieuwsgierig naar seks en masturberen maar mijn vriendinnen doen er allemaal nog heel raar over. Nu heb ik dus de vraag  ; vanaf welke leeftijd kun je masturberen etc. 

Doe je dat pas vanaf je 16e 18e eerder later?

 

Groetjesss Dreamer

ps. als je het nie weet ofz vanaf welke leeeftijd jij het deed / zou gaan doen is ook goed alleen nu ben ik dr zeg maar gwn onzeker over of het daadwerkelijk raar is dat ik daar al nieuwsgierig naar ben.


15 reacties

Hey,

 

Als je het mij vraagt maakt het niet uit, wanneer jij er voor klaar bent is het goed, voor iedereen is die leeftijd verschillend . Het is niet raar dat je daar nieuwsgierig naar bent,en je hoeft je niet onzeker daar over te voelen. 

 

Ikzelf was denk ongeveer 10 a 11 jaar dacht ik,maar voor iedereen is zoals ik al zei verschillend.

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Groetjes Gebruiker c 

@Gebruiker c 


Tnks!

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn al kinderen van 8 of jonger die merken dat het ‘daar’ een lekker gevoel geeft.

Het is dus niet zo dat je op je 16e een soort van toestemming krijgt. Het is voor jezelf. Je hebt van niemand toestemming nodig.  Je doet het wanneer je wilt.  En 16 vind ik heel erg laat.

Je vriendinnen denken aan het sprookje van de kleren van de keizer: Niemand durft te zeggen dat de keizer geen kleren aanheeft dus iedereen roept dat zijn kleren zo mooi zijn… omdat iedereen het roept en niemand durft iets anders te roepen.

Dus roep gewoon lekker met ze mee. Zij weten er ook niks van.  Maar thuis doe je lekker wat je zelf wilt.

 

@jongen999 
Tnks en haha goed voorbeeld:smile:

Reputatie 6
Badge +7

Hoe oud ben je dan, en wat zeggen je vriendinnen?   Praten jullie erover waarbij iedereen het uitgilt van ‘oh néé echt niet ah wat erg als je dat doet!!!’  ?

Want ik weet niet precies waar het aan ligt maar niemand geeft het toe, echt niemand.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zelf begon op 12, maar ik denk niet echt dat dit uit maakt. Er is geen leeftijds grens voor masturberen, als je het wil doen, doe het dan gewoon.

@Gerda 

ben zelf ook begonnen op 12 maar d8 eig dat dat heel raar was maar ik ben er nu achter gekomen dat dat heel erg mee valt :)

@jongen999 
Mijn vriendinnen giechelen dan de hele boel bij elkaar en proberen zo snel mogelijk onderwerp te switchen 🙂 ben zelf 13 daarom d8 ik dus ook super raar enz maar ik merkte al dat er ook kids van 10 jaar ofz al doen :)

Reputatie 6
Badge +7

Je kunt eens proberen om met één van je vriendinnen af te spreken. Dan kun je vragen of zij denkt dat iedereen elkaar napraat of niet.  Je kunt zelfs iets zeggen als ‘als ik het zou doen zou ik het daar eigenlijk niet durven zeggen’.  Dan geef je niks toe maar je zegt eigenlijk heel veel :)

 

Badge

Hoi! 

Fijn dat je dit vraagt, ikzelf vroeg het me ook af. Ik ben 13 en ik masturbeer (nog) niet. Ik vind het wel ‘fijn’ om met mijn hand erover heen te wrijven of soms zit ik met de hak van mijn voet (wel met iets aan) er tegenaan. Ik vind het moeilijk om over te praten en vragen te stellen, want ik schaam mij er best wel voor. Ik vroeg me af of het normaal is om al aan seks te denken op zo'n ‘jonge leeftijd’. Toen ging ik kijken op deze website en heb ik er veel over geleerd. Het is helemaal niet raar om er aan te denken of het te doen. Ik kwam erachter dat sommige mensen op hun 8e soms al masturberen, wat voorkomen normaal is. Ik begon ongeveer met dingen zoals erover wrijven op mijn 11e al ‘fijn’ te vinden. Soms vraag ik me ook af of mijn vriendinnen masturberen, maar ik vind het een beetje genant om te vragen. In ieder geval, er is geen grens voor, zoals bij alcohol drinken. Je mag zelf bepalen wanneer en wat je fijn vind. Als je ooit wil gaan masturberen, zou ik het wel op een rustige plek doen waar er niemand echt in de buurt is, zoals thuis.

Reputatie 7
Badge +5

Zit geen leeftijd aan

Reputatie 1
Badge

ik was heel snel rijp toen ik 9 jaar was neukte ik mijn bed al, echt aftrekken had ik toen nog niet gedaan maar ik maakte wel neuk bewegingen op mijn bed en ik kon toen ook al droogklaarkomen, ik kwam dus klaar maar mijn bed was proper er kwam nog niets uit,  ik was echt kapot geil op die jonge leeftijd, ik wist toen al dat ik interesse had in andere jongens, ik moest ook continu iemand aanraken en in de broeken knijpen. toen ik 9,5 was merkte ik na het klaarkomen op dat er druppen op mijn bed waren, sperma dus al op die jonge leeftijd… maand na maand werd het ook meer en na het klaarkomen zag je de sperma vlekken (kringen) op het bed liggen, toen ik 10 was en mijn moeder de lakens wou uitwassen merkte ze die kringen op… dus ze vroeg wat dat was, ik zei dat ik het niet wist… dat is de dag dat ik nooit nog mijn bed geneukt heb en me ben beginnen aftrekken

ik was heel vroeg, de meeste beginnen pas met aftrekken 12/13/14 jaar

 

(onnodige seksuele details verwijderd door de Kindertelefoon ivm forumregel 9)

Badge

wanneer je het zelf wilt beginnen

 

Badge

Hey hoi 

Ik ben eigenlijk zelf redelijk nieuwsgierig naar seks en masturberen maar mijn vriendinnen doen er allemaal nog heel raar over. Nu heb ik dus de vraag  ; vanaf welke leeftijd kun je masturberen etc. 

Doe je dat pas vanaf je 16e 18e eerder later?

Hey,

 

Het is heel verschillend bij mensen! Er zijn meisjes die bij 8 al ontdekken dat ze dat fijne gevoel kunnen stimuleren en dan al een beetje beginnen. Ook zijn er meiden die het pas bij 18+ uitproberen. Weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat je je nergens druk over hoeft te maken:)

Er zit geen leeftijdsgrens voor masturberen. Je kan altijd experimenteren of je iets prettig vind. Zo kan je ook ontdekken of je al kan klaarkomen etc.

Reageer