Skip to main content

Uit de kast komen

• June 18, 2020
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Hoi,

Ik ben een 13 jarige jongen en ben er laatst achtergekomen dat ik op jongens val.

Mijn ouders zouden dit helemaal prima vinden, en mij volledig accepteren.

toch weerhoudt mij er iets van om het hun te vertellen, soms heb ik een tijd dat ik aan het twijfelen ben of ik het al moet vertellen en doe het toch niet.

Ik denk dat het gewoon mijn zelf-acceptatie is.

Moet ik wachten het hun te vertellen tot ik mijzelf volledig geaccepteerd heb of is dat juist niet verstandig?

Groeten,

Anonymous_07

4 reacties

• June 18, 2020

hey! Ik zou het vertellen als je er zelf helemaal klaar voor bent. Misschien kun je wat hints geven ofz. Veel liefss ! @essieexoo 

• June 18, 2020

Het probleem is dat ik de laatste tijd niet goed in mijn vel zit omdat ik het hun wel graag wil vertellen maar ik gewoon bang ben!

• June 18, 2020

Dat gevoel ken ik 100% . Ik zou het pas echt doen als je zeker bent dat je wilt dat ze het weten, eenmaal uit de kast kun je ook niet meer terug.

• June 18, 2020

Hey,

Ik snap je volledig. Vond dat zelf ook heel lastig, ook al wist ik dat mijn ouders het zouden accepteren. Het is gewoon een heel persoonlijk onderwerp dat je misschien liever niet deelt met je ouders en dat is niet heel raar. Als je hetero was zou je het denk ik ook niet zo snel vertellen tegen je ouders als je een meisje leuk vind. Ik denk dat het belangrijk is dat je je realiseert dat je het aan niemand schuldig bent om uit de kast te komen, maar dat het voor jezelf wel erg fijn is/oplucht. Het feit dat je nu deze vraag stelt zegt mij dat je misschien al wel klaar bent om het te vertellen, als dat niet zo is kan je natuurlijk even wachten. 

Ik denk wel dat juist tegen andere mensen vertellen heel erg helpt bij je zelfacceptatie. Bij mij is dat in ieder geval wel het geval geweest. Ik zou dus niet wachten totdat je jezelf helemaal geaccepteerd hebt.

Hopelijk heb je hier wat aan!