Vraag

Transgendergevoelens

  • 21 January 2019
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jonge van 16 jaar en ik beging nu heel erg te merken dat ik transexueel ben ik merk dit vooral aan dat ik heel erg van meiden dingen houd en beter met meiden kan praten dan jongens. ik voel me ook niet lekker in me lichaam. alleen loop ik er tegen aan dat me familie niet echt een open mind heeft en ik weet niet zo goed hij zij zullen reageeren. ook ben ik niet goed in me emoties delen of over me gevoelens praten en dit vind ik ook lastig. ik hoop dat iemand dit leest en me advies kan geven of uit ervaring kan spreken. en de meeste van jullie zullen denken doe het nou gewoon het lucht op en het helpt echt maar dat vertel ik mezelf al een tijdje en het helpt niet.

Groetjes Naomi.

2 reacties

Hee,

Wat vervelend dat jij je niet lekker voelt in je lichaam, transgender zijn kan prima zijn, maar soms ook echt tegenzitten. Dat je echt zo zit van: Waarom ik nou weer? Waarom moet ik nou weer in het verkeerde lichaam geboren zijn?

Ik begrijp heel goed dat het lastig is om aan je familie te vertellen, je moet daar ook de tijd voor nemen. Er zal geen perfect moment voor zijn, maar je zou het kunnen proberen wanneer jij je daar goed bij voelt. Ik ga je absoluut niet dwingen om het nu te doen, want dat moet je zelf bepalen en als jij daar nog niet klaar voor bent, is het misschien beter als je wacht. Maar zoals ik al zei, er is geen perfect moment, dus soms kan dat wel lastig zijn.

Ik herken het ook heel erg dat je het moeilijk vindt om over je gevoelens te praten. Voor mij hielp het heel erg om andere transgenders of andere mensen die lhbt+ zijn te spreken. Niet in het echt, maar gewoon via het internet, via het internet vind ik het een stuk makkelijker om over gevoelens te praten. Misschien dat jij dat ook vindt? Er zijn bepaalde websites waarbij je ook echt een foto van je paspoort of id moet maken om erop te kunnen, om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de mensen zijn die ze zeggen dat ze zijn.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt gehad.
Groetjes.
Hoi

ik hoop dat iemand dit leest en me advies kan geven of uit ervaring kan spreken.

Advies kan ik niet echt maar misschien een mini evaring

Ik ben een jonge van 16 jaar en ik beging nu heel erg te merken dat ik transexueel ben ik merk dit vooral aan dat ik heel erg van meiden dingen houd en beter met meiden kan praten dan jongens.

Ik ben een meisje van 17. Ik heb iets van de gender dysphoria ik voel me meer geen van beide...

ik voel me ook niet lekker in me lichaam. alleen loop ik er tegen aan dat me familie niet echt een open mind heeft en ik weet niet zo goed hij zij zullen reageeren.

Hebben ze een geloof waar het verboden is?
Bij bepaalde geloven is dat verboden. Bvb in het geloof van mijn familie. Mag dat echt niet. Je moet gewoon samen gaan wonen met het andere geslacht. Al als je een beetje anders gedraagt dan een originele jongen of meisje woord je buiten gesloten. Zo als ik 👍

Ik denk als ze geen geloof hebben dat ze eerst zouden schrikken en dat ze later het accept teren. Geef het wel tijd.
ook ben ik niet goed in me emoties delen of over me gevoelens praten en dit vind ik ook lastig.

Dit is ook f*ck*ng lastig. Heb je het al een keer een klein beetje met een vriend(in) er over gepraat? Ik denk dat hij/zij jou zou kunnen helpen om het te kunnen uit vinden hoe het zit. En als je er ooit klaar voor bent om tegen je ouders het te zeggen dan kan hij/zij jou er bij kunnen steunen.

en de meeste van jullie zullen denken doe het nou gewoon het lucht op en het helpt echt maar dat vertel ik mezelf al een tijdje en het helpt niet.

Het is super lastig, eng, vreemd en nog veel meer om het met iemand er over te hebben. Maar het helpt wel. Ik ben 2 week geleden bij mijn beste vriend daar over "uit de kast" gekomen en het hielp echt. Zo enorm dat ik er klaar voor ben om het binnen kort bij me vader er uit te komen

Groetjes
Bella

Reageer