Vraag

uit de kast komen bij gelovige ouders

  • 10 December 2020
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi!

ik ben 16 en opgegroeid in een Marokkaans en islamitische familie.  Ik heb altijd al geweten dat ik op zowel jongens als meisjes val. Mijn eerste liefde was dan ook een meisje.

Het was erg moeilijk voor me om te accepteren dat ik biseksueel ben. Niet omdat ik daar zelf een probleem mee heb, maar meer vanwege mijn familie. Zij zijn streng gelovig en zien homoseksualiteit als een van de grootste zonden die een mens kan maken. 

Voordat ik geboren was, kwam mijn oom als tiener uit de kast. Hij werd kort daarna op straat gezet en uit de familie verbannen. Ze schaamde zich voor hem, en tot op de dag van vandaag willen ze geen woord meer over hem spreken. Dit brak mijn hart. Niet alleen uit medelijden maar ook omdat ik weet dat dit mijn lot zou kunnen zijn als ik zelf uit de kast zou komen. Ik heb langer met deze gedachte gezeten dan ik me kan herinneren.  

Ik heb met mijn ouders het wel eens over homoseksualiteit gehad. Deze gesprekken eindigde dan meestal in tranen van mijn kant en mijn ouders begrepen nooit waarom ik me hier zo druk over maak. Tijdens een discussie die best wel heftig werd heb ik ze gevraagd wat ze zouden doen als ik niet hetero zou zijn. Deze vraag hebben ze nooit beantwoord, maar ze keken me in stilte aan met een blik die eigenlijk al genoeg zei…

Eerlijk gezegd weet ik nu zelf echt niet wat ik moet doen.  Naast dit probleem zijn mijn ouders echt geweldige mensen en ik waardeer alles wat ze voor me hebben gedaan. Maar ik wou dat ze me konden accepteren zoals ik ben, zodat ik me niet meer als een ander hoef voor te doen.

Moet ik uit de kast komen? moet ik het geheim houden? Ik weet het zelf niet… is er iemand die mij zou kunnen helpen?


2 reacties

Ik zou het denk geheim houden totdat je zeker weet dat je ook ergens anders terecht kan dan bij je ouders, voor het geval dat…

Heel veel sterkte J8j8

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou het voorlopig even geheimhouden.

Reageer