Stel een transvrouw wilt mijn schudden en ik vertel de persoon dat ik geen lichamelijk contact maak met mensen van het andere geslacht omwille van religie, is dit transfobisch?
Ja eingelijk wel hé. maar dan moeten we de hele gender en sekse discussie houden. De gender van een transvrouw en jij Salam zijn hetzelfde namelijk: vrouw. Dus als jij geen handenschud met een transvrouw is het wat transfobisch. Zeker in de ogen van de transvrouw.
Pfoeh dit is een moeilijke, je hebt opzich wel een goede reden namelijk dat dat niet mag van je geloof maar ik denk wel uit het opzicht van de transvrouw dat die zich niet geaccepteerd voelt.
Liefs
Anoniem789
Hoi
Ik zal het maar lekker kort houden:
Ja.
Liefs
Ja.
Iemand discrimineren op welke grond dan ook zelfs met het excuus van “het mag niet van mijn god”, dat is discriminerend, in dit geval transfobisch.
Als het juni is (pride month) en ik zeg dat ik niet achter de alfabet gemeenschap sta, dat ik het oneens ben met de ideologie, omdat ik moslim ben. Is dat homofobisch?
Goeie vraag , want eigenlijk betekent je weigering dat je zegt: Jij bent voor mij geen vrouw, maar een man.
Sommige mensen vinden je dan meteen een transfobische hater. Dat is jammer, dat is eigenlijk een heel agressieve benadering waardoor mensen vaak hun gedrag aanpassen. En dan heeft degene die jou zo noemde zijn (haar) zin gekregen.
Tegelijk raakt het aan nog een ding namelijk dat je zegt dat je geen man wilt aanraken (vanwege je geloof). Dat vinden veel mannen weer kwetsend; het komt over alsof zij te slecht zijn om aan te raken.
Ik heb geen antwoord voor je, of misschien toch. Je mag van mij zelf weigeren andere mensen de handen te schudden om jouw eigen redenen. Maar je kunt niet voorkomen dat anderen daardoor een (negatieve) mening over jou vormen.
Hoihoi
Mag ik vragen waarom je deze vragen stelt?
Liefs
Ik denk dat je ons aan het uitdagen bent. Je weet dat niemand dit kan “winnen” omdat jij je achter een god verschuilt en dus altijd gelijk meent te hebben omdat het zo in de koran, de talmoed, de bijbel, de thora, de tripitaka of de de bhagavat-gita of het boek van het vliegend-spaghettimonster staat staat, afhankelijk van welke god je kiest.
Wat jij noemt de alfabet gemeenschap is geen ideologie, maar is een groepering die gegroeid is uit noodzaak om mensen te beschermen die “anders” zijn door hun seksuele voorkeur, of hun lichaam dat verkeerd zit, maar het is geen ideologie. Een godsdienst is een ideologie. Zelf heb ik geen god of heilig boek nodig om als vrijzinnig mens te leven die best weet wat je mag en niet mag doen in een moderne maatschappij.
Ik stel nu een vraag aan jou: als een moeder een arts verbied om een levensreddende bloedtransfusie toe te dienen of medicatie te geven aan haar ernstig zieke dochter en ze daarvoor godsdienstige redenen aanhaalt, en ik weiger haar een hand te geven, ben ik dan religiefobisch?
Ik stel de vragen om mijn beeld te verbreden betreft dit onderwerp, niet om mensen te uitdagen. Het is dan ook jammer dat er zulke aannames worden gemaakt, het is namelijk niet de eerste keer dat ik verkeerd begrepen wordt.
De voornaamste reden is dat
Voor
Salam
Ja, ontkennen dat een transvrouw geen vrouw is, is transfobisch. En nee, ik ga hier niet een hele discussie opstarten over transgenders. Als dat het doel is van dit topic moet ik je teleurstellen.
De LGBTQ+ gemeenschap een ideologie noemen waar jij niet achter staat (je vindt het dus fout/slecht/verwerpelijk/whatever. Dat heb je in onze andere discussie ook al wel laten blijken) is homofobisch en slaat ook nog eens nergens op.
Ik kan me voorstellen dat je dit antwoord niet leuk vindt, en je zult het er vast ook niet mee eens zijn, maar als jij met zoveel woorden beweert dat er ergens in mijn opvoeding/opgroeien iets heel erg mis is gegaan waardoor ik nu ook op jongens val en dat ik dat heel misschien met heel veel moeite recht zou kunnen zetten, dan kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat jij homofobische opvattingen hebt. Mooier kan ik het niet maken.
Maar goed, het is wel duidelijk dat we wat dit betreft lijnrecht tegenover elkaar staan en ik denk dat de kans klein is dat we dichter bij elkaar komen. Jij hebt jouw opvattingen, ik de mijne. Daarom zal dit mijn enige reactie in dit topic zijn.
Ik wil er ook bij zeggen dat dit zeker niet bedoeld is als haat naar jou. Ik vind je ook geen slecht mens of zo. Je reacties in andere topics kon ik ook altijd wel waarderen (en ik heb het ook wel eens voor je opgenomen vlgns mij) alleen met dit onderwerp gaan we niet verder komen dus ik laat het rusten.
Ik wens je oprecht een fijne avond.
Ik stel de vragen om mijn beeld te verbreden betreft dit onderwerp
Dat is een goed streven.
Hij zei dat ik homo zijn een afwijking vind, wat ik niet zo vind. Hopelijk wordt er minder verondersteld. Kan ik nog antw krijgen op de laatste vraag, dankuwel!
Je zei in dat topic het volgende: “Van mijn kant is het compleet en wil ik vertelle techdev dat homo zijn of dergelijks niks meer is dan een mix van conditionering en slechte omstandigheden. Het goedzetten is niet makkelijk, maar wel mogelijk.”
Vooral die laatste zin. “Het goedzetten” Alsof er iets mis is. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet opvatten.
het is namelijk niet de eerste keer dat ik verkeerd begrepen wordt.
Dat is natuurlijk vervelend. Maar het kan ook te maken hebben met HOE je dingen opschrijft.
Hallo Tim!
Ik ken jou niet persoonlijk, dus kan ik ook niks zeggen over jou opvoeding, maak je daar geen zorgen over. We hoeven het niet eens te zijn, dat weten jij en ik heel goed Ik kan me goed herinneren hoe jij het opnam voor me, dat waardeerde ik toen heel erg.
Mijn reactie werd per ongeluk verstuurd, dus de toevoeging:
Wat ik bedoelde in mijn topic met slechte omstandigheden en conditionering is dat hoe sommige mensen desbetreffende gevoelens krijgen. Dus dat die 2 factoren naar mijn onderzoek de belangrijkste factoren zijn.
Als mensen niet bidden, zal ik ook zeggen dat ze het goed kunnen zetten, want niet 5x per dag bidden is een veel grotere zonde dan homoseksualiteit. Wat ik bedoelde is dat ze kunnen stoppen met zondigen, sinds het in islam een zonde (verwijzend naar goedzetten), maar uiteraard zijn er mensen die het niet als immoreel beschouwen, dat is hun opvatting, no problem. Je begrijpt uiteraard dat ik er naar zo kijk, maar dat betekent niet dat jij een slecht persoon bent. Dat is een groot en belangrijk verschil!
Jij en ik hebbben het goed kunnen vinden op dit forum, vind ik. Laten we dan de oude agree to disagree toepassen voor deze.
Salam
Jij en ik hebbben het goed kunnen vinden op dit forum, vind ik. Laten we dan de oude agree to disagree toepassen voor deze.
Hoi
Laten we dat maar doen. Ik denk dat we allebei ons zegje wel gedaan hebben
Sorry ik hou hier mee op. Met mensen die in een religie vastgeroest zijn valt onmogelijk te praten.
Maar ik zal het nog wel 1 keer duidelijk zeggen: als iemand een ander persoon discrimineert, wil “genezen”, niet respectvol is, aanvalt, uitlacht, lastigvalt of vermoord dan is dat een fobie ja, of minstens een no-respect gedrag. Als die iemand zich dan ook nog eens verschuilt achter een of andere godsdienst waar dat allemaal goedgekeurd wordt “omdat god het wil”, dat maakt het alleen nog maar erger.
We zijn allemaal anders: seksuele voorkeur, haarkleur, muzikale voorkeur, lievelings-eten, schoenmaat, gewicht, oogkleur, de lengte van onze lul, kledingstijl, opleiding, interesses, hobbys, afkomst, huidskleur, soort kapsel, talenten, ouderdom, en we hebben allemaal onzekerheden en twijfels en gevoelens. Daar moet je mee leven en zo zit de mensheid nu eenmaal inelkaar. Maar als er dan een of andere xxxx respectloos omgaat met iemand anders en dan nog op basis van een "geloof" dan houd het voor mij op.
Sorry ik hou hier mee op. Met mensen die in een religie vastgeroest zijn valt onmogelijk te praten.
Ik vroeg alleen voor duidelijkheid over de vraag die jij voor mij had met de arts en dochter in gevaar. Weet iemand anders wat
Maar ik zal het nog wel 1 keer duidelijk zeggen: als iemand een ander persoon discrimineert, wil “genezen”, niet respectvol is, aanvalt, uitlacht, lastigvalt of vermoord dan is dat een fobie ja, of minstens een no-respect gedrag. Als die iemand zich dan ook nog eens verschuilt achter een of andere godsdienst waar dat allemaal goedgekeurd wordt “omdat god het wil”, dat maakt het alleen nog maar erger.
In islam wordt het discrimineren, niet respectvol zijn, aanvallen, uitlachen en lastigvallen van andere personen niet getolereerd en is zelfs een zonde. Dit wordt niet goedgekeurd, maar verboden. Islam keurt dit af, zelfs voor lhbt mensen. Kijk hoe
Genezen is een aparte term, wij geven advies. Executie is enkel gerechtvaardigd door de wet, dus dat is sws niet mogelijk voor moslims, enkel door rechters in Islamitische landen, waar het bewijs gevonden is. Het bewijs bestaat uit 4 moslims die de actie van penetratie waarnemen met hun eigen ogen, zonder te bespioneren of gebaseerd op geruchten, en dan vervolgens vrijwillig getuigenis afleggen. Dit is in feite onmogelijk tenzij de personen in kwestie het in de publieke ruimtes doen. Wat je in de bedkamer doet, hoort daar ook te blijven, homo- of heteroseksuele gemeenschap.
Ik ben het eens dat we allemaal anders zijn, snap niet waarom de lengte van jeweetwel moet worden benoemd tho
Ik heb hopelijk jouw respectvol beantwoord, zal je mij jouw vraag kunnen uitleggen
Salam
PS, ik heb antw. gekregen op beide vragen, bedankt voor het delen van jullie meningen. Ik wilde enkel de meningen van jullie horen betreft de vragen die ik stelde.
Geen uitlokkingen, geen verkeerde intenties, maar toch werd ik daarvan beschuldigd, maar ik vergeef het.
Als iemand alleen nog wilt helpen met uitleggen wat
Ik stel nu een vraag aan jou: als een moeder een arts verbied om een levensreddende bloedtransfusie toe te dienen of medicatie te geven aan haar ernstig zieke dochter en ze daarvoor godsdienstige redenen aanhaalt, en ik weiger haar een hand te geven, ben ik dan religiefobisch?
Salam
Mag ik even zeggen dat ik echt oprecht vind dat
Nu terug on topic, ik snap een stukje van
Volgens mij bedoelt die dat.
Liefs
Anoniem789
Executie is enkel gerechtvaardigd door de wet, dus dat is sws niet mogelijk voor moslims, enkel door rechters in Islamitische landen, waar het bewijs gevonden is.
dus dat is sws niet mogelijk DOOR moslims.*
Moslims kunnen ook terechtgesteld worden, maar zij kunnen de straf zelf niet uitstellen, alleen de rechters. Kostelijke typo
Salam
It was narrated that Ans bin Malik said: "The Messenger of Allah (ﷺ) said: '... Whoever gives up argument when he is in the right, a palace will be built from him in the middle (of Paradise)...'
Sunan Ibn Majah 51
Eerlijk gezegd snap ik de vraag nog steeds niet, want zover ik het begrijpt zijn het 2 losse delen. Ik voel me zo dom xD
Het is idd wel gewoon een beetje een ingewikkelde vraag; maar dom ben je zeker niet!
In islam is het verboden om jezelf te doden, dat wist je wss al, drm zijn in noodsituaties verboden dingen zelfs toegestaan om in leven te blijven. Een voorbeeld om het te illustreren: ik ben op een eiland en ik overlijd bijna van de honger. Het enige voedsel dat ik heb kunnen vinden is een varken, dan mag ik in dit geval minimale hoeveelheid eten van het varken om in leven te blijven, dus alleen dat eten wat ik nodig heb, niet meer.
De moeder in kwestie hoort dus de bloedtransfusie te accepteren voor haar dochter. Niet dat zij iets verboden doet hoor, bloedtransfusies zijn volkomen toegestaan in islam.
Ik snap niet wat jou handgeven te maken heeft met dit voorbeeld, maar de moeder zal jou hand sws niet schudden sinds jij een jongen bent. Maar zelfs als zij jouw hand zou willen schudden, dan mag jij die prima afwijzen. Ik bestempel jou niet als 'religiefobisch' alleen omdat je het niet eens bent met iemand zijn denkbeeld…….
Salam
Als het juni is (pride month) en ik zeg dat ik niet achter de alfabet gemeenschap sta, dat ik het oneens ben met de ideologie, omdat ik moslim ben. Is dat homofobisch?
Misschien is niet iedereen het ermee eens, maar ik vind dat ‘er niet achter staan’ toch niet meteen hetzelfde is als homofobie. Ik denk dat er vooral problemen zouden zijn met het feit dat je het ‘een ideologie’ noemt, en aangezien het hier al vrij slecht wordt opgevat, lijkt het me ook niet echt slim, en erg onnodig, om dat zonder context te gaan schreeuwen in juni. In dat geval lijkt het mij zeker homofobisch. Ik vind wel dat op een rustige manier in een gesprek met de juiste context, aangeven dat je er niet achter staat best moet kunnen en dat dat dan zeker niet homofobie is, ook al zeg je dat dan in juni.
Stel een transvrouw wilt mijn schudden en ik vertel de persoon dat ik geen lichamelijk contact maak met mensen van het andere geslacht omwille van religie, is dit transfobisch?
Ja, ontkennen dat een transvrouw geen vrouw is, is transfobisch.
Dit lijkt me wel een goede redenering. Ik begrijp dat het waarschijnlijk gezien zal worden als transfobisch, ook al is dat niet de bedoeling.
Tegelijk raakt het aan nog een ding namelijk dat je zegt dat je geen man wilt aanraken (vanwege je geloof). Dat vinden veel mannen weer kwetsend; het komt over alsof zij te slecht zijn om aan te raken.
Ik heb het juist geleerd als een teken van respect. Als iemand jou niet de hand zou schudden en die persoon zou de reden aanhalen dat die geen mensen van het andere geslacht aanraakt vanwege islamitische overtuigingen, zou je dan zelf erg gekwetst zijn?
Als iemand alleen nog wilt helpen met uitleggen wat
Volgens mij wordt gedoeld op Jehova’s getuigen, niet meteen op islam, aangezien het gaat over bloedtransfusie. Je bent zelf een omstander die van de hele situatie afweet, volgens mij. Je wil die moeder geen hand schudden, en haalt als reden het hele gebeuren over de bloedtransfusie aan. Ben je dan ‘religiefobisch’?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.