Uit de kast komen?!

  • 15 February 2018
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!

Ik ben 17 en ondertussen overtuigd dat ik op meisjes val. Ik heb mezelf nu gelukkig (eindelijk) geaccepteerd, want daar had ik best wel moeite mee. Nu komt dus het punt dat ik eigenlijk uit de kast wil komen...

Tot nu toe weet alleen mijn beste vriendin ervan. Andere vriendinnen nog niet en verder ook niemand op school. Ik ga naar een christelijke school waar homoseksualiteit nog steeds een dingetje is. Het is nog best een taboe voor mijn gevoel. Ik zit in mijn examenjaar dus ik heb nu eigenlijk zoiets dat ik niet meer uit de kast hoef te kome. Ik heb geen zin in drama en gedoe dus dit lijkt me het beste. Ook al vind ik het wel stom van mezelf dat ik het niet durf/ doe. Maar goed...

Van mijn familie weet ook nog niemand het. En daar ligt het ook nogal gevoelig. Mijn broer is homo en is daar ook gewoon vooruit, maar ik merk gewoon dat het niet helemaal wordt geaccepteerd. Mijn ouders maken ook constant opmerkingen over homoseksualiteit waar ik echt boos om kan worden.
Ik durf daarom thuis echt niet uit de kast te komen. Mijn ouders maken opmerkingen als 'één homo in de familie is voldoende' en 'ik had het liever anders gezien' en 'het is wel erg jammer dat hij homo is',

Ik wil echt uit de kast komen, maar ik weet dus niet zo goed hoe. Iemand tips?

~ El1ne ~

2 reacties

Hoi!

Je bent overtuigd dat je op meisjes valt, en wilt uit de kast komen. Ik vind het fijn om te horen dat je jezelf al geaccepteerd hebt, ondanks dat je ouders zo'n stomme opmerkingen maken over homo's en dat ze op school er niet zo makkelijk in zijn.

Dit is het laatste jaar op deze school? Ik denk dat jij zelf het beste kunt aanvoelen wat je doet. Je kunt nog een jaartje wachten, en op je volgende school vanaf het begin uit de kast komen. Ik vermoed dat ik hogere scholen al meer mensen zitten die er minder een ding van gaan maken, en dat het zo makkelijker gaat. Ik support iedereen die uit de kast wil komen, en volgens mij moet iedereen dat overal en altijd kunnen doen, maar als je je een hoop drama en stress kunt besparen door nog een jaartje te wachten, is dat misschien een beter idee.

Aan de andere kant, misschien is het goed nu uit de kast te komen. Ook al zijn er een paar mensen die vervelend doen, volgend jaar zit je op een andere school, dus heb je daar geen last meer van. Jij kan dan een voorbeeld zijn voor andere mensen op die school die misschien ook uit de kast willen komen, maar niet durven.

Je familie weet het nog niet. Ik vind het een voordeel dat je broer homo is, want hij zal begrijpen wat jij doormaakt en kan jou steunen. Veel mensen overdrijven als ze stomme opmerkingen maken, maar als ze te weten komen dat iemand van hun kennissen homo is, is de kans groot dat ze op die opmerkingen gaan minderen, of er zelfs mee stoppen. Maken ze die opmerkingen ook als je broer erbij is?

Wat je familie ook zegt, het gaat niet veranderen op wie je valt. Of ze het nu vroeg weten of laat, het komt op hetzelfde neer. Je zou kunnen beginnen met het aan je broer te vertellen, en misschien kan hij je tips geven. Je bent niet alleen.

Groetjes
x
Hey,
Op je school zou ik het niet meer veretellen. Misschien dat het op je vervolgopleiding wat makkelijker gaat.ik zat niet op een christelijke school en bij ons in de klas zaten 2 homo's maar niemand heeft er ooit moeilijk over gedaan.
Thuis is wel een stuk lastiger, maat je zal het toch ooit moeten vertellen. Of je ouders het leuk vinden of niet. Je kunt het niet altijd verborgen houden.
Jonah

Reageer