Vraag

Trans fase?

  • 15 June 2020
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

Badge

Ik heb dus een vraag of ik nu in een bepaalde fase zit aangezien ik al eerder fase had over m'n seksualiteit waar ik trouwens nog steeds in zit, ben 14. Nu heb zit ik misschien weer in een soort fase waar ik denk dat ik trans ben maar, ik voel me gewoon een jongen maar, ik raak opgewonden van de gedachte dat ik een vrouw ben wat is dit is dit misschien ook weer een fase want ik weet het nu echt niet meer. 


3 reacties

Het kan zo zijn dat in de puberteit je gedachten een beetje op hol slaan. Denk je er nog iets bij? Als in dat er iets gebeurd met die vrouw? Zou kunnen dat je daar opgewonden van raakt en niet perse het idee van een vrouw zijn, aangezien je geen vrouw wil zijn. Maar dat kan je zelf het beste bepalen! :)

Badge

Het kan zo zijn dat in de puberteit je gedachten een beetje op hol slaan. Denk je er nog iets bij? Als in dat er iets gebeurd met die vrouw? Zou kunnen dat je daar opgewonden van raakt en niet perse het idee van een vrouw zijn, aangezien je geen vrouw wil zijn. Maar dat kan je zelf het beste bepalen! :)

Ik voel mezelf helemaal man maar, waarom heb ik dan nogsteeds de gedachtes dat ik een vrouw wil zijn? 

Hey,

Er is een verschil tussen echt een vrouw willen zijn, je echt zo voelen en zo zijn en erover fantaseren. Ik denk dat veel mensen wel eens nadenken over hoe het zou zijn om een ander geslacht te hebben. Daar is op zich niks mis mee. Als jij er geen last van hebt, dan is het toch niet erg?

Pas als je merkt dat er dingen niet kloppen, aan je lichaam of aan hoe mensen je zien, zou ik er meer achter zoeken. Als je transgender bent, ben je echt dat geslacht en is het niet iets wat je leuk lijkt of wat je geil lijkt. Het is wie je bent. Jij beschrijft dit te voelen bij je geboortegeslacht, man.

Het kan ook zijn dat je bv "vrouwenkleding" aan zou willen trekken of make-up zou willen gebruiken. Dat kan en dan kun je nog steeds een man zijn. Het kan ook een indicatie zijn dat je trans bent, maar dat soort dingen op zichzelf zijn niet echt genoeg. Het gaat echt om dat gevoel van wie je bent en hoe je je van binnen voelt. 

Het is overigens ook oké om dat niet helemaal precies te weten, hoe je je van binnen voelt. Je zou bv kunnen proberen hoe het voelt om je vrouwelijk te kleden en om mensen te vragen je een keer met "haar/zij" aan te spreken en eventueel een vrouwelijke naam te proberen. Kijk hoe je je daarbij voelt. Voelt dat goed of slecht? Als het goed voelt, wil je dat misschien uitbreiden en als het slecht voelt, weet je dat ook weer en kun je het afstrepen. 

Als je er niet uitkomt, kun je ook proberen iemand in vertrouwen te nemen. Een vriend(in), je ouders, een docent(e), je mentor of een vertrouwenspersoon. Met hen zou je je struggles kunnen bespreken.

Succes met je zoektocht,

Gr. Pin

Reageer