Skip to main content

teveel aftrekken?

• September 5, 2026
  • 1 reactie
  • 224 Bekeken

VriezerAardappel
Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal ik ben een jongen (12) en heb het gevoel dat ik te veel doe aftrekken en dat ik moet minderen nu meestal 1x per dag heeft iemand tips of iets hierover te zeggen alles is welkom

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Yoo, ik doe het zelf 1x per week. Ik was vroeger misschien wel elke 2 dagen t aan t doen. Maar zo heb ik het gedaan:

ik had vroeger een best ruwe en niet glanzende huid. En ik zag altijd iemand op tiktok die zo mooi was en cool. Dus ik bestudeerde hem steeds en ik zag dat hij een echte glanzende huid had. Dus ik kijken op zn profiel en daar stond, against gooning. Dus ik zo verder kijken, en ik zocht op waarom hij zo’n glanzende huid had. Er stond dat te vaak masten ervoor zorgde dat de huid er onschoon en vies uitk kan zien, en toen
wilde ik natuurlijk minderen (stoppen is ongezond). Dus ik had één doel, een mooie glanzende huid hebben. Elke keer als ik dus de verleiding had, was ik me daar constant aan het herinneren, dat ene doel, dat ene ding dat ik wil bereiken. Dus na een paar weken is het me gelukt om zo van om de dag, naar om de 4 dagen en zo uiteindelijk 1x in de week. Het ding is dus zo:

stel jezelf een doel voor ( die glanzende huid)

stel jezelf een consequentie als je dat niet doet (weer die gore vieze huid!) 

en desnoods vertel je aan mensen dat je iets gaat verbetern, dus bijvoorbeeld dat je een betere huid wil. Dan heb je zelf een soort gevoel van ‘als ik dit niet doe, dan heb ik gelogen tegen hun en dan ben ik een opgever’. 
lang verhaal kort:

stel een doel en consequentie als dat niet bereikt wordt en vertel mensen wat je gaat doen zodat je gepushed wordt om te stoppen.

maatje, je kan dit!