Vraag

Transgender

  • 30 January 2020
  • 19 reacties
  • 506 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik ben Sven en ben geboren als jongen. Ik begin me op de leeftijd waarin ik nu ben te beseffen dat ik me een meisje voel en dat ik veel liever met make-up bezig ben dan met typische jongens-dingen. Mijn ouders weten nog niet dat ik hiermee zit. Hoe kan ik dit het beste aan mijn ouders vertellen dat ik deze dingen voel. Ik ben bang hoe ze gaan reageren. (Niet dat ze me ooit iets hebben aangedaan)

Iemand wat tips?


19 reacties

hey 

 

je zou eerst over het algemeen er over beginnen. bvb vragen wat ze vinden dat nikkey de jager (nikkey tutorials) uit de kast is gekomen als transpersoon. je kan ook een filmpje laten zien. 

je kan ook je beste vriend(in) ik vertrouwen nemen en samen het aan je ouders vertellen.

zelf zou ik ze allebei te confronterend vinden. dus ik zou zelf voor een brief schrijven of een appje sturen gaan... en dan gewoon op schrijven hoe je je voelt en dat je bang bent voor hun reactie. 

 

groetjes blue 

Ik ben een transgender meisje en weet nog dat ik enorme angst had om te vertellen dat ik mij geen jongen voel op school ging ik veel met meisjes om en ze pestte mij omdat mijn gedrag leek op dat van een homo echter voelde ik me een meid en de psycholoog van de school vroeg me langs te komen ze belde mijn ouders op om langs te komen. Mijn ouders waren gekomen en waren van wat heeft hij nu weer uitgespookt toen de psycholoog zij niets Taylor voelt zich een meid en wil als een meid door het leven ze schrokken een beetje maar waren van als hij een meisje wil zíjn wie zijn wij om dat tegen te gaan.

Ik heb nu borsten, zie er vrouwelijk uit enkel mijn penis moet ik mee wachten omdat hier de regel is dat op 21 een geslachtsdeel verandert mag worden omdat ik nu een meid ben maar misschien tegen die tijd zeg nee niet iets voor mij, heb een vriendinnetje die verliefd op me geworden ookal ben ik een transgender meisje en is ze nu lesbisch voor een deel ik respecteer haar en ze mij en op school ook ik heb zelf een transseksuele lerares en een lesbische maar het zit zo wie daar niet mee om kan mag vertrekken.

Het is altijd lastig als ouder om te accepteren omdat ze jaren een zoon hadden en dat wordt een dochter maar weet ouders zien niets liever dan dat hun kind gelukkig is en zoals ik wie heeft er last van dat ik een meisje ben omdat misschien als jongen ging voetballen en nu betalen ze me make up 

Hi Sven19,

 

ik snap dat het aan de ene kant antwoorden geeft, maar aan de andere kant een heleboel vragen oproept als je er achter komt dat je een meisje in een jongenslichaam bent.

Daarom kan ik me voorstellen dat je misschien wel iets hebt aan ervaringen die andere transjongens en transmeisjes hebben mee gemaakt.

Sinds 2014 zijn er verschillende series van het programma 'Hij is een zij’ uitgezonden en die kun je allemaal terug kijken op de site van de npo.

https://www.npo3.nl/hij-is-een-zij/KN_1676940

(klik steeds onderaan de pagina op 'meer’ voor eerdere afleveringen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je een mooi leven.

 

Btw, ik heb zelf al die afleveringen ook gekeken, om er meer over te weten te komen. Ik kwam op deze serie, nadat ik de serie ‘Uit de kast’ had gekeken. Deze werd (in het begin) ook door Arie Boomsma gepresenteerd. Ik ben zelf gay (net als m’n twin), dus ja, daarom hadden we gekeken hoe andere jongens en meisjes uit de kast komen als homo. Voor geïnteresseerden een linkje: https://www.npo3.nl/uit-de-kast/POMS_S_KRO_123939

 

Groetjes,

M&M's

 

hey 

 

toen ik M en Ms zijn reactie zag moest ik meteen denken aan het eerste filmpje die ik zag over transgenders en die heeft me geholpen met me zelf te accepteren. het was in eens een stuk normaler dat ik me zo voelde. ik weet niet of die ook voor jou helpt want het is precies andersom. 

dat filmpje is ooit aan mij aangeraden hier.

 

grietjes blue 

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie positieve reacties. Vandaag had ik mijn ouders, wat @Blue voorstelde gevraagd wat ze van Nikkie de Jager vonden. Ze zeiden dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik het ook zou zijn. :smiley:

Ik heb het ze meteen verteld en ze begrepen het meteen! Bedankt iedereen voor het meedenken

Groetjes Sven

Hoi iedereen,

Vraagje aan iedereen hier? Heeft er iemand een naam voor mij haha. Sven is niet echt een meisjesnaam :stuck_out_tongue:

Suggesties zouden fijn zijn :relaxed:

hey 

 

bedoel je alleen hier of in real live?

 

ik hete hier eerst bella blue dus dat was te vrouwelijk dus heb ik het verkort naar blue.

ik vond een andere gebruikers naam kiezen best lastig dus toen heb ik hem alleen verkoort. 

kies gewoon een meisjes naam die je leuk vindt. alleen niet een naam die je in real live zou willen. 

 

als het over in real live gaat. kan ik je 1 tip geven lees is de tips door die in dit toppic staat. dat is mijn toppic toen ik zelf nog moest bedenken. en dat was super lastig, vond ik zelf. daar mee moet je wel zoeken, maar de naam moet jou vinden... 

 

groetjes blue 

Hoi @Blue ,

Ik heb het meer over in real life.

Groetjes

hey 

 

dat is ook goed natuurlijk :wink:

 

heb jij toevallig vrienden buiten je klas, school? 

want ik heb aan iedereen die ik kende die het wist gevraagd hoe heten de jongens (voor jou meisjes natuurlijk) uit je klas? 

en toen zag ik een naam en toen dacht ik echt ooh wouw die naam is mooi, die naam past bij mij. en zetten hem in een lijstje van eventuele namen. en ja toen kwam het de naam ging me hoofd niet uit. elke keer dacht ik aan die naam toen ik weer veder ging zoeken. 

 

het is makkelijker om te zoeken als je een richtlijn hebt. uit een bepaald land of als je Sven je echte naam is dan kan je ook zeggen ik wil iets met een S hebben. ik zou persoonlijk gaan voor een naam die je niet aller daags hoort dus niet suzanne, sara en die namen. probeer juist een beetje achter aan te binnen in namen sites. het klinkt stom maar je kan maar op 2 manieren aan namen komen. door op baby namen te kijken en of aan vrienden vragen hoe de meisjes in hun klassen allemaal heten. en ook bvb aan je neefjes en nichtjes, vraag het wel op een subtiele manier :wink:

nogmaals als je echt zoekend zoekt dan vind je niet de ‘perfecte’ naam je moet hem tegenkomen.

 

groetjes blue

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik ben zelf niet gay of transgender ofz, maar ik denk dat je het gwn moet zeggen. dan kunnen ze je ook helpen. als je denkt dat je ouders het niet leuk gaan vinden kun je met je vrienden,mentoren ofz praten. Sterkte!

Hoi Iedereen,

Dank voor alle positieve reacties!

Wat betreft @Blue:

hey 

 

dat is ook goed natuurlijk :wink:

 

heb jij toevallig vrienden buiten je klas, school? 

want ik heb aan iedereen die ik kende die het wist gevraagd hoe heten de jongens (voor jou meisjes natuurlijk) uit je klas? 

en toen zag ik een naam en toen dacht ik echt ooh wouw die naam is mooi, die naam past bij mij. en zetten hem in een lijstje van eventuele namen. en ja toen kwam het de naam ging me hoofd niet uit. elke keer dacht ik aan die naam toen ik weer veder ging zoeken. 

 

het is makkelijker om te zoeken als je een richtlijn hebt. uit een bepaald land of als je Sven je echte naam is dan kan je ook zeggen ik wil iets met een S hebben. ik zou persoonlijk gaan voor een naam die je niet aller daags hoort dus niet suzanne, sara en die namen. probeer juist een beetje achter aan te binnen in namen sites. het klinkt stom maar je kan maar op 2 manieren aan namen komen. door op baby namen te kijken en of aan vrienden vragen hoe de meisjes in hun klassen allemaal heten. en ook bvb aan je neefjes en nichtjes, vraag het wel op een subtiele manier :wink:

nogmaals als je echt zoekend zoekt dan vind je niet de ‘perfecte’ naam je moet hem tegenkomen.

 

groetjes blue


Ik zat zelf een beetje na te denken, en kwam een beetje uit op 3 namen die me het beste aanspreken: Emma, Sterre of Sky.

Wat betreft @DBM:

Hoi, ik ben zelf niet gay of transgender ofz, maar ik denk dat je het gwn moet zeggen. dan kunnen ze je ook helpen. als je denkt dat je ouders het niet leuk gaan vinden kun je met je vrienden,mentoren ofz praten. Sterkte!

Mijn ouders weten er inmiddels al van en helpen mij bij het proces waar nodig. Alsnog bedankt voor je reactie. Ik weet niet precies wanneer/hoe ik het mijn klas ga vertellen. Heb nogal een rot klas :stuck_out_tongue:

Weet niet of die het zullen accepteren :frowning2:

Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken!

Groetjes

Hi Sven19 of moet ik zeggen Emma, Sterre of Sky?

 

Goed bezig!!

 

ik kan me voorstellen dat de afgelopen dagen super spannend zijn geweest.

Top, dat je er met je ouders over hebt kunnen praten en dat ze er zo goed mee omgaan en je gaan helpen.

Dat moet toch wel een momentje van opluchting zijn geweest. Hopelijk geeft het ook wat rust nu je weet dat er mensen in je omgeving zijn waar je terecht kunt.

Jammer dat je klas niet echt leuk is, maar das van later zorg. Vaak is het ook onwetendheid en dat ze daarom soms reageren zoals ze reageren.

Als je er aan toe bent kun je altijd eens praten met je mentor ofzo en die kan dan -als jij dat wil- helpen om het de klas te vertellen.

 

Nu ff terug naar de namen. Ik heb Sky altijd al een mooie naam gevonden, dus 1 stem voor Sky.

Maar mijn mening is niet belangrijk. Jij moet je er lekker bij voelen en een naam moet ook een beetje bij je passen. Familie en vrienden kennen jou beter en kunnen je daar beter bij helpen.

Btw, ik zocht ff op google op Sky en toen zag ik dat je ook Skye (met een e er achter) hebt. Ik weet niet of je dat ook al wist, maar anders kun je daar ook nog eens naar kijken. Het klinkt hetzelfde, maar misschien heb je voorkeur voor de één of de ander.

Als betekenis zag ik dingen als 'hemel’ (afgeleid uit het Engels), in het Noors betekent het 'wolk’ , verder vond ik nog 'lief en schattig’, ik vind het ook wel een stoere naam

Nou ja, je hoeft dit weekend nog niet te beslissen, denk ik, dus laat alle namen nog maar eens door je hoofd gaan en dan kom je wel op eentje of een paar uit, waar je dan later een definitieve keuze uit kan maken.

 

Veel succes en ook sterkte met alles wat nog gaat komen.

Ik wens je het allerbeste en een heel mooi en gelukkig leven samen met iedereen die belangrijk voor jou is.

 

Groetjes,

M&M's

Hi @M en Ms,

Super bedankt voor je reactie! :grinning:

Ik denk dat ik inderdaad voor de naam Sky zal gaan, maar ik kijk het nog eventjes aan. Voor nu zal ik me dan even Sky noemen :stuck_out_tongue:

Ik ga ook mijn mentor er van vertellen over dit. Ik weet nog niet precies hoe, maar wil het wel zo snel mogelijk doen. Ik ga verder kijken naar opties.

Groetjes,

Sky 

 

Thanks voor je lieve berichtje, Sky

 

Slaap lekker :sleeping::sleeping:  en sweet dreams….

 

Groetjes,

M&M's

Hoi iedereen!

Ik heb het vandaag mn beste vriendin laten weten (uit de wijk). Dankzij jullie hulp ging het een stuk makkelijker met het vertellen. Ze vond het niet heel erg. Ze wil me er bij helpen bij het hele proces! 😀

Nogmaals iedereen die heeft gereageerd, Bedankt!

Groetjes,

Sky

Ik heb het vandaag mn beste vriendin laten weten (uit de wijk). Dankzij jullie hulp ging het een stuk makkelijker met het vertellen. Ze vond het niet heel erg. Ze wil me er bij helpen bij het hele proces! 😀

Groetjes,

Sky

 

Bedankt, maar geen dank :relaxed:

Ik ben blij dat jij je er goed bij voelt en uiteindelijk ben jij het die de stap gezet heeft :clap_tone2:

 

Om met de woorden van Neil Armstrong te spreken:

‘It was a small step for us, one giant leap for you’

 

 

Nou ja, hij zei ‘It was a small step for man, one giant leap for mankind’, maar ik heb die een klein beetje aangepast, speciaal voor jou, Sky.

 

Maak er iets moois van :heart:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Hi iedereen, even een updateje :smile:

Deze week zijn ik en mn ouders van plan om ermee naar de huisarts te gaan voor de doorverwijzing :grinning:

Ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.

Groetjes,

Sky

hey

 

ik weet niet wat er fout gaat maar ik heb 4x een hele lap tekst geschreven. elke x kom ik zelfs tot de groetjes maar blijkbaar vergeet ik op verstuur te drukken. dus ja alles wat ik in die lappen teksten schreef doe je uit je zelf al. 

 

ik wil 1 ding zeggen probeer niet te snel te gaan. want als je iets doet waar je nog niet helemaal klaar voot bent. krijg je flinke spijt dat je het al gedaan hebt. 

 

heb je al na gedacht dat je je haar in een vrouwelijke coupe kan laten knippen…

 

wat fijn dat die vriendin zo goed reageerde. 

dat deed mijn beste vriend dus ook en zo'n positieve reactie stimuleert je ook.

 

en wat goed dat je naar de huisarts gaat. mag ik je daarvoor 1 tip geven? ja? vast wel... 

kan jij goed via woorden vertellen hoe je je voelt en hoe jou toekomst er uit ziet. 

als je dat niet zo goed kan zal ik ook aan je huisarts voor en doorverwijzing vragen dat je met een psycholoog of en praktijk ondersteuner van de huisarts daar ik kan oefenen. en ik vond het ook helpend ook er met een persoon die niet in je directe omgeving hoort om je ei kwijt te kunnen over bvb vervelende opmerkingen…

 

nog 1 ding heb je al over nagedacht dat je gaat vragen aan de mensen die het weten haar en zij gaan zeggen inverband met hij een hem…

 

groetjes blue 

hey

 

ik weet niet wat er fout gaat maar ik heb 4x een hele lap tekst geschreven. elke x kom ik zelfs tot de groetjes maar blijkbaar vergeet ik op verstuur te drukken. dus ja alles wat ik in die lappen teksten schreef doe je uit je zelf al. 

 

ik wil 1 ding zeggen probeer niet te snel te gaan. want als je iets doet waar je nog niet helemaal klaar voot bent. krijg je flinke spijt dat je het al gedaan hebt. 

 

heb je al na gedacht dat je je haar in een vrouwelijke coupe kan laten knippen…

 

wat fijn dat die vriendin zo goed reageerde. 

dat deed mijn beste vriend dus ook en zo'n positieve reactie stimuleert je ook.

 

en wat goed dat je naar de huisarts gaat. mag ik je daarvoor 1 tip geven? ja? vast wel... 

kan jij goed via woorden vertellen hoe je je voelt en hoe jou toekomst er uit ziet. 

als je dat niet zo goed kan zal ik ook aan je huisarts voor en doorverwijzing vragen dat je met een psycholoog of en praktijk ondersteuner van de huisarts daar ik kan oefenen. en ik vond het ook helpend ook er met een persoon die niet in je directe omgeving hoort om je ei kwijt te kunnen over bvb vervelende opmerkingen…

 

nog 1 ding heb je al over nagedacht dat je gaat vragen aan de mensen die het weten haar en zij gaan zeggen inverband met hij een hem…

 

groetjes blue 

Hoi @Blue,

Ik begrijp wat je bedoeld met ‘Niet te snel gaan’, maar mijn ouders willen mij heel graag hierbij helpen. Daarom dachten hun dat het beter is om zsm naar de huisarts te gaan.

Over het ‘Vrouwelijke coupe’ gedeelte: Dat gaat op dit moment best lastig, omdat ik pas naar de kapper was geweest.

Tips geven mag altijd, het verwoorden gaat soms lastig aan andere mensen, maar het lukt op een gegeven moment wel. :grinning:

Wat betreft praten met iemand die niet in je directe omgeving zit, vind ik wel een goed idee om te doen. Die tip ga ik zeker meenemen.

Wat opmerkelijk aan het laatste is dat mijn ouders dit uit automatisme al zijn gaan doen. Dat vind ik persoonlijk heel erg fijn.

Groetjes,

Sky

Reageer