Beantwoord

uit de kast komen

  • 23 October 2019
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi ik ben bi en wil graag uit de kast komen op de leukste fijnste plek ooit voor mij namelijk de scouting ik wil het graag aan de leidin vertellen het is me al gelukt om het tegen 1 te zeggen dus nog 5 te gaan. Het probleem is dat ik niet de juiste woorden kan vinden hier voor. Ik vind het niet eng of spannend ofzo want ik kan altijd bij hun terecht en ik kan ze altijd vertrouwen.

iemand tips

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 October 2019, 10:49

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +1

Vraag eens aan die ene begeleider hoe je het best kan zeggen mss heeft hij daar tips voor

 

Gewoon eerlijk en open zijn want het verbergen gaat het erger maken. Ik ben een trans meisje en van 15 en biseksueel toen ik uit de kast kwam waren sommige nogal gemeen en brutaal tegenover mij. 

Ik had toen ik 13 was een vriendin beiden zeer verliefd maar we werden veel gepest omdat ik een transseksueel meisje ben  en zij omdat ze met mij ging. Op een dag kwam ze naar mij en heeft ze mij ineen geslagen om mijn geaardheid ik eindigde in het ziekenhuis. Mijn vriendin toonde enorm veel spijt van dat maar het was gedaan. Op mijn 14 pleegde mijn lerares Frans zeer toffe dame zelfmoord omdat ze lesbisch was en ze haar pestte dit was de druppel die de emmer deed overlopen want eerst werd ik die transseksueel ben uitgesloten en ineen geslagen later pleegt een lesbische lerares zelfmoord dus er kwam een gemeenschappelijke bespreking op school die verplicht was alle leerlingen die niet aanwezig waren ookal waren ze ziek kreeg uitsluiting, een bespreking over de LGBTQ gemeenschap.

Ze riepen alle leerlingen naar voor met een andere geaardheid en eerst 5 tot 10 stonden vooraan toen ze afriepen dit zou wat weinig zijn kom gerust naar voor schaam je niet. De 1 op de andere leerling stond op en bijna de helft van de school is anders geaard, bi, homo, lesbisch enkele transgenders maar ze verbergen zich terwijl de groep enkel toeneemt, heb een transgender leerkracht en 2 lesbische leraressen die een koppel vormen maar dat zijn mensen en geven eveneens les.

Je verstoppen voor je geaardheid maakt je zwak omdat ze zien van kijk die is bang dus je stelt je kwetsbaar op en daar maken ze dan misbruik van. Ik ben nu 15 en heb een vriendin die mij direkt accepteerde terwijl ik bang had haar uit te vragen omdat ik een transseksueel meisje ben en niet iedereen gaat even goed om met transseksuelen maar ze zei waarom niet je bent ook maar een mens en gaf me een kus op de mond maar we zijn anders geaard en jaren geleden was het schandalig voor de meeste maar de groep neemt toe en je moet trots zijn op jezelf er zullen altijd mensen zijn die denken van kijk ik ben beter maar uiteindelijk zijn wij allemaal gelijk want iedereen is van vlees en bloed.

Op school stoeft de 1 met kleren de andere met een iPhone maar iedereen draagt kleren en iedereen heeft een GSM dus wat maakt een merk of zo'n iPhone zo speciaal de ego het gevoel van ik ben beter maar uiteindelijk al heb ik bv een Ferrari en de andere een ford beide moeten werken en allebei is het een auto die je evengoed ergens brengt maar velen zouden zeggen die Ferrari is beter dat is niet zo het is ook maar wat ijzer met een motor en zo zijn wij mensen ook velen denken ik ben beter maar uiteindelijk is dat niet zo want ben je hetero of homoseksueel je eet evengoed, verlangt evengoed liefde, kan evengoed dingen dus waar zit het verschil buiten dat je anders geaard bent? Nergens 

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan. Toen ik uit de kast kwam als bi, toen zei ik gewoon dat ik ooit op een meisje verliefd was geweest ( misschien kan jij dat ook doen als je dat ooit bent geweest ofzo, of jongen natuurlijk ) ga op je gevoel af en zeg ook echt wat je wilt zeggen, daar mee bedoel ik als jij wilt dat die mensen ook nog iets anders weten dat daar mee te maken heeft moet je dat er ook bij zeggen.

Reageer