Vraag

tijdje stoppen met aftrekken... tips ?

  • 8 February 2021
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hoii, ik ga een proberen te stoppen voor een tijdje... Iemand tips om voltehouden... ?


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je hand erafhakken…. nee echt, gewoon niet doen, denk aan de arme mensjes op dit forum, je stelt alle 15K straks allemaal teleur…. gewoon proberen...

Reputatie 5
Badge +5

Je hand erafhakken…. nee echt, gewoon niet doen, denk aan de arme mensjes op dit forum, je stelt alle 15K straks allemaal teleur…. gewoon proberen...

wat maakt het hun uit of ik aftrek of niet?

 

Reputatie 5
Badge +6

Gewoon niet doen in andere woorden, als je er moeite mee hebt wrm wil je dan stoppen?

Reputatie 7
Badge +19

Gewoon niet over nadenken. En als je het wil gaan doen, nadenken over de reden waarom je wilde stoppen. Geen idee waarom je dat zou willen trouwens maar oke haha

Hee Savage_boy,

Als je wilt stoppen voor en tijdje, helpt het als je bedenkt waarom je wilt stoppen. Stel dan voor jezelf een soort doel/reden op. Dan kun je je daar telkens aan herinneren op het moment dat je er bewust voor kiest om op dat moment niet af te trekken.

En bedenk iets wat je ervoor in de plaats gaat doen. Als je bijvoorbeeld wilt stoppen met snijden, kun je zeggen ik ga in plaats van snijden op dat moment, mijn emoties uiten door ze op te schrijven of bellen of op een andere manier afleiden. Wat zou jij dan kunnen gaan doen in plaats van aftrekken? Als je namelijk iets anders hebt voor dat moment is het ook makkelijker om niet toe te geven aan het feit dat je wilt aftrekken. Dan ben je daar minder mee bezig, wat helpt om het vol te houden om niet te doen.

Misschien kun je jezelf ook afvragen of het nodig is om gelijk te stoppen voor een tijdje of eerst eens proberen om het wat minder vaak te doen en niet gelijk te stoppen?

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 5
Badge +5

omdat als e opspaart het weer eens gwn veel en intenser is… dat is de reden waarom ik ermee stop

Reageer