Hey, ik ben transman, 14 jaar en ik ben al uit naar de meeste van mijn close vrienden. Dat was opzich best makkelijk iemand in onze vrienden groep is pan en nog een vriend van me is pas geleden ook uitgekomen al transman. Het probleem zit met mn ouders. Ik weet niet hoe ik het hen moet vertellen. Een keer zat ik er echt doorheen (wat in 14 jaar nog maar 1 keer is gebeurt). Toen lag ik in de nacht huilend in mijn bed. Mn vader kwam naar boven en vroeg wat er aan de hand was. Eerst wou ik niks zeggen maar toen zei hij. "Hey je weet toch dat je me alles kan vertellen. "Ik wil gwn een jongen zijn zei ik". Toen vroeg hij of ik mischien even met hem en mn moeder samen in bed wou liggen dan konnen we er even over praten. Dat heb ik gedaan. Ze waren heel respecterend. Maar ik weet niet of ze het helemaal begrepen. (Op dat moment wou ik eigenlijk niet veel zeggen omdat ik een beetje emotioneel werd.) Toen de ochtend daarna vroeg mijn ma nog wat vragen en ze zei. Maar er zijn meerdere wegen die je in kan slaan he er zijn mensen die zich helemaal laten verbouwen, en mensen die zich gewoon een beetje jongensachting kleding. Ik weet niet precies wat ik toen zei maar het kwam er op neer dat im ook medisch wou transisionne ( srry voor spelling). Ik zag dat ze een beetje geschokt was en ze wimpelde het een beetje af. Nu gedragen ze zich er gwn naar alsof het een fase is en het wel weer over gaar terwijl ik diep van binnen weet dat dat niet zo is. Wat moet ik doen??
Bladzijde 1 / 1
probeer je ouders duidelijk te maken dat het geen fase is.
goed hoe je er mee bent omgegaan zeg!
Ik denk dat het mooilijk is maar pobeer het nog en keer duidelijk te zeggen of samen naar filmpjes tkijken waar het word uitgelegd, en vraagen of ze het begrijpen. Ik hoop dat het goed komt.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.